שאל את הרב

שמירת נגיעה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 07/02/19 13:17 ב באדר א'

שאלה

שלום לך כבוד הרב.

המצב שלי בחיים הוא כזה - אני לא חילונית ולא דתיה. אני בזוגיות כבר מעל 4 חודשים. בן הזוג שלי שומר שבת כבר שנה ואני - 11 שנים. אף על פי שאני לא דתיה, אני לוקחת על עצמי הרבה דברים מהיהדות שאני לא בהכרח מתחברת אליהם עכשיו, לדוגמה - שמירת נגיעה.

לא הייתי בזוגיות הרבה שנים, אני כמעט ולא יודעת מה זה להיות בזוגיות.

תמיד רציתי שהזוגיות שלי תהיה ממש משורש נשמתי, ושזה יהיה קדוש ונשגב. שמרתי על עצמי כל השנים האלה. ביקשתי מבן זוגי שנשמור נגיעה והוא מכבד את זה, אף על פי שהוא גם לא דתי.

שני דברים:

1. אני חושבת שאני מונעת מעצמי כל כך הרבה דברים שיכולים לחבר בינינו, על טהרת שמירת הנגיעה. למשל - לא להרגיש שום דבר, לא לבטא רגש, שההחלטה אם להישאר איתו או לא תהיה שכלית רק בגלל שהיא כל כך חשובה, לא מביעה גינוני אהבה או מילים יפות. אני מרגישה שאני מכבה את ההתאהבות. לאחרונה, הוא רצה שנעבור לגור ביחד כדי לבדוק אם זה מתאים ואני מבינה את הנימוק הזה, אך אני לא רוצה לחטוא (שוב, אף על פי שאינני דתיה). כתוצאה מכל ההימנעויות (בין היתר כדי לא לחטוא), אני לא נותנת לעצמי להרגיש כלום כלפי הבן אדם.

אם הפתרון הוא להתחתן עכשיו, אז איך אני אמורה להתחתן בלי רגש כלפיו?... יש פה אבסורד.

2. אני חוששת שאני סתם בורחת למקומות שכביכול מונעים ממני לחוות דברים בחיים, כתוצאה מפחד כלשהו. למשל - עצם זה ששמרתי על עצמי כל השנים, זה שאני "שומרת נגיעה" ומציגה את הקשר בין איש ואישה כמשהו נשגב ועליון מאוד - זה רק תירוץ לזה שאני לא באמת רוצה להיות בקשר. שאני מרחיקה ממני את הסיטואציה הזו. הראיה לכך היא שקשה לי מאוד לדמיין את עצמי בתור אישה נשואה. אני לא מצליחה לראות את זה. (יכול להיות שזה פשוט כי אין לי רגש אליו אז בעצם אין לי מה שיחבר בינינו? אני מרגישה כמו בוק).

אשמח לעצות מצידך.

תודה רבה!

תשובה

ב"ה

שלום.

ראשית אני ממש מלא התפעלות מכך שאת מתחברת לבורא עולם. ייש"כ זה מורכב ולא פשוט ואנחנו מברכים אותך שתצליחי למצוא את הכוחות מתוכך ולהתרומם למעלה למעלה כפי שניסח זאת הרב הראשי הראשון לארץ ישראל "עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים. אל תכחש בם פן יכחשו לך. דרוש אותם - וימצא לך מיד".

הסיטואציה שאת מתארת היא סיטואציה מורכבת אבל את נדרשת לאזור אומץ ולהביט קדימה.

בהלך דייט צריך לחפש את הפוטנציאל שטמון בקשר. אי אפשר לממש אותו בשל מגבלות הלכתיות (שכתובות בתורה).

כדאי לאמץ את שיטת המל"ך ולפעול לפיה.

השיטה הזו אומרת שיש סדר בקבלת החלטות מלמעלה כלפי מטה.

ראשית המוח צריך לבחון את הקשר .ההתבוננות השכלית לגבי ההתאמה היא בראש ובראשונה. המוח והשכל הוא הראשון שנותן את קריאת הכיוון.

השלב השני הוא הלב -הלב הוא הרגש והוא המצפון והוא צריך לתת את קריאת הכיוון לגבי הקשר.

השלב השלישי הוא המשיכה וכאן צריך לבדוק אם יש פוטנציאל למשיכה .והאם אין דחיה. זה בא לדי ביטוי באות כ שזה הכבד שמסמל את החלק הנמוך באדם. ואם אדם פועל בשיטה הזו של מל"ך= מוח -לב -כבד הרי הוא מלך!!

ואם הוא מהפך את הסדר הרי הוא כלם= כלום.

אל תתני לרגש הטהור שלך להתעמעם טוב מאוד שאת מתנגדת לחיים משותפים לפני חתונה . זו לא הדרך!

כדאי לך להתייעץ עם מדריכת כלות מוסמכת שתלווה אותך בקשר הזה.

שיהיה בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות