שאל את הרב

שידוכים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/10/19 20:55 כה בתשרי התשפ

שאלה

שלום הרב

אני נמצאת במצב מסויים שלא יודעת לתאר בדיוק הרגשות.

אני יצאתי עם בחור חצי שנה ולא שמרנו נגיעה. אני אמרתי לו שרציתי שנצא בשידוכים ולהחליט אם להתקדם ולהתחתן או לא לפי מה שנדבר. הוא לא הסכים כי הוא לא היה בגיל ולא רצה אז נפרדנו ולא היינו בקשר.

אחרי 5 חודשים המורה שלי של ציור שמכירה אותו בלי לדעת שאנחנן היינו בקשר התקשרה רליו והיציעה לו אותי. הוא היסכים. יצאנו בששידוכים. הגענו להחלטה שכן רוצים להתחתן. אבל הוא רוצה לעשות שאלת רב האם כל העיניין הזה שלא שמרנו נגיעה בכלל ישפיע בזוגיות שלנו.

אני יודעת שאנחנו מתאימים ובאמת שקרו הרבה מצבים של השגחה פרטית אני לא חושבת שבורא עוךם סתם עןשה דברים. אנחנן עושים יום הולדת באותו תאריך. אני יותר גדולה ממנו ב3 שנים. לי קוראים ....ולו ... שהם שמות מתאימים.. אנחנו באותו ראש וגישה ויש לנו את אותם שאיפות אותו בית יהודי וכו ברוך ה. אני חושבת שיש לנו את הפוטנציאל לתקן את כל העברות שעשינו שלא שמאנו נגיעה. אבל לא חושבת שה סיבה שלט נבנה בית נאמן בעם ישראל.. אני בטוחה שהוא יהי תלמיד חכם אם נתחתן כי זה המטרה שלי והכיוון של שנינו. הוא יתן נחת לבורא עולם..

יש הרבה השגחה פרטית ולא סתם ה שלח את המורה להציע אותנו אחד את השני. וזה היה אחרי ראש השנה.. זה גם סימן אני חושבת..אחרי יום כיפור וכו ה סלח לנו למעלה ואומר לנו להתחיל מחד פה למטה גם. נתקן את זה ביחד. נשמור נגיעה כמובן לפני החתונה ואחרי החתונה נשמור טהרת המשפחה הכי הכי טוב דווקא.. שום דבר לא קורה סתם..

האם אני טועה בלירצות להתחתן איתו ולהקים ולבנות בית ביחד? זה עדיף שלא נתחתן?

תשובה

שלום וברכה

הבה נעשה מעט סדר:

ההצעה העיקרית שלי למקרא דברייך היא לבנות קודם כל את הקשר ביניכם, וגם את ההחלטה שלכם האם להינשא – על דרך הטבע האנושית. לא בסימנים משמיים; לא מפחד מעונש אלוהי על מה שעשיתם; כי אם בדרך הטבעית האנושית הבסיסית שצריכים ללכת בה.

ואתם צריכים לדבר ביניכם, לבחון אם אתם רוצים לצאת ביחד למסע המשותף אל הלוא-נודע של החיים, אם תתמכו אחד בשני ותהיו שם האחד לטובת השני, ואם תקיימו את ברית הנישואין העמוקה שתיכרת ביניכם. אם תגלו שזה אכן כך – טוב יהיה כי תקימו ביחד בית משותף כדי להגשים את כל הנושאים האלה.

אנחנו חיים בעולם התיקון. הפגם שפגמתם בעבר ביחסים ביניכם אף הוא חלק מאפשרות התיקון, ואתם בוודאי יכולים לעשות תשובה על כך. כל זה חשוב מאוד בין אם תתחתנו ובין אם לא – אבל לא קשור להחלטה להינשא. ההחלטה גם לא צריכה להתבסס על סימנים, תאריכים, שמות וכדו', אלא בנושאים החשובים האחרים שכתבתם – השיתוף ביניכם, החזון המשותף, הרצון לחיות בעולם התיקון.

כל טוב ושמחונו בשמחות

כתבות נוספות