שאל את הרב

איך לדעת שאנחנו מתאימים?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/10/16 14:02 יד בתשרי התשעז

שאלה

שלום ,

השאלה קצת כללית אבל אני חושבת שעדיף כך מאשר לפרט ..

אנחנו חושבים על חתונה, איך אדע שאנחנו באמת מתאימים ואלה לא הרגשות שמתעתעים בי?

(אני חושבת שכדאי שאציין שאנחנו מכירים כבר מעל שנתיים , ואת זה שבהתחלה היינו דתיים פחות אז לא שמרנו נגיעה אבל בחודשיים האחרונים הצלחנו אחרי תהליך ארוך .. )

אשמח לתשובה מפורטת ככל האפשר ,זאת אומרת - אני שואלת איך אפשר לדעת שבני הזוג באמת מתאימים ולא רק מרגישים שהם מתאימים בגלל הרגשות אחד כלפי השנייה

(אין חנו התאהבות מטורפת אבל אני בהחלט מרגישה שאני אוהבת אותו בכך שאני מעריכה אותו, הוא אותי. אני רוצה שיהיה בעלי,הוא רוצה שאהיה אימא לילדיו ..)

תשובה

שלום
ראשית, כל הכבוד על התהליך שעברתם, בהתחזקות בכלל, ובשמירת נגיעה בפרט. זה בכלל לא מובן מאליו. זה דבר אדיר וטוב, וזה גם מאוד יעזור לבית שתקימו בע"ה, שיהיה בנוי יותר נכון.
לגופו של עניין - מה שאת מכנה 'התאהבות מטורפת' זהו מושג שלקוח מהתרבות המערבית באופן כללי, ובאופן ספציפי מכל מיני סרטים מארה"ב ומאירופה שמשרישים בנו ערכים שהם ממש ההיפך מהכיוון של התורה.
הכיוון שאת מתארת לגביכם זהו בדיוק הכיוון הנכון - כשיש פוטנציאל רגשי, ערכים משותפים ובעיקר רצון לבנות יחד את הבית, ובמיוחד כפי שאת מתארת ביחס לילדים, דבר שמעיד שהרצון לבנות את הבית הוא לא סביב מימוש הסיפוקים שלכם, אלא מתוך רצון להופיע חיים בעולם ולהעניק, זה הפוטנציאל לאהבה האמתית.
כמו שכתוב אצל יצחק ורבקה - "ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה" - האהבה האמתית היא לא זו שמסתכלים במבט ראשון, ומתרגשים ביחד כשיוצאים. זה לא בהכרח פסול. אבל זו התרגשות ואלו הרבה פעמים דמיונות. הרגשות עולים ויורדים במשך כל השנים, והדמיונות הרבה פעמים מתנפצים אל קרקע המציאות (כשחיים ביחד 24/7 ויש לא מעט קשיים). האהבה האמתית היא תוצאה של בחירה והרבה עבודה והשקעה. אהבה כזו ממילא, היא לא שיא שמגיע בחתונה, ואז יכול רק לרדת, אלא שיא ראשוני, שממנו אפשר בעמל ובחירה להמשיך ולעלות ולרומם את האהבה עוד ועוד.
זה ממש ממש בגדול.
פירוט יותר מפורט יש בהרבה ספרים שנכתבו בעניין (למשל של הרב אבינר ושל נעמי וולפסון ועוד).
אולי הכי נכון שתיגשו לאיזשהו דמות תורנית חינוכית שאתם מכירים
(רב, רבנית, מחנך, מחנכת) ותתייעצו לגבי ההחלטה הסופית.
זה נשמע שאתם בכיוון הנכון, ובע"ה תזכו לבית נאמן.
כל טוב וחג שמח

כתבות נוספות