שאל את הרב

לאיזו תנועת נוער ללכת, ולמה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/12/20 20:07 כ בכסלו התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב. רציתי לשאול לאיזה תנועת נוער עדיף ללכת, אריאל, בני עקיבא או עזרא, ולמה?

תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה נדב היקר!

תודה רבה על השאלה החשובה והיקרה שלך! שאלה זו מקיפה הרבה מאוד נושאים רחבים וגדולים שצריכים להתייחס אליהם לפני שעונים לה ב:כן, לא, שחור לבן.

תראה, אינני מכיר אותך, את החברה בה אתה חי וגדל, ואת המירקם הסביבתי והאישיותי שאתה נמצא בו. שאלו נתונים שצריכים להילקח בחשבון לפני שעונים לשאלה חשובה כל כך. לכן קשה לענות תשובה אישית קולעת ומדויקת לשאלה כזו - מרחוק.

אך בכל זאת אנסה לתת לך כלים שיעזרו להבין את הדברים לעומקם ומתוך כך תוכל לבחור כיצד לפעול.

בכל פעולה בחיינו אנו צריכים ללכת על פי המחשבה – מה ה' הכי רוצה נעשה? מה הכי נכון על פי רצון ה'?! בוודאי שה' יתברך רוצה שנחיה חיים של לכתחילה, של הליכה על פי כל ההלכות הפשוטות והברורות. לכן אנחנו צריכים להשתדל להימצא בחברה שדוגלת בכך, שחורטת אידיאל זה על צביון חייה, ומשתדלת ליישם זאת בפועל בהתנהגות היום-יומית שלה.

ההבדל בין תנועות הנוער שציינת, הינו ביחס לחברה מעורבת, מתי ואיך. תנועת אריאל מוגדרת כתנועה שמקפידה על הפרדה מלאה בין בנים לבנות גם בגילאים הצעירים וגם בגילאים הבוגרים. תנועת עזרא דוגלת שהפרדה תהיה בעיקר הגיל הצעיר אך לא בגיל הבוגר, ותנועת בני עקיבא דוגלת דווקא בחוסר הפרדה.

כמובן, שלכל כלל יש יוצא מן הכלל ויש סניפים שבאופן פרטני וספציפי מתנהגים אחרת ממה שכתבתי, אך כ"תנועה" – אלו האידיאלים של כל תנועה שציינת.

משכך בוודאי שיש חשיבות ללכת דווקא לתנועה נפרדת בצורה מלאה.

אמנם, אם אין באזורך תנועה כזו, או שכל החברים שלך נמצאים בתנועה אחרת ותרגיש לבד אם תלך לתנועה נפרדת, או שזו התנועה שבה גדלת כל חייך, אזי יש כאן שיקולים נוספים שקשה מרחוק לתת הכוונה אישית מדוייקת. לכן הייתי ממליץ לך לפנות למישהו קרוב אליך ומכיר אותך ואת הסביבה שאתה חי בה, ולהתייעץ איתו על העניין. הורים, מדריך בישיבה או בסניף, הרב של השכונה או ר"מ בישיבה/תיכון – מישהו שאתה מרגיש שיכול להבין אותך ולהדריך אותך נכון.

מאחל לך בצלחה גדולה בקבלת החלטות מכך שמחה ויציבות!

בהערכה גדולה!

ידידיה

כתבות נוספות