שאל את הרב

שאלה דחופה מאוד!!!!

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 19/01/20 13:01 כב בטבת התשפ

שאלה

שלום, אני נכנסתי להריון לפני חתונה והתחתנתי בחודש 5 כרגע אני 3 חודשים אחרי לידה.

אני ובעלי שומרים שבתות וחגים בעלי מניח תפילין כל יום מסתובב עם ציצית וכיפה ואני רק בשבת עם כיסוי ראש ולא הולכת עם חצאיות כי אני בירידה רוחנית.

מחודש 8 התחלתי להרגיש שיש מישהו שעומד מאחורי. כל הזמן אני מסתובבת אחורה ויש הרגשה כאילו חס ושלום יש איתי שד בחדר או משהו רע שאני לא יודעת להסביר.

לפעמים אני מסתכלת לאיזשהו כיוון ואני סוג של מדמיינת או רואה באמת צללית שחורה עוברת כאילו מישהו עובר. אני בפחדים מטורפים כל יום שעובר זה מתגבר הפחד אני מרגישה שעומד לקרות לי משהו רע חס ושלום אני כל כך מפחדת מהקדוש ברוך הוא כי אני יודעת שהוא כל כך מאוכזב ממני שככה יש לי נפילה רוחנית אני מרגישה שחס ושלום תכף יקרה לי משהו רע אני מרגישה שסובבים אותי רוחות רעות חס ושלום ושדים אני באמת מרגישה את זה רוחנית אי אפשר להסביר כאילו מישהו עומד מאחורי כל יום כל היום!!!!

לא יודעת איך להתמודד ומה לעשות אשמח לייעוץ דחוף בבקשה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

א. בארץ ישראל אין שדים ורוחות וכפי שכתוב בגר"א, כך שאין מקום לדמיון של שדים בארץ.

ב. אנחנו לא יודעים חשבונות של הקב"ה וכיצד הוא מעניש את האנשים, אבל הוא לא צריך שדים ורוחות כדי לעניש חלילה.

ג. הקב"ה לא מעניש כל חטא מיידית או סמוך לעשייה, החשבונות של הקב"ה גדולים מכל חשבון של אדם, כך שהקב"ה מחכה לראות את האדם והתנהגותו האם הוא יחזור בתשובה או לא. הפסוק אומר "עד יום מותו תחכה לו אם ישוב מיד תקבלו". כך שאנחנו לא יכולים להתעסק בדרכיו של הקב"ה וכיצד הוא מעניש.

ד. אם יש לך דמיונות כאלו, צריך להסיר אותם ממך, וזה מזקיק טיפול פרטני, וכדאי להזדרז ללכת לרופא המכיר את הנפש של האדם וכיצד עוזרים לה להתעותד. כל מי שמשהה את הטיפול גורם לבעיה להיות קשה יותר, ולכן צריך להזדרז ללכת לרופא שיודע כיצד מוציאים מחשבות כאלו.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

כתבות נוספות