שאל את הרב

פגם הברית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/06/20 09:40 יב בסיון התשפ

שאלה

שומע אם תוכל לענות לי על זה מהמידע שיש לך :

1. מה יש בשמירת 40 יום את הברית?

2. אם אני אשמור 40 יום אפילו יותר אני אזכה לרוחניות וקדושה שאני אומר את זה אני מתכוון ליותר הרגשה של שמירה שיש מישהו איתי

4. אם אני אשמור 40 יום את הברית ואזדכך יותר ואטהר ויעשה תשובה ואלמד תורה כל יום קצת כמובן בהגברה אז יש סיכוי שהשם יתברך יפגיש אותי עם סבא שלי שנפטר שהייתי ממש קרוב אליו ויתן לי יותר מידע על השאלות שיש לי בדברים רוחניים?

אני רוצה להגיד לך שמאוד קשה לי אני מאז שהוא נפטר מרגיש שהחיים שלי לא אותו דבר והרצון שלי מה שאני רוצה שיהיה הלאה להמשך החיים זה מה שאני מקווה ואני אשתדל ככל יכולתי כדי שזה יקרה זה שאני ארגיש רוחניות כל הזמן ירגיש את סבא שלי ז"ל ידבר איתו לעיתים קרובות בחלומות וירגיש שזה אמיתי לדעת מה איתו מה שלומו לדבר איתו על העולם הזה והמשפחה ועל העולם הבא מה יהיה מה יש שם אם אני אהיה איתו וכדומה... אני יודע שיש דברים שאני לא צריך לדעת ואני צריך להתרכז בעולם הזה אבל אף אחד לא מבין אותי קשה לי ברמות מטורפות אני מוכן למות כדי להיות איתו.

ואני בחיים שלי לא שמרתי 40 יום ואני באמת מנסה בכל כוחי.

האם אחרי שאני אשמור 40 יום אני ארגיש יותר טוב בהכל יותר הצלחה יותר קדושה וכו.. ויותר שמחה?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

להלן שאלותיך ותשובות לצידן:

1. מה יש בשמירת 40 יום את הברית?

תשובה: שמירת ברית היא דרישה קבועה. לכל החיים. לא רק 40 יום. תמיד צריך לשמור ברית.

2. אם אני אשמור 40 יום אפילו יותר אני אזכה לרוחניות וקדושה שאני אומר את זה אני מתכוון ליותר הרגשה של שמירה שיש מישהו איתי.

תשובה: הרגשה - 'שיש מישהו איתי', זו עמדה ברורה של כל אדם מאמין שד' אתו. לימוד תורה, תפילה ושמירת מצוות אכן מחזקים את האמונה, כלומר את ההרגשה שיש מישהו אתי.

3. אם אני אשמור 40 יום את הברית ואזדכך יותר ואטהר ויעשה תשובה ואלמד תורה כל יום קצת כמובן בהגברה אז יש סיכוי שהשם יתברך יפגיש אותי עם סבא שלי שנפטר שהייתי ממש קרוב אליו ויתן לי יותר מידע על השאלות שיש לי בדברים רוחניים?

תשובה: את סבא שלך לא תפגוש יותר בעולם הזה. הנפטרים עוברים לעולם שכולו טוב ואין קשר בין העולם שלנו והעולם שלהם.

בלי קשר למפגש עם סבא ז"ל, אתה צודק שככל שתזדכך ותטהר, רוחך תתעצם ותוכל להבין יותר דברים רוחניים.

4. אני רוצה להגיד לך שמאוד קשה לי אני מאז שהוא נפטר מרגיש שהחיים שלי לא אותו דבר והרצון שלי מה שאני רוצה שיהיה הלאה להמשך החיים זה מה שאני מקווה ואני אשתדל ככל יכולתי כדי שזה יקרה זה שאני ארגיש רוחניות כל הזמן ירגיש את סבא שלי ז"ל ידבר איתו לעיתים קרובות בחלומות וירגיש שזה אמיתי לדעת מה איתו מה שלומו לדבר איתו על העולם הזה והמשפחה ועל העולם הבא מה יהיה מה יש שם אם אני אהיה איתו וכדומה... אני יודע שיש דברים שאני לא צריך לדעת ואני צריך להתרכז בעולם הזה אבל אף אחד לא מבין אותי קשה לי ברמות מטורפות אני מוכן למות כדי להיות איתו.

תשובה:

א. כל מה שכתבת - זו תפילה יפה וטובה - תתפלל על כך וד' הטוב יעזור לך.

ב. אתה מרגיש מאוד בודד. הפתרון שאתה חולם עליו: לחזור לקשר עם סבא שלך - כמו שהיה כשהוא היה בחיים, כדי שלא תהיה בודד, איננו פתרון. לצערי - זה לעולם לא יקרה. לכן אתה צריך לחפש פתרון אחר לבדידות שלך: למצוא אנשים שמבינים אותך - במשפחה או בחברה. אם קשה לך אז תיקח יעוץ רגשי שיסייע לך ללמוד כיצד ליצור קשר טוב עם אנשים.

5. האם אחרי שאני אשמור 40 יום אני ארגיש יותר טוב בהכל יותר הצלחה יותר קדושה וכו'.. ויותר שמחה?

כל התחזקות באמונה - כל לימוד רציני, תפילה וקיום מצוות מביא הרגשה טובה ושמחה. אבל שמירת ברית 40 יום אינה מתכון למהפכה בחיים - אל תצפה שאחרי 40 יום של שמירת ברית החיים שלך יהפכו פתאום ל-'גן עדן'.

בשונה מהעולם הבא - שם נשמתו של הסבא שלך שרויה בעדן ושמחה, בעולם הזה, בו אנחנו חיים צריך להתמודד, צריך להתאמץ ולהתגבר על קשיים.

כפי שציינתי קודם תחשוב מה הפעולות שאתה יכול לעשות כדי לפתור את הקשיים שלך כמו הבדידות שמייסרת אותך.

שמירת ברית, שמירת מצוות, לימוד תורה ותפילה אלו מעשים גדולים וחשובים, נכונים וטובים, אבל הם לא באים במקום מעשים אחרים שצריך לעשות כדי להתגבר על קשיים שיש לנו בחיים.

כתבות נוספות