שאל את הרב

אח שלי נפל בנגיעה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 15/01/06 21:19 טו בטבת התשסו

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני בחורה בת 19.רציתי לשאול את הרב על אחי בן ה21. לפני שנתיים הוא התגייס לקרבי, ולאט לאט מול עיני אני רואה את ירידתו הרוחנית. אנחנו משפחה דתיה, וגרים בישוב קטן ודתי מאוד, עם הפרדה מוחלטת בין בנים לבנות. מאז שאחי התגייס, הוא החל לרדת. כל פעם טיפה, עד שחוץ ממני אף אחד לא שם לב. בחצי שנה האחרונה היתה לו חברה (לפני זה אף פעם לא דיבר עם בנות). בסוף הם גם נפלו בנגיעה. רק לי הוא סיפר. בהתחלה הוא היה הרוס מזה - לא אכל ולא קם מהמיטה יום שלם. אבל עכשיו כבר לא אכפת לו. הרגש שלו התכהה. לאט לאט הוא מאבד הכל, ואני לא מסוגלת לתאר עד כמה ליבי כואב על אחי שאני כ"כ אוהבת, שכך מידרדר מול עיני. ורציתי לשאול את הרב, מה ניתן לעשות.

תודה רבה על שאתה מקדיש לי מזמנך.

תשובה

בס"ד

זה ממש ממש קשה לשמור על קדושה כשיש חברה בגיל כזה. עוד יותר קשה שאת צריכה לחשוב בשבילו, איך "הוא" יתגבר על יצרו?
אם את היית שואלת על עצמך - זה היה קשה. כשאת שואלת עליו והוא לא כל כך מעונין לשמור על עצמו - זה כמעט בלתי אפשרי.

אבל העובדה היא שאת שואלת, ואני חייב לתת לך תשובה נכונה. אם את שואלת - כנראה שיש בכל זאת דרך לעשות משהו. ואם את רוצה - את בודאי יכולה לעשות משהו.

אני חושב וחושב ואולי יש דרך!!

את יכולה לדבר על החברה שלו. ולומר לה כי את יודעת שאח שלך היה הרוס מזה שהם נפלו בנגיעה. את יכולה לומר לה שעכשיו הוא משלים עם הנפילה הזאת אבל שתדע לה שהוא רואה את זה כנפילה. אם כך היא צריכה להבין שהיא בשבילו ה"בור".

"בור"?
כן!

את המילים הללו היא תוכל לשמוע ממך רק ברגע שהיא תבין שאת רוצה את טובתה. לא אם היא תחשוב שאת רוצה לשמור על אח שלך. במקרה כזה היא תראה את המלים שלך כהתערבות וזה מיד יגיע לאזנים של אחיך.

אם את חברה שלה באמת.
אם את יכולה לדבר איתה מלב אל לב.

אימרי לה: בשביל אחי הסיפור הזה היה נפילה. אל תהיי לו מזכרת עוון. בסוף תפרדו או תתחתנו.

אם תתחתנו - המזכרת הזאת לא תעזוב אתכם כל כך מהר (אם בכלל) למה לך להיות מזכרת עוון?
אם תפרדו - זה בהחלט יכול להיות בגלל המזכרת הרעה הזו. למה לך גם לשחק ברגשות שלך וגם לשלם על כך מחיר. כאילו את הבעיה העקרית.

המילים האלה יכולות להועיל - ואולי מילים אחרות. אבל העיקר העיקרי הוא לדבר איתה לבדה. לדבר איתה מאהבה אמיתית. לדבר איתה אחרי תפילה שהדברים יצאו מהלב ויכנסו אל הלב.

לקחת על עצמך משימה קשה.
אבל אם לא האחות תעשה את זה - מי יעשה?

כתבות נוספות