שאל את הרב

הבדלים דתיים ביני ובין חברות שלי- מה אפשר לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/02/21 02:39 כא בשבט התשפא

שאלה

היי! מה נשמע? מקווה שבסדר

יש לי התלבטות ואשמח אם תוכלו לעזור לי

אני בת 15 כיתה ט' לומדת באולפנה ב"ה

האולפנה שלנו היא אולפנה לא כזאת דתייה מבחינת הבנות.

ואני מאוד דוסה כזאת נשמרת חח.

יש לנו קבוצה של חברות שהן בנות שמאוד יקרות לליבי והן החברות הכי טובות שלי מהאולפנה.

הן דתיות אבל לא דוסות כמוני.

בקבוצה הן מרשות לעצמן לקלל ולדבר בצורה לא יפה, לשלוח דברים גסים.

שלא מתאימים לרוחי..

פעם הייתי מעירה, אבל הן היו מתעצבנות, ואני מצליחה להבין אותן זה לא כזה נעים..

אבל זה באמת מפריע לי ומרגיש לי שהן לא מבינות.. אני מרגישה שהמצב הרוחני שלי יורד.

גם בסניף (בני עקיבא ????) כל הבנות יודעות מי הן החברות שלי ואיך הן מדברות ומתנהגות..ולכן מסתכלים עלי בצורה קצת שונה, הן מאוד שונות מהבנות מהאולפנה הן ממש שמרניות.

בקבוצת וואטספ של החברות מהאולפנה לפעמים גם רצים עלי צחוקים על השמירת נגיעה, אני יודעת שהן צוחקות אך לפעמים זה פוגע.

טוב! התפזרתי חחח אני נורא מתביישת להעיר להן על דברים שהן אומרות או עושות אני מרגישה לא נעים

מצד אחד אני לא מעוניינת בלשמוע את כל הלשון הרע, והדיבורים הלא נעימים שהולכים שם. אבל מצד שני הן החברות שלי, ובלעדיהן יהיה לי לא נעים באולפנה ואולי גם לא יהיו לי כלכך חברות מה עושים.

אשמח לעזרה תודה :)

תשובה

שילת יקרה!

את משתפת בקשר טוב ומשמעותי שיש לך עם חברות. חברות שאת אוהבת והן יקרות לך! אך יחד זאת, יש בניכן הבדלים ברמה הדתית, בצורת החשיבה ובעולם הפנימי. ההבדלים הללו גורמים לך להיחשף למילים, תכנים ושיח שאת לא רוצה ולא מתחברת. את מתלבטת מה לעשות.

לפני הכל, אני רוצה לומר לך שהיכולת שלך מצד אחד לראות בחברות שלך משהו יקר ומשמעותי עבורך, ומצד שני לשים לב מה לא טוב לך בחברות הזאת, זו יכולת מדהימה ובוגרת. היכולת להסתכל על הדברים בצורה מורכבת היא לא מובנת מאליה! סחטיין עליך!

את משתפת שהן החברות מהאולפנא ובלעדיהן, כלשונך, לא יהיו לך כל כך חברות. מה אפשר לעשות?

חפש תמיד רק את הטוב..

שיתפת שהן יקרות לליבך. נסי לחשוב עם עצמך למה? מה הן כן מעניקות לך. למה טוב לך להיות במחיצתן. כל חברות והאיכות שלה. ותהני מהטוב שיש בהן.ישנן כל מיני חברויות. יש חברות לכיף, יש חברות לשיח, יש חברות לרוח וכ"ו. זה כיף, טוב ובריא שיש לנו כל מיני חברויות כך אנחנו צומחות ומתפתחות. תעצמי את מה שיש בהן, ותהני מזה.

שנינו יחד תחת מטריה אחת..

אבל האם צורך חברתי וצורך רוחני יכולים להיות תחת מטריה אחת? האם זה יכול ללכת ביחד?

כן. זה נכון שיש גם חברויות שיש בהן גם וגם. וזה ממש כיף. אבל זה לא מחייב. העיקר שתמצאי לך מרחב שבו כן תקבלי את המענה הרוחני שאת מחפשת וזה לא חייב להיות מהחברות באולפנא. זה יכול להיות מהחברות בסניף, מאדם שאת מעריכה, מישהו מהמשפחה. אולי אפילו תוכלי לקבוע איתו/איתה חברותא, לימוד בנושאים שמעניינים אותך בעולם הרוחני תורני. וכך גם תוכלי לפתח בתוכך עוגן פנימי ולא תפחדי להיות מושפעת מהתכנים שהחברות מעלות בווטצאפ לדוגמא.

אבל איך זה נראה מבחוץ?

שיתפת בין השורות על איך שזה נראה מהצד. אני מבינה אותך שזה קשה ומאתגר. אבל את יודעת שהמציאות יותר מורכבת מאיך שהיא נראית. ואם את מרגישה שהחברות הזו משמחת אותך ויחד עם זאת את שומרת על עצמך ונותנת לעצמך מענה רוחני, אז זה ממש לא משנה מה חושבים או אומרים. תאמיני בדרך שלך. זה הכי חשוב. אם את תהיי שלימה בבחירה שלך אז מה שאומרים או חושבים פחות יטריד אותך. הכל מתחיל בעבודה שלך עם עצמך.

ומה איתן?

להעיר או לא? כמו שאמרת בעצמך כחברה זה לא נעים להעיר ו"לחנך". אבל אם יש תוכן שלא נוח לך איתו מותר לך להגיד זה לא נעים לי. לא ממקום מחנך. ממקום שמדבר את עצמך ומשתף בצרכים וברצונות שלך. זו זכותך. אם למשל עולה תוכן שלא נעים מותר לך להגיד בנות פחות נוח לי עם התוכן הזה אשמח אם בקבוצה שלנו נמנע מתכנים כאלה. זה ממש לא טוב לי. אם תדברי את הצורך שלך בלי להעביר ביקורת או לנסות לתקן הבקשה יכולה אולי להתיישב יותר על הלב ולהתקבל..

לסיום אני רוצה לומר לך שיש בך אומץ וכוחות גדולים תמשיכי להיות נאמנה לעצמך ולהיות קשובה לצרכים ולרצונות שלך יחד עם העין הטובה שאת בוחרת להסתכל סביבך. זה מדהים.

מקווה שהצלחתי לעורר נקודות למחשבה,

בהצלחה, שיר

כתבות נוספות