שאל את הרב

אחות שחזרה בשאלה..

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/11/11 18:57 יא בחשון התשעב

שאלה

שלום כבוד הרב

קשה לי מאד עם אחותי שחזרה בשאלה וממש ממש הלכה רחוק.. שהיום הולכת אפילו עם מחשופים ומדברת מכוער מאד והולכת למקומות.. ויש לה עוד הרבה קטעים מוזרים ומעצבנים והיא מאד מתעצבנת על כל שטות והיא גם הורסת לעצמה את החיים.. היא הייתה אמורה לחסוך ללימודים ובמקום זה כשהיא כל פעם מקבלת את המשכורת הכיי מינימלית שיכולה להיות (היא משרתת בצבא) היא הולכת ומבזבזת אותו על שטויות ובגדים ועצוב לי עליה בלב.. אז יש לי 2 שאלות

אם מותר לי להתפלל עליה ולבקש שתחזור לדרך יותר טובה ונורמלית ושתחזור להיות כמו פעם.. למרות שהיא עכשיו לא רוצה בזה והיא מאד תשתגע מזה אם היא תדע שאני מתפללת עליה.. אז האם מותר לבקש מה' בקשות שכאלה (כל יום ויום)?

ועוד שאלה.. מה לעשות עם העניין של הבזבוז וחוסר המחשבה הזה בעצמה, ובעתיד שלה לפחות? ופתרון ריאלי שלא צריך בשביל זה כסף או משהו (פסיכולוג וכדומה)..עצה שיכולה לעזור (לקרא פרק מתהילים או משהו וכל דבר אחר) תודה רבה רבה !! שבוע טוב ובשורות טובות!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

לפי התאור שלך את הסגנון של אחותך - בזבוזי כסף ועצבנות נראה שלא טוב לה.

התפקיד הראשון שלך כאחות הוא להיות 'אחות', כזאת שאוהבת ודואגת לאחותה כמו שהיא. את צריכה לקבל את אחותך למרות ההתרחקות שלה. עליה לדעת ולהרגיש שהמשפחה שלה אוהבת אותה ומקבלת אותה בלי תנאים.
גם אם היא מתנהגת כחילונית ומדברת מכוער ומבזבזת כספים על בגדים - היא עדין שייכת למשפחה באופן מלא: אוהבים אותה, מעריכים אותה ושמחים בה.

תהיי קרובה לאחותך. תאפשרי לאחותך לשתף אותך בקשיים שלה - אפילו בטענות שיש לה נגד הדת. את לא צריכה להסכים איתה, אלא להבין אותה כפי שהיא מרגישה. אם היא תרגיש אהובה ושייכת הצורך שלה להתרחק יתמעט ויחלש.

כאשר אנחנו כועסים על בן משפחה שמתרחק וגורמים לו להרגיש שהוא לא שייך למשפחה - אנחנו רק מרחיקים אותו יותר. כאשר אנחנו אוהבים אותו כמו שהוא (כך באמת צריך להיות!) אנחנו גם מסייעים לו להתקרב מחדש.

באשר לתפילה, על כל דבר טוב ראוי להתפלל. התפילה צריכה להיות כללית מפני שאיננו יודעים מה בדיוק רצון ד'.
במקרה שלך את צריכה להתפלל שד' ידריך אותך ואת משפחתך, לאהוב ולקבל את אחותך באמת.
את אחותך ידריך ד' לחזור בתשובה שלימה וללכת בדרך הטובה והראויה לה.
וכן יהיה רצון!

כתבות נוספות