שאל את הרב

קריאה בכף היד

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 06/11/18 22:15 כח בחשון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בחור צעיר שבשנים האחרונות לא היה בר מזל. אני חסר ניסיון בחיים, חרדתי וחסר ביטחון. לא חוויתי את החיים עד כה כמו שצעירים בגילי חווים. אני מרגיש כאילו אני איני טוב בכלום ואין לי כיוון בחיים. קשה לי.

אני מתפלל בלילות כל הזמן, ועד לפניי כחצי שנה בערך לפניי יום ההולדת שלי התפללתי לפניי שינה והתחננתי מבורא עולם שייתן לי סימן שיעזור לי, סימן שיראה לי שהכול יהיה בסדר.

למחרת בצהריים, אימא שלי התקשרה אליי ואמרה לי שחבר חדש שלה ושל חבר שלה בא לבקר אותנו והוא קורא בכף היד וקרא בכף ידם של רבים וחזה לא מעט דברים. אני די בטוח שהוא מאמין בבורא עולם והוא אדם מסורתי.

הוא הגיע באותו היום, אפילו לא ידע את שמי. ישר התחיל בקריאה בלי לשאול אותי שאלות ואמר לי הרבה דברים נכונים, הוא ידע אפילו על התרופות שאני לוקח ואמר עליי דברים שאפילו אימא שלי לא ידעה. הוא אמר לי שיד כמו שלי היא מתנה משמיים ושבעתיד אני אהיה אדם מפורסם וגדול.

כמובן שמצב רוחי השתפר ישר. למרות שבתוך תוכי פקפקתי בכל מילה וזה נראה לי רחוק לגמרי מהמציאות.

אז לא ידעתי שקריאה בכף היד שנויה במחלוקת בקרב רבנים. קראתי מחלק שזה אסור בתכלית האיסור וחלק אמרו שפשוט לא צריך להאמין לזה והרוב זה שטויות עם אולי קמצוץ של אמת. אבל לא אמרו שאסור לעשות זאת או שאסור לתת שיקראו לך בכף היד.

כמובן שהוא לא לקח על זה תשלום.

הוא עכשיו ביקש ממני לכתוב משהו בן 12 שורות בכדי שהוא יקרא בכתב, כמובן - ללא תשלום.

רציתי לדעת האם זה בסדר לתת לו לקרוא בזה? האם אני פטור מחטא כשאני בסה"כ סתם נותן לו לקרוא בשביל לרומם את מצב רוחי?

האם לדעתכם אולי זה באמת סימן משמיים שהכול יהיה בסדר או שזה בסה"כ צירוף מקרים?

אני מרגיש כאילו בורא עולם הקשיב לי פעמים רבות כשהתפללתי אליו ועזר לי. כמובן, לא תמיד לצערי.

תשובה

שלום.

קריאה בכף היד היום היא הבל. החכמה הזו מוזכרת במקורות הסוד, אבל הראשונים כבר אומרים שהיא לא ידועה לנו. מובא שרבי חיים ויטל ביקש מהאר"י ללמדו חכמה זו.

היום זו שרלטנות.

כמובן, שכמו בדברים דומים, הם יודעים לנסח את דבריהם בצורה כזו, שיישמע שהם יודעים הרבה דברים על אותו אדם (זו עצמה חכמה גדולה).

זה ממש לא משנה, שאותו אדם מאמין בבורא עולם ושהוא מסורתי.

יש פוסקים שכתבו שזה איסור תורה של "לא תעוננו".

לגבי הגרפולוגיה, אני לא יודע אם זה ממש איסור למסור את כתב היד, אבל ברור שאין בזה שום תועלת, וזה רק משקיע את האדם בדמיונות שווא.

מה שאתה צריך לדעתי זה סוג של ייעוץ או סיוע רגשי עם איש מקצוע, שיעזור לזהות את החסמים ואת המקומות התקועים, ויסייע לשחרר אותם ולהתקדם הלאה בשמחה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות