שאל את הרב

איך אני משתפרת באמונה?!?!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/01/10 10:45 ט בשבט התשע

שאלה

אני מרגישה שאני יורדת ממש מבחינה אמונתית..

אני לא רוצה לשאול הרבה אנשים כדי שהם לא ירדו גם..אני מקווה שהרב מספיק חזק לענות לי על השאלות הללו[במחילה]:

1.איך יודעים שהיהדות באנמת קיימת?

2.הנצרות היא הדת האמיתית?

3.איך משתפרים בזה..?אני מבקשת בתפילה זה לא עוזר!!

תודה

תשובה

בס"ד
שלום רב,
יש ליהדות הרבה מאוד הוכחות אבל אציע לך את ההוכחה הכי פשוטה:
לפני הדברים עצמם נקדים הקדמה קצרה:
אם היית שותפה לארוע שיש בו גם נבואה וגם נס. אם היית בקריעת ים סוף: נביא מודיע שכך וכך יקרה (משה אומר לעם ד´ ילחם לכם...) הנביא מנבא על ארוע שהוא חריג ביותר ואין כמותו בטבע, הארוע הניסי הזה מתרחש (ים נבקע לשניים וישראל עוברים ביבשה בתוך הים).
את נמצאת שם!
האם היו לך עוד פקפוקים באמונה?
ננתח את הארוע ונמצא בו שלש הוכחות שקשורות לאמונה:
1. יש מישהו שמשגיח בעולם ופועל מעל הטבע, קורע את הים לשניים = יש אלוקים.

2. משה צופה מראש שהארוע הזה יקרה = יש נביא ויש נבואה – זו הוכחה גם לאמיתות התורה.

3. הארוע הלא טבעי הזה קורה דווקא לעם ישראל = ישראל הם העם הנבחר.

ד. עכשיו לא נדבר על קריעת ים סוף אלא על נס אחר: מעין "תחית המתים" (יחזקאל לז). נס שאת חלק ממנו. לא סתם אנשים מתים אלא עם ישראל מת. עם ישראל במשך הגלות לא היה עם מאוחד אלא פזורה של עם שנפוצה במרחבי העולם.
יהודים חיו בגרמניה ודברו ביידיש (שפה קרובה מאוד לגרמנית) הם לבשו בגדים, אכלו מאכלים וריהטו את הבית כמו השכנים הגרמנים שלהם. גם במראה החיצוני שלהם נראו כמו השכנים הגויים.
יהודים חיו בתימן ודברו ערבית כמו שכניהם, לבשו בגדים, אכלו מאכלים וריהטו את הבית כמו השכנים הערבים שלהם. גם במראה החיצוני שלהם נראו כמו השכנים הגויים.
יהודים חיו בספרד ודברו לדינו (שפה קרובה מאוד לספרדית) הם לבשו בגדים, אכלו מאכלים וריהטו את הבית כמו השכנים הספרדים שלהם. גם במראה החיצוני שלהם נראו כמו השכנים הגויים.
בהיסטוריה האנושית כל עם שהורחק מארצו והתגורר בין עמים אחרים בסופו של דבר נטמע בהם וזכרו אבד.
היהודים – בניגוד לכל מה שקרה בעולם בעמים אחרים – המשיכו להתקיים במשך אלפיים שנה, שרדו במציאות שאין כמותה בכל עם ולשון.
ההשרדות שלהם היתה תלויה בשמירת התורה. רק במקומות בהם היהודים היו נאמנים לשמירת התורה הם שרדו את הגלות הקשה ולא התבוללו בין שכניהם.
התורה היתה גם המכנה המשותף היחיד שחיבר את היהודים מגרמניה, תימן וספרד וכל ארצות הגולה: לכולם היתה מזוזה בפתח הבית, כולם לבשו ציצית, שמרו כשרות ושבת, מלו את בניהם והתפללו וקראו בתורה בשפת הקודש עברית (שפה שרוב העם בכלל לא הבינו).
ההשרדות הזו היא נס ראשון. אין כדוגמתו בכל עם ולשון בעולם. ההשרדות הזאת של ישראל בגלות מובטחת מראש בתורה שנתן משה, נזכרת גם אצל הנביאים.
אבל זה הנס הקטן.

הנס הגדול הוא תחית עם ישראל בארצו. אין בכל ההיסטוריה האנושית שום דוגמא לעם שגורש מארצו ולאחר אלפי שנים שב לארצו, הקים עליה מדינה והחיה בה מחדש שפה עתיקה שלא דברו בה.
זה קרה רק לעם ישראל בארץ ישראל ובשפה העברית – שפת התורה והתפילה.
גם על הנס הזה מעידה התורה מראש ומעידים נביאי ישראל.

לסיכום: בשונה מכל אומה ולשון בעולם, שאמונתם מתבססת או על רגש פנימי או על התבוננות שכלית בטבע, עם ישראל הוא עצמו מקור אמונתו. אנחנו לא צרכים להתבונן בבריאה ולא צריכים להרגיש בתוכנו את האלוקים. המציאות שלנו בעולם היא עצמה הופעה אלוקית בעולם. כך היה בכל הדורות. בדור שלנו – בתחית המתים של עם ישראל השב לחיות בארצו, הדברים מוכחים שבעתיים.

הנצרות והאסלאם נוצרו מתוך חיקוי של הדת היהודית. בשתי הדתות יש מקום לתנ"ך ולדמויות שבו.
דתות אלו נוצרו כאשר הגויים הבינו את השקר שבאלילות ובקשו לעצמם אמונה לא אלילית. הם מצאו רק את היהדות ולכן יצרו אמונה דומה ליהדות (באותן תקופות היתה גם תופעה של גיור - אבל לא לכולם יש כוח לעשות את השינוי הגדול והנכון ולהצטרף ליהדות). אני מוסיף כאן קישור לתשובה נוספת באתר כיפה
https://www.kipa.co.il/ask/show/183814

באשר להשתפרות באמונה:
האמונה היא חלק מהחיים. כל מה שישפר את החיים הדתיים שלך ישפר את האמונה = תפילה וגמילות חסד, תיקון מידות ולימוד תורה.
אל תתני לקשיים באמונה להפיל את רוחך - תאמיני מתוך הכוח הפנימי התמים שיש בכל יהודי וכך תתגברי על תקופות של קשיים ומשברים.
בהצלחה ובברכה,

כתבות נוספות