שאל את הרב

צפיה בסדרות עם עלילה "להט"בית" - מותר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/03/21 14:13 יח בניסן התשפא

שאלה

לכבוד הרב, שלום רב!

האם מותר לראות סרטים או סדרות, אשר הדמויות המרכזיות שם הם הומואים? הסדרה/ הסרט מתמקדת באיך שהם מתאהבים, אני יודעת שיש איסור משכב זכר, אבל הם לא שוכבים, הם מתנשקים, מתחבקים וכאלה...

תודה רבה רבה מראש!

תשובה

שלום לך.

ראשית, תודה רבה על שפנית אלינו בשאלה חשובה כל כך.

אינני יודע באילו סדרות מדובר ומיהם השחקנים, לכן אענה באופן כללי. הבעיה איננה השחקנים כשלעצמם או הנטייה המינית ההפוכה, שהרי התורה לא אסרה את הנטייה החד מינית אלא את מימושה. המימוש אינו חייב להיות במשכב דווקא, אלא גם חיבוק ונישוק אסור.

כאשר הסדרה או הסרט מעבירים מסר של מימוש הנטייה החד מינית (בכל צורה שהיא) הרי שאסור לצפות בהם, שכן המסר הוא להתיר את העבירה ממש. מעבר לכך, ידוע שכיום רוב הסרטים והסדרות מעבירים מסרים מאוד פרוגרסיביים בכל הקשור ללגיטימציה למימוש נטיות חד מיניות, להפקרות מינית, לנישואי תערובת, לפמיניזם רדיקלי, לעישון ועוד. לצערי המסרים הללו מחלחלים לדור הצעיר, ואסור לתת להם רייטינג או במה כלשהי.

אם מדובר בשחקנים בעלי נטייה מינית הפוכה, אך בסרט או בסדרה הם מראים את הדילמות והבעיות שהם ניצבים בפניהם, או שמראים את המורכבות והרגישות שבנטייתם לעניות דעתי אין בכך בעיה, ובתנאי שאין בעלילה כל מעשה בעל אופי מיני.

צריך לזכור שבעלי הנטייה החד מינית ניצבים בפני משבר מאוד קשה, כשמצד אחד נראה (לכאורה) שהיהדות או הקהילה הדתית אינה מקבלת את נטייתם, ומצד שני, החברה החילונית מקבלת אותם כפי שהם וגורמת להם להתייאש מלנסות לעבור שינוי כלשהו. עלינו להראות שאין סתירה בין הזהות הדתית לזהות המינית. הזהות המינית היא נטייה שנמצאת בנפש האדם כמו שאר הנטיות (אכילה, הצורך להתרבות, כישרונות וכו') בין אם זו נטייה מולדת ובין אם זו נטייה שנרכשה מהסביבה או בגלל סיבות אחרות. מטרת התורה איננה לבטל נטייה כזו או אחרת, אלא לנתב את כל הנטיות לצד של הקודש, לתיקון המידות, לשימוש נכון של הנטיות הנפשיות, כדי שלבסוף האדם יהיה שלם במידותיו. כאשר יש מידה שסותרת את הזהות הדתית – כמו נטייה חד מינית - התורה אינה מבקשת לבטל אותו, אלא להתמודד איתו עד שנצליח לתקן אותו, כמו את שאר נטיות הנפש.

שנזכה תמיד לתקן את מידותינו בקדושה וטהרה.

בהצלחה,

אבי

כתבות נוספות