שאל את הרב

אני לא יפה ולא מוכשרת בשום דבר - מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/02/21 11:23 כה בשבט התשפא

שאלה

היי

אני ילדה מכוערת, לא חכמה בלימודים, לא רוקדת יפה, לא שרה יפה, בקיצור אין בי משהו טוב בחיצוני ופשוט החיים שלי זבל. מה עדיף שאני אמות וזהו? אני פשוט לא יכולה. אני מכוערת ולא יפה בכלל ופשוט לא כיף לי ככה. סתם אני כל היום בוכה ומקנאת בחברה שלי שהיא יפה וטובה במלא דברים וכולם תמיד מחמיאים לה.

בקיצור אני אשמח לעזרה. מה לעשות עם חיים כאלו נאחסים?

תשובה

שלום שואלת יקרה, ותודה שפנית אלינו עם השאלה שלך.

לא פשוט להרגיש כמו שאת מתארת, אני מקווה שהדברים יעזרו לך להביט במבט אחר על עצמך ועל העולם.

אוי הקנאה, "קשה משאול קנאה". כל כך קשה להסתכל מהצד על מישהי ש (נראה כאילו) יש לה הכל ולידה את מרגישה חסרה ונחותה. בואי נהיה כנים, החיים לא הוגנים, כאשר הקב"ה הביא אותנו לעולם הוא לא חילק בצורה שווה את הכשרונות ואת היופי. יש דברים בחיים שלנו שאנחנו פשוט לא יכולים לשנות וזה מבאס.

אז מה אפשר לעשות? קודם כל תרשי לי לחלוק עלייך! למרות שאני לא מכיר אותך אני בטוח שיש בך הרבה איכויות ותכונות חיוביות, איך אני יודע? פשוט מאוד, הקב"ה הביא אותך לעולם ומחייה אותך כל יום אז כנראה שהוא חושב שיש לך מה לתת לעולם! התפקיד שלך הוא להאמין בעצמך ולהעריך את עצמך ולאהוב את עצמך כדי שיהיה לך כח להביא את כל הטוב הזה לידי ביטוי.

שמעת על אופרה ווינפרי? היא נחשבת היום לאשת הטלוויזיה המצליחה ביותר בארצות הברית ומקור השראה לאנשים רבים. היא נולדה למשפחה ענייה והחליטה שהיא רוצה לעבוד ככתבת טלוויזיה, אחרי הדרך הארוכה שעשתה מנקודת ההתחלה הבלתי אפשרית היא התקבלה לעבודה ככתבת באחד הערוצים! אבל אחרי תקופה בתפקיד פטרו אותה בטענה שהיא "לא מתאימה לטלוויזיה".

שמעת על האתר עלי אקספרס? אני בטוח שכן =). אבל שמעת על מי שהקים את האתר? קוראים לו ג'ק מא והיום הוא מיליארדר והבעלים של האתר. אבל כשהוא היה צעיר הוא ניסה להתקבל ל-30 עבודות וכולם דחו אותו. הוא אפילו ניסה להתקבל לעבודה ברשת מזון מהיר ומתוך 24 מתמודדים ג'ק היה היחיד שלא התקבל.

שמעת על משה רבינו? אנחנו בדיוק בפרשות שמספרות איך הוא הוביל את עם ישראל ביציאת מצרים ובמסעות במדבר. גם נקודת ההתחלה של משה רבינו הייתה לא פשוטה, הוא נלקח מההורים שלו וגדל כיתום בבית פרעה, הוא היה כבד פה ולשון ונאלץ לברוח ממצרים אחרי שנחשד ברצח.

שמעת על דוד המלך? גיבור ישראל שהביא את עם ישראל לתקופה של צמיחה והצלחה. שהיה גם גיבור וגם תלמיד חכם ומשורר שאנחנו מתפללים כל יום עם מזמורי תהילים שכתב. דוד המלך מעיד על עצמו בספר תהילים "מוזר הייתי לאחי ונכרי לבני אימי" חז"ל מספרים שהאחים ואבא של דוד חשדו שהוא לא עלינו ממזר שנולד מאבא אחר. לא סתם כששמואל בא לבית ישי למשוח את המלך הבא של עם ישראל הראו לו את דוד אחרון ולפי הפסוקים עולה שהוא היה הכי פחות "מרשים" בעיני שמואל הנביא.

בקיצור, גם אם נראה לך שהמקום בו את נמצאת והכשרונות אתם נולדת הם לא הכי מרשימים החיים עוד לפנייך ויש לך הרבה לאן לצמוח ולגדול!

יש לי הצעה בשבילך לתרגיל קטן, אני עשיתי אותו כמה פעמים והוא לא פשוט, אבל יש לו פירות נהדרים. תגשי לאנשים הקרובים אלייך שאוהבים אותך ותשאלי אותם: "אילו דברים חיוביים יש בי?". את יכולה לשאול את אבא ואמא, אחים ואחיות (שיכולים להיות לפעמים ציניים, אז תבחרי את מי לשאול =) וכמובן חברות טובות. אני בטוח שאת תופתעי מהתשובות שתקבלי.

עוד דבר שאת יכולה לעשות הוא לחשוב בסוף כל יום על דבר טוב אחד שעשית במשך היום, אפילו משהו קטן, ולכתוב אותו לעצמך ביומן או במחברת. אחרי כמה ימים כאלה תראי שאת ממש לא פראיירית ובעזרת ה' תכירי יותר בערך של עצמך.

אז לסיכום, אמרנו שבאמת החיים נראים לפעמים לא הוגנים, ויש כאלה ש"קבלו יותר נקודות", אבל ראינו שיש אנשים שלמרות נקודת הפתיחה החלשה שלהם ולמרות שהסביבה זלזלה בהם הצליחו להגיע לגדולה. וראינו שאפילו כמה מהמנהיגים של עם ישראל ממש לא נולדו מנהיגים. הבנו שהאהבה שלנו לעצמנו צריכה להתבסס על אמונה בקב"ה שמחייה אותנו כל יום, וגם שאפשר להיעזר באנשים הקרובים אלינו כדי לקבל תזכורת על התכונות הטובות שלנו.

אני מאחל לך המון בהצלחה, ומזמין אותך לפנות אלינו שוב בשאלה או סתם לעדכן מה שלומך.

אלי

כתבות נוספות