שאל את הרב

אהבה (?)

חדשות כיפה הרב ישראל סמט 30/08/02 00:12 כב באלול התשסב

שאלה

שלום וברכה.

אני בת 17 והשנה עליתי לי"ב. מכיתה ט בערך, אני מאוד מחבבת מישהו מהסניף שלי. הוא גדול ממני בשנה, ונמצא בישיבה קדם צבאית. בהתחלה הכל היה מאוד יפה, הייתי בטוחה שאני מאוהבת, אבל מתוך ביישנות, לא נתתי לו לשים לב לזה. כנראה שזה לא הצליח כ"כ, כי לאחר כמה זמן הרגשתי שהתשומת לב היא הדדית. מאוד נבהלתי, עם מחשבות של "אני לא מוכנה לזה", "מה בכלל אני מחפשת בבן עכשיו" ופשוט חוסר ידיעה טוטלי במה לעשות עם חבר, ולכן ניתקתי כל קשר איתו, כשהוא היה בסניף התעלמתי ממנו (בגבולות הנימוסי בלבד) ואפילו הייתי די לא נחמדה אליו כשיצא לנו לדבר. מסתבר שזה עבד, כי הרגשתי שהוא כבר לא מעוניין בי. הייתי בטוחה שמקסימום תוך כמה שבועות, זה יעבור לי, וגם אני אאבד עניין בו, אבל טעיתי בגדול. במשך השנתיים האחרונות לא שכחתי ממנו, ואני עדיין חשה כלפיו רגשות, וממשיכה לחלום עליו. אני אפילו מתגעגעת רק לראות אותו מידי פעם, עכשיו שגם את זה אינני יכולה לעשות יותר.

ניסיתי לברר לעצמי מה אני בכלל רוצה מקשר כזה, והגעתי למסקנה שאני מחבבת ומכבדת אותו כבן אדם, והייתי רוצה לבלות איתו על מנת להכירו יותר טוב -וכן, לשקול גם נישואין.

(לאחר הרקע הזה )שאלתי כרגע היא האם ואם כן מתי, לנסות ליצור איתו קשר שוב. האם לחכות עד אחרי שנת שירות? ומה אם יהיה תפוס לאחר כ"כ הרבה זמן? אני מפחדת לפספס אותו. ואם כן ליצור איתו קשר, מה היא הדרך הכי הולמת וטובה בשביל קשר בריא ומכובד?

אם תוכל לענות אני מאוד אודה לך.

בברכה.

תשובה

שלום ושנה טובה.

אם את מעוניינת לשקול ברצינות להנשא לבחור, כדאי לבדוק:
א. מבחינת התוכניות שלו: נשמע מדברייך שהבחור לומד במכינה קדם צבאית. האם הוא מוכן לשקול נישואין בזמן הקרוב?
אם לא, האם היית רוצה חברות של 3 שנים?
אם הוא כן היה מעוניין להתחתן בטווח קצר יותר, האם את מוכנה להיות אשתו של חייל בסדיר?

ב. מבחינת התוכניות שלך: נראה שאת עדיין לא בטוחה שאת רוצה להכנס למחוייבות עמוקה בשלב הזה בחייך.
את כותבת שאת חוששת 'לפספס אותו'. האם העלית על דעתך שאת עשויה לפגוש בתקופת החברות הצפויה לכם (שעתידה להיות לא קצרה), מישהו אחר שאת תפספסי כי תרגישי מחוייבת?


אם אחרי שבררת לעצמך את השאלות הקודמות התשובה היא שעדיין את מעוניינת בקשר אתו, יתכן שהדרך הישירה היא הטובה ביותר. פשוט להתחיל קשר איתו, שיגיע בהדרגה לכך שתוכלו לנהל שיחה גלויה על עתיד הקשר ביניכם.
יצירת קשר ביניכם צריכה להיות לא רק על ידי שתצאי לבלות אתו. עליכם לנסות ליצור קשר יותר רציני ומעמיק. בעיה שעלולה להיות בקשר שנוצר בשלב מוקדם בחיים היא, שבני הזוג הופכים רציניים יותר, אך הקשר נשאר ברמה נמוכה. עליכם לדאוג לכך שרמת הקשר ביניכם תהיה רצינית וגבוהה. אל תסתפקו בבילוי. אולי כדאי ללמוד ביחד משהו תורני, ללכת לשיעורים וכיו"ב.

בהצלחה.

כתבות נוספות