שאל את הרב

פחד מאיבוד קרובים: האם ניפגש איתם בעולם הבא?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/04/20 10:25 יט בניסן התשפ

שאלה

שלום!

אני נער במשפחה מסורתית. אנחנו משתדלים לשמור ולעשות כמה שיותר מצוות. אני מאוד מאוד קשור למשפחה שלי ואני מאוד מאוד אוהב אותם.

אני יודע שיש עולם הבא, ואני רוצה לדעת אם בעולם הבא יש דבר כזה של מפגש בין נשמות, כאילו שכשאדם מגיע לעולם הבא הוא יכול לראות ולהיפגש עם כל מי שהוא הכיר בעולם הזה?

תשובה

שלום הראל.

השאלה שלך באמת מאוד מעניינת. ובכלל, מאוד מסקרן מה קורה בעולם הבא.

אבל האמת היא שאנחנו פשוט לא יודעים. אף אחד לא ממש יודע. יש לפעמים מקובלים או צדיקים גדולים שיש להם קצת ניחושים, אבל אותנו כאן בעולם הזה זה לא צריך להעסיק, ובגלל שהכל מאוד רוחני ועמוק, אנחנו לא באמת יכולים להבין את זה עד הסוף.

המשימה שלנו היא להאמין שיהיה לנו טוב וש"כל ישראל יש לו חלק לעולם הבא". ככל שנצליח להתרכז במעשינו בעולם הזה, להוסיף טוב לעצמנו ולאחרים, כך נהיה רגועים ומאושרים יותר. ולכן כשיש לך מחשבות מציקות על העולם הבא - "נפנף" אותן באמצעות מעשים טובים בעולם הזה: תתרכז באיזו מצווה מעשית, או בתחביב או משהו שאתה אוהב לעשות.

כמובן שבלי קשר לדת, משפחה זה דבר מאוד חשוב! טוב מאוד שאתה קשור למשפחה ואוהב אותה. יש הרבה אנשים שלא מצליחים לשמור על קשר טוב כזה, ואתה כן מצליח, וזה נפלא. ולכן נסה שלא לדאוג לעתיד הרחוק, אלא לחבק את בני המשפחה (את אלה שמותר לחבק כרגע כמובן, בזמן הקורונה), להיות איתם בקשר, להראות להם כמה אתה אוהב אותם, וליהנות בחברתם. המוות הוא דבר טבעי, אבל אין צורך או טעם לעסוק בו לפני שהוא מגיע. וגם כשהוא מגיע אנחנו לא שוקעים לתוכו בלי סוף, אלא לומדים להמשיך הלאה: ליצור, לשמוח, לצמוח.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות