שאל את הרב

אחרי החטא...

חדשות כיפה הרב שי פירון 19/03/02 17:52 ו בניסן התשסב

שאלה

לכבוד הרב!

אני גם כותבת את זה כי אני צריכה עזרה וגם כי אני רוצה שהנוער שבאים לפה עם השאלות שלהם יקראו ויפנימו...

אני בת 17 וכבר שנתיים אני בקשר ממש טוב עם בן. אני מרגישה שאני אוהבת אותו אבל הוא לא אוהב אותי. ניסיתי כמה פעמים לנתק את הקשר, כי אני יודעת שזה לא טוב, אבל כל פעם יש לי איזה משבר או משהו שאני צריכה אותט כדי לעבור את זה...כל הזמן שמרנו נגיעה למרות שידעתי שהוא נמשך אלי. עד לפני חודש בערך... כבר 5 פעמים שעשינו דברים אסורים (לא בהגזמה אבל...) ואני מרגישה ממש רע עם זה כי אין אפעלו תירוץ טוב שיצדיק את החטא- הוא לא אוהב אותי והוא אמר בפירוש שזה בגלל שאני יפה והיצר גובר עליו. אני לא רוצה לגעת בו יותר אבל כל פעם שהוא נוגע בי אני לא יכולה להתנגד... אני מרגישה מנוצלת ורע לי עם כל הענין הזה. אני מרגישה כאילו היה סיכוי שהיינו יכולים באמת לאהוב ועכשיו זה נהרס. סיכמנו שלא ניפגש יותר ורק נדבר בטלפון אבל אני בדיכאון מכל העניין הזה ולא יודעת מה לעשות כדי לעבור את זה. אני לא מאמינה על עצמי שעשיתי דבר כזה, שהחטאתי משהו ונתתי לו לגעת בי, אני לא יכולה לחשוב על משהו אחר...אני לא יכולה לראות את עצמי בלעדיו אבל הוא בכלל לא אוהב אותי בחזרה, אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי... אין לי למי לפנות אז באתי לפה...

תודה...

תשובה

ב"ה


שלום לך!

1. ראשית, קשה לי עם זה שקראת לעצמך בתואר :"סתם אלת". אני לא מכיר אדם שהוא סתם! לכל אחד יש ערך עצום. הוא מביא לידי ביטוי משהוא מהאלוקות המתגלה בעולם. את לא סתם אחת! את אדם. עם עליות ומורדות, עם הצלחות וכשלונות, עם שאיפות וחלומות כמו גם אכזבות. אבל, אדם. בעל ערך משמעותי. תורם.
2. אני לא מבין למה את מרגישה שאת החטאת אותו. וכי אין לו בחירה חופשית? הכרחת אותו? למה את עושה לו חיים קלים ולוקחת על עצמך את האחריות עליו? כדאי שתקחי אחריות על עצמך! הוא חטא כי הוא לא רציני, ונגרר אחרי יצרו ומצא בך שותף למעשה. אבל לא את הגורמת. אל לא אשמה שאת יפה ונאה. להיפך. זכית למתנת שמיים. ב"ה שהעניק לך מטובו שפע של ברכה. עכשיו, השאלה היא מה עושים עם זה. אבל - אין מה להתבייש בכך.
3. אם הוא אומר לך מפורשות שאינו אוהב אותך אל חושק בך. התרחקי ממנו. נתקי את הקשר. הוא נצלן. אל תצרי קשר עם בנים כאלה. מה שאת מרגישה שהכשלון הרס את הקשר הוא מובן וברור. הכל הולך עכשיו למישורים אחרים. שטחיים.

4. מה לעשות? להבין שעלייך להתרחק ממנו. ואולי דוקא הריחוק יבהיר לו את איכות הקשר כלפייך. אולי מהפרידה הזו יצא - טוב.

5. המקרה שלך, רק מגביר את הצורך בשאלת השאלה היסודית: האם יש מקום לחברויות בגילאים אלה?!


בברכה,

שי

כתבות נוספות