שאל את הרב

פגם הברית

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/04/19 22:58 יא בניסן התשעט

שאלה

אני כבר ה3בה זמן נופל בבפגם הברית חלשות לא מצליח לצאת מזה הפסקתי עם מראות אסורות תקופה ועדיין נפלתי ויש מחשבות לא טובות ועכשיו שוב אני רוצה לצאת מזה לתמיד להתחיל דף חדש בלי הדברים האלו בעז"ה .אם אפשר עשות ותיקון אייך עושים ? ואם אפשר אפילו להיפגש מידי פעם עם רב , בבקשה זה דחוף עזרו לי

תשובה

שלום צדיק.

למה צדיק? כי חז"ל אומרים שמי שעובר עבירה ומתבייש בה מוחלין על כל עוונותיו, ועוד אמרו שמי שמהרהר בתשובה, כבר נחשב לבעל תשובה.

כמובן, זה לא גורע מהאיסור והחומרא שבדבר, וצריך לעשות הכל כדי לא להגיע לנפילות הללו.

אבל ההצלחה הכי גדולה של היצר הרע, זה כשהוא מצליח לייאש את עצמך מלהאמין באפשרות שלך לשוב בתשובה שלימה ולהיות צדיק. אל תיתן לו את זה. זה שאתה רוצה לפתוח דף חדש זה הדבר הכי יקר בעולם. תזכור את זה תמיד. לא משנה כמה נפילות תהיינה לך.

התשובה והתיקון מורכבים מהחרטה על מה שקרה, וידוי לפני ה' על מה שקרה, וקבלה לעתיד שלא ליפול. וכמובן מאמץ מעשי למנוע נפילות.

בפועל צריך להשקיע ב'סור מרע ועשה טוב'. כלומר, גם לדאוג למנוע עד כמה שניתן מפגש עם דברים שמעוררים את היצר (הגנה רצינית על האינטרנט במחשב ובפלאפון, ובכל מקום שיש בו התמודדויות), וגם לדאוג להתמלא ולהתחזק בקדושה ובתורה בדרך שתמלא אותך בשמחה בעבודת ה' ובאמונה בעצמך, כך שהיצר פחות יוכל לשלוט בך.

צריך למצוא את החלקים בתורה שמלהיבים ומרוממים אותך (ממליץ שתנסה להשיג ספרים כמו "אשיב ממצולות" של הרב יהושע שפירא. והחוברת "יוצר אור -על היצר והאור שבחיינו" של הרב ליאור לביא).

אפשר וכדאי להיכנס לאתר ´חברים מקשיבים´ - http://www.makshivim.org.il/. יש הרבה חומר בעניין. וכן לאתר 'עבודה בעיניים' - http://mitbagrim.org.il/

בנוסף, ממליץ מאוד' לקרוא את התשובה הבאה, יש בה דברים יקרים:

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%96%D7%A8%D7%A2-%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%94-385/

בעניין מפגש וקשר עם רב - אני חושב שזה רעיון מעולה, שיכול לעזור להתקדם ולעלות מעלה. אם אתה מכיר מישהו באזור שלך תפנה אליו. אם לא, תוכל לכתוב לי מאיפה אתה, ואנסה לעזור למצוא מישהו.

בהצלחה רבה, ואל תשכח שאתה בן אהוב ויקר לאבא שבשמים

כתבות נוספות