שאל את הרב

רצון להתחזק יותר, להתקרב לה׳ ולשים כיסוי ראש

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 05/11/18 13:44 כז בחשון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

רציתי להיוועץ עימך על נושא שאני חושבת עליו רבות. כבר כמה שנים שהתחלתי לקחת על עצמי דברים כמו שרוול ארוך יותר בלבוש, תפילה, ברכות, כיבוד הורים וכדומה.

אך למרות הכל אני מרגישה שזה לא מספיק אני מרגישה שאני צריכה עוד ועוד ועוד ולא רק מרגישה אני רוצה את זה, קניתי ספר קדושה, רואה סרטונים של שיעורי תורה באינטרנט ועוד. אבל משום מה יש בי את ההרגשה שכל מה שאני עושה לא מגיע למה שאני רוצה להגיע. אני מרגישה שזה לא מספיק. אני רוצה להתקרב לבורא עולם, ולהתחזק יותר ממה שאני עכשיו, אך אני לא יודעת מה עוד עליי לעשות ולמה אני לא מרגישה מסופקת ממה שאני כבר עושה.

דבר נוסף, רציתי לשאול לגבי כיסוי ראש, אני באה מבית דתי שומר הלכות וכל מה שנכלל בלהיות דתי, אך לא שמו אצלנו כיסויי ראש ולמרות זאת אני מרגישה צורך, כשאני מתבוננת בנשים עם כיסוי זה נותן לי לראות אותן באור שונה, מעין מלאכיות. וגם יש לי חבר שזו הציפייה שלו ממני, אבל אני רוצה שזה יבוא ממני שאשים מרצוני, כי אני מפחדת שאם זה לא יהיה מרצוני זה עלול לרדת מהר, אני אוהבת את זה אבל אני חוששת גם מהסיבה שזהו לא יראו את שיערי יותר למרות שזה רק חצי. אני רוצה לשים וחושבת על זה הרבה לאחרונה.

מה עליי לעשות כדי לחזק בי את הרצון לשים ואת זה שזה ישאר עליי לתמיד, שתמיד ארגיש יפה עם זה ולא ארצה להתפתות לפזר את שיערי בין אם תסרוקות בשיער וכדו, אשמח לתשובה מפורטת. תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה,

אפתח בברכת יישר כח גדול שאת חפצה לעשות את רצון ה' בשלמות.

באנו לעולם הזה כדי לעבוד את ה' ולעשות רצונו. ואם זה מה שאת רוצה וחפצה זה דבר נפלא ביותר. להתקרבות לה' יש דרגות רבות ושלבים אחד על גבי השני.

דוד המלך אומר בתהילים: "צמאה נפשי לא-להים לא-ל חי, מתי אבוא ואראה פני א-להים".

נשמע מדברייך שגם לך יש צמא רוחני לקשר עמוק אל ה'. זו בהחלט דרגה גדולה.

בעולם הזה לא ניתן להגיע לדבקות מוחלטת בה'. הדבקות השלימה נמצאת בעולם הבא. כאן אנו עובדים על עצמנו כדי להתקרב יותר.

הייתי ממליץ באופן כללי ללמוד את הספר "מסילת ישרים" שנותן עצות ודרכים איך להתקדם בעבודת ה' שלב על גבי שלב, מתוך רוגע ונחת. אפשר לשמוע גם שיעורים מתוך הספר, ודרך כך להתקדם לאט לאט.

לפעמים התשוקה הרוחנית עשויה לנבוע ממקומות לא בריאות, או להוביל לדברים שליליים, ולכן חשוב מאוד שתהיה הדרכה והכוונה אישית איך להתקדם ומה לעשות. כיוון שכל אחד ואחת נמצאים במקום אחר בחיים, ולפעמים עלייה במקום לא נכון עשויה להזיק. פעמים רבות התקרבות והתחזקות מולידים נפילות גדולות יותר, ועל כן הייתי ממליץ שתתייעצי באופן אישי עם מישהו / מישהי שמכיר אותך באופן אישי, איך את יכולה להוסיף בקדוש באופן הנכון ביותר. כמובן שהבסיס לדבקות בה' זה שמירת ההלכה, עבודת המידות ועבודת התפילה.

לגבי כיסוי ראש כשתתחתני - יש הרבה מה להאריך.

אנסה לגעת כאן רק בשתי נקודות, איך להצליח לעמוד במשימה שאנו רוצים גם כשקשה לנו:

א. לימוד - כדאי ללמוד על החשיבות של העניין הן ברובד ההלכתי והן ברובד הרעיוני. כשלומדים על משהו מבינים את חשיבותו ואת משמעותו והדברים באים באופן יותר קל ונעים.

ב. חברה - החברה מאוד משפיעה עלינו (כך כותב הרמב"ם בהלכות דעות). אם תגורי ותחיי בחברה של נשים שמכסות את ראשן יהיה לך באופן טבעי הרבה יותר קל גם לכסות. אם תגורי בחברה שאף אחת ללא כיסוי ראש יהיה לך הרבה יותר קשה לכסות. תמיד תנסי להתחבר לנשים שאת רוצה להיות דומה אליהן.

אסיים בברכת הצלחה רבה, ואשרייך שחשוב לך לעבוד את ה',

שתזכי להיות שמחה בעמלך, ותזכי להקים בית נאמן וקדוש בישראל.

בהצלחה רבה,

הלל

כתבות נוספות