שאל את הרב

שיחה עם בנות בצוות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/03/20 20:58 ז באדר התשפ

שאלה

אני מדריך בתנועת עוז כבר שנה וחצי.

חשוב לי לדעת: יש אצלנו בנים וגם בנות בטווח הגילאים 14 -15 בצוות הדרכה, האם זה בסדר להרבות שיחה עם בני המין השני לצורך בעיקר?

תשובה

שלום רב וסליחה העיכוב במענה.

מציאות של הדרכה משותפת היא אכן מציאות מורכבת. מצד אחד זה די בלתי אפשרי לשתוק כל הזמן, ומצד שני, בודאי שיש חובה להקפיד על גדרי הצניעות. מלבד עצם החובה ההלכתית, ההקפדה הזו היא גם מובנת לנו - הרצון למנוע מצבים לא ראויים ולא הולמים.

באופן כללי, ההדרכה היא מה שכתבת בשאלה - אפשר לדבר 'לצורך' - כלומר, דיבורים בעניני ההדרכה, בעניני הסניף וכדו', אולם צריך להימנע מדיבורים שהם חלק מה'חויה' וה'כיף' להיות ביחד.

כתבת בשאלה שאתה כבר מדריך יותר משנה (זו זכות גדולה מאד!) אז אני חושב שאתה יודע להגיד - אלו דיבורים בתוך צוות ההדרכה היו דיבורים מתאימים, ואלו דיבורים לא היו כל כך מתאימים, או שגרמו לך תחושת אי נוחות כזו או אחרת. אני חושב שהאתגר הוא במקומות האלו לדעת לעצור את הדיבורים - להגיד חבר'ה - אני חושב שקצת גלשנו פה, או אם אתה חושב שזה לא יעזור - פשוט לנסות לראות איך אתה יוצא מהסיטואציה בצורה שקטה. כמובן, כדאי גם לחשוב איך לא להכנס מלכתחילה לנקודות בעיתיות - למשל - להשתדל להקפיד על ישיבות של כלל הצות ולא של בן ובת לבד, להמנע מישיבות בשעות מאוחרות או ישיבות שנמשכות הרבה מאד זמן וכן הלאה.

בהצלחה רבה!

טוביה

כתבות נוספות