שאל את הרב

אהבה טהורה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/07/02 09:50 ז באב התשסב

שאלה

לכבוד הרב שמואל אליהו שלום רב!!!

אני נער בן 15 וחצי וגר בישוב דתי במרכז. בישוב שלנו יש סניף בני-עקיבא דיי נפרד אך תמיד יש מה לשפר.

אני מאמין שלם בקב"ה ומשתדל לקיים את מצוותיו על אף כמה שזה קשה.

אך יש משהוא אחד שאיני מבין...

בשבט שלי יש ילדה (נערה) שאני אוהב.(אני מתכוון ממש אוהב- ולא את עצמי כמו שראיתי שכתבת למישהו בשו"ת) אני מוכן לתת הרבה מאוד בשבילה וכבר נתתי הרבה מאוד בשבילה.

אני לא נוגע בה בש-ו-ם צורה.

אני מלווה אותה הביתה הרבה ומדבר איתה הרבה מאוד כשהשבט נפגש וגם בטלפון.יכול מאוד להיות שזה בעתיד הרחוק יגיע לחתונה, אפילו שמוקדם מידי

לפני חצי שנה אמא שלי קנתה לי את הספר ' טל- נעורים' של הרבנית רחל נריה, לא קראתי אותו כי זה לא משך אותי כ"כ.

בשבת פרשת דברים חשבתי על מה שיש ביני לאותה נערה ורציתי לדעת אם זה 'מותר' מבחינת ההלכה, אז פתחתי אותו וקראתי חלק ממה שהרבנית כתבה.

(אני אכתוב לך ב-2 משפטים את הרעיון שהיא הביאה למושג חברות) הרבנית כותבת שהחברות מתחילה ככה ונגמרת בסיטואציה אחרת(לא עלינו).כמו שהרבה אומרים.

(בספרה היא מציגה את הבנות כיראות שמים צדיקות והכל ואותנו- הבנים- כאנשים שלא יכולים לרסן את היצר המיני שלנו, מה שלא מצא חן בעיניי,אני לא רואה את הציבור הדתי כיפות סרוגות במצב כזה אולי תגיד שאני תמים אבל אני מכיר טוב מאוד את הנערים בגילי מה שהרבנית כתבה מתאים יותר לציבור החילוני)(הרב אני מקווה שלא קבלת רושם שאני מזלזל ברבנית חס-ושלום).

אבל אני יודע טוב מאוד שלי זה לא יקרה, קבלנו שנינו חינוך דתי בבית חינוך מצויין.

חז"ל אפילו הקלו עלינו ונתנו לנו את מצוות 'שמירת הנגיעה' שזה סייג בפני עצמו.

אבל למה קראתי באתר שצריך לשים עוד ועוד סיגים כמו לא לדבר הרבה ולא ללכת לסניף בני עקיבא?

אז מה רע בחברות הזו של שנינו?

תודה רבה בכבוד רב

תשובה

בס"ד
האהבה שלכם יכולה להיות "אהבה טהורה". אהבה שבה אתם באמת אוהבים אחד את השני ולא את ההנאות שלכם. אהבה שבה אתם רוצים רק להטיב ולשמח את השני. אבל דע לך כי דרכה של כל "אהבה טהורה" להתפתח כמו שדרכו של כל עץ להתפתח ודרכה של השמש לזרוח כל בוקר מחדש.
כל "אהבה" מתפתחת. במיוחד "אהבה אמיתית". וכש"אהבה טהורה" בין איש לאשה מתפתחת, היא מגיעה ל"אהבה מינית". היא נהיית הרבה הרבה יותר "אהבה" והרבה הרבה יותר "טהורה" מ"ניצני האהבה" שאתם מרגישים היום.
זאת "אהבה עם כיסוי". זו "אהבה עם הבטחה" להמשך. זאת "אהבה לנצח" באמת. זו לא "אהבה לנצח" שמתפוגגת אחרי שנה או שנתיים. זו אהבה לכל החיים וגם אחרי כן.
הקב"ה יצר את עולמו כך ש"אהבה טהורה" מתפתחת ל"אהבה מינית". כך העולם בנוי וגם אתה גוף ונפש. רוח ונשמה. אע"פ שבתחילת דרכה של האהבה "הענין הגופני" אינו הענין מרכזי - במיוחד מצידה של הבת. אבל אנחנו בני אדם שחיים בגוף ומבטאים את עצמינו גם דרך הגופניות.
ואם תשאל מה רע בכך?
כשמבטאים את את האהבה הזו דרך הגוף בלי חופה וקידושין זה הופך להיות מאוד מאוד לא טהור. הרגש אולי אומר זה בסדר. אני ערב לקשר הזה. אני לא פוגע בה. אני מקבל עלי את כל האחריות למה שאני עושה. אבל המציאות האמיתית היא לא כזו.
בקשר גופני אתה פוגע בבת שאיתך. ואתה פוגע בעצמך.
אתם אינכם יודעים היום אם תהיו זה עם זו לנצח למרות שאולי הרגש שלכם אומר כך. אתם כורתים ביניכם "ברית". זו "ברית" שאחר כך תקשה עליכם למצוא את בין זוגכם האמתי. את ה"ברית" הזו לא כורתים רק על ידי "הטפת דם" מהאצבע. אפשר לכרות ברית גם בדרכים אחרות שקושרות את האחד לשניה בקשר חזק הרבה הרבה מכל מנעול פלדה.
אתם אינכם יודעים היום לאן כל אחד ימשיך את חייו. זה מוקדם מידי בגיל 15 לדעת על דרך החיים של כל אחד. ואתם קושרים היום את עתידכם בקשר שעלול לפגוע בכם בעת שתמצאו את בן זוגכם האמיתי.
כשתמצאו את בן הזוג האמיתי תצטרכו לעשות אחד מהשנים. או לוותר עליו בגלל המחויבות לקשר עם בן הזוג מימי הנערות. או שתצטרכו להפר את הברית הזו שכרתם בניכם. ברית שכרתם בדיבור במעשה או במחשבה.
אני מכיר אנשים שפעלו בדרך הראשונה ו"ויתרו" על האהבה האמיתית של חייהם. ואני מכיר אנשים שפעלו בדרך השניה והפרו "ברית" שכרתו עם נערה בימי הנערות.
גם אלו וגם אלו סובלים מכך מאוד.
הראשונים שויתרו על בן הזוג האמיתי בגלל הקשר הבוסרי - חיים כל חייהם בתחושה של החמצה. הם חושבים שהיה מגיע להם אחרת. ובשלב מסוים הם בוגדים במחשבה, בדיבור או במעשה. והכאב גדול. ולפעמים הנישואין מתפרקים מכך. כי האדם לא מצליח למצוא כוחות לבנות בשמחה עם מה שיש.
השניים שהפרו ברית משלמים מחיר מזומן על ה"בגידה" שלהם. "הפרת הברית" הזו מלווה את האדם לכל החיים. יש כאלה שלא מצליחים להיות ב"שלום בית" מתחילת הנישואין עד היום שבו לוקחים אותם אילי קבר. הכל בגלל שהם הפרו הבטחה לאשה מלפני הנישואין.
אלו לא דברים שעוברים כל כך מהר.
אלו לא תיאוריות – זו המציאות של החיים!!

ראה
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=15027

כתבות נוספות