שאל את הרב

איך לסיים קשר בלב שלם?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/07/09 11:43 א באב התשסט

שאלה

שלום!

המקרה שלי קצת מסובך,

אני מתלבטת מאוד אם לצאת עם איזה בחור מפני שלפני שנה היה לי חבר 3 שנים ומאוד מאוד אהבתי אותו ראיתי רק אותו בתור בעלי ובתור האבא של הילדים שלי ואני יודעת שאיתו הייתי באמת מאושרת הקשר הזה נגמר מכיוון שהוא התחזק ורצה לבנות את עצמו לבד, ומאז שנפרדנו גם אני התחזקתי, אני יודעת שהוא לא רוצה שנחזור, לפחות לא עכשיו ואני גם יודעת שאני צריכה להמשיך הלאה, הרי עברה כבר שנה!!

הבחור שאני שוקלת לצאת איתו עכשיו הוא בחור שמאוהב בי כבר הרבה מאוד זמן, הוא דואג לי, מכבד אותי, תומך בי ובקיצור הגבר האידיאלי.

אבל הבחור הקודם לא יוצא לי מהראש למרות שכבר עבר הרבה זמן מאז שנפרדנו, אני צריכה גם לציין שהפרידה ממנו הייתה לי ממש קשה, אבל הקב"ה עזר לי וברוך ה' התגברתי, זאת אומרת התרגלתי כבר לא לראות אותו, לא לדבר איתו וכו', אבל עד היום כשאני רואה אותו אני יודעת שהוא הבחור בשבילו ושאני רוצה אותו בתור בעלי, אני משננת לעצמי שוב ושוב שכל מה שקורה זה לטובה, ומה שצריך לקרות יקרה, אבל בכל זאת נורא קשה לי...

תשובה

בס"ד
שלום רב,
אחד הכוחות החזקים ביותר שיש לאדם הוא הדמיון.
הדימיון מעניק לנו יכולות גדולות, אבל צריך לדעת להשתמש נכון בדימיון (כמו שצריך להשתמש נכון בכל כשרון שיש לאדם).
את משתמשת בדימיון באופן שמזיק לך. את ממשיכה לחיות (בדימיון הוורוד) את הקשר שלך עם בחור שלא מעוניין בך. את ממשיכה להיות קשורה אליו בדימיון אבל הקשר הזה מונע ממך קשרים נכונים במציאות.
הכותרת של השאלה שלך היתה: 'איך להתחיל קשר בלב שלם'. שיניתי את הכותרת מפני שהשאלה האמיתית היא: 'איך לסיים קשר בלב שלם' זאת המשימה שמוטלת עליך.

כדאי לך להשתמש באותו כוח דימיון שכרגע עדיין מחבר אותך אל הבחור הקודם, כדי לנתק את עצמך ממנו.
דמייני מה הוא חושב ומרגיש כלפייך לפי עובדות החיים.
הוא נפרד ממך לאחר שלש שנים של קשר טוב מפני שהתחזק ורצה לבנות עצמו לבד.
מכאן שהוא מרגיש שהקשר אתך הגביל אותו בבנין האישי שלו. הקשר אתך מבטא עבורו עולם של חיים דתיים חלשים.
אולי יש דברים שעשיתם יחד וכרגע הם נחשבים בעיניו לחטאים שהוא מתחרט עליהם?

דמייני לעצמך שהוא ממש לא מעוניין בך (עובדה שעברה שנה מאז) דמייני לעצמך שבעיניו את אולי קשורה לתקופה של חטאים שהוא מבקש למחוק ולשכוח - לכן לעולם לא יהיה לו עניין לחדש את הקשר ביניכם.

את חייבת לדמיין לעצמך נתק מוחלט בינו ובינך. את חייבת להבין שהוא השתנה והוא לא אותו בחור שהכרת ואהבת. הוא גם השתנה בנכונות שלו לראות בך את בת זוגו.

הערת אגב: את צריכה לבדוק היטב האם ההתחזקות שלך לא באה מתוך תקווה להחזיר אותו אליך. את צריכה להיות בטוחה שלהתחזקות שלך אין כל קשר אליו שהיא טובה לך לעצמך כפי שאת רואה את עצמך בלעדיו.

את צודקת שלא תוכלי לבנות קשר חדש מבלי לנתק את הקשר הקודם. את צריכה להפוך את הדימיון הוורוד שכרגע מעכב אותך מניתוק הקשר הקודם, לדימיון שחור שישכנע אותך בניתוק המוחלט. את צריכה להעזר בדמיון כדי לחוש היטב עד כמה הדרכים שלכם נפרדו ולא יפגשו עוד.
את צריכה להודות לקב"ה שזימן לך בחור אחר, אוהב ומפנק.
תזכי לשמחות.

כתבות נוספות