שאל את הרב

רוצה להתקבל לישיבה חצי קטנה ולא יודע איך .

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 01/05/19 14:47 כו בניסן התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב !

אני לומד בישיבה תיכונית בכיתה י' ושנה הבאה בלי נדר אני יעלה לכיתה ט' באותה ישיבה ואני לא רוצה להמשיך לי' כי אני רוצה להמשיך בישיבה חצי קטנה . (רוב היום תורה וקצת חול)

כבוד הרב לפני ניצבות 2 בעיות

א. הההורים שלי לא מסכימים לי והם אומרים שלום זה יותר חשוב למרות שאני בהדרגה מנסה להסביר להם כמה זה חשוב ללמוד תורה ולא לדאוג למקצוע

ב. אני לא יודע מה לעשות בראיון כי יותר קשה להתקבל לכיתה י מאשר להתקבל לכיתה ט' כבוד הרב עזור לי לתתן לי נושאים מה להגיד בראיון

תשובה

שלום צדיק

א. למרות שההחלטה על מקום לימודים לא נוגעת לכיבוד הורים, ו'אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ', בכל זאת בגיל הזה זה קשה ליישם את זה, כי בפועל ההורים הם אלו שמשלמים את שכר הלימוד.

אני מציע כמה דברים - כשאתה מסביר להם כמה חשוב לך להיות במקום יותר תורני, עם חבר'ה מסביבך שהקודש חשוב להם, ולא רק סמרטפונים וכדורגל כדוגמה כמובן. אני לא יודע מה מעסיק את החבר'ה שמסביבך היום), תדגיש גם שבישיבה שאתה רוצה ללכת אליה, עושים בגרות, ושאתה תשקיע גם בלימודי חול.

מעבר לכך, אולי הם יסכימו לנסוע איתך לראות את הישיבה. היה מאוד כדאי שהם ייפגשו עם ראש הישיבה, יתרשמו ממנו, ויוכלו לשאול אותו על החששות שלהם.

אולי יש במשפחה הרחבה מישהו (דוד או סבא או משהו כזה) שמבין אותך ויכול לעזור להסביר להם.

אולי יש איזשהו רב שההורים מעריכים ואפשר לדבר איתו שידבר איתם.

הכי חשוב, שכל הדיון הזה ייערך בכבוד מאוד גדול להורים. אני לא יודע אם יצא לך לראות, אבל אתמול, בהשבעת חברי הכנסת, פורסמה תמונה של חבר כנסת שמנשק את כפות רגליה של אמו. זה צריך להיות היחס (לא חייבים בפועל לנשק את הרגליים, אבל הרעיון מובן).

ב. אני לא יודע באיזה ישיבה מדובר ומי ראש הישיבה, אבל אני מאמין שהדבר הכי נכון להדגיש בראיון, זה עד כמה אתה חפץ ללמוד תורה ולהיות באווירה של יראת שמים וקדושה. כשדבר כזה נאמר בכנות, יש לזה סיכוי גדול לפעול.

וכמובן להתפלל על זה.

בהצלחה רבה

עלה למעלה עלה

כתבות נוספות