שאל את הרב

עשה לך רב

חדשות כיפה הרב אבנר בן יוסף 12/04/20 16:51 יח בניסן התשפ

שאלה

שלום לכבוד הרב

קוראים לי דוד (שם בדוי) אני בן 20 מחולון. אני מגיע מבית מסורתי ולא דתי ולפני כמה חודשים התחלתי ב"ה להתחזק בתורה.

הבעיה שלי שלא בחרתי לי רב שידריך אותי אז אני מתייעץ איתך

אני הולך לשיעור תורה בחולון פעם בשבוע בנושאי אמונה. אחד התלמידים של כבוד הרב נותן שיעורי גמרא לפעמים והוא נותן את השיעורים בחברותא כל מיני הלכות ומחלוקות בגמרא.

התלמיד נראה יירא שמיים והוא זמין בשיחות טלפון בבית כנסת או בהודעת sms אני יכול גם ללכת לבית כנסת לדבר איתו אך הוא לפעמים עסוק ודוחה נגיד את הזמנים של השיעורים או שהוא ש"צ ולומד בישיבה ככה שמהבחינה הזאת טיפה בעייתי אבל אפשרי.

אחת לשבועיים אני והמשפחה נוסעים לרמת גן שם יש רב אחר שהוא יותר פתוח לשמוע אותי אך הוא גם נגיש מבחינת וואטסאפ, שיחות פלאפון ומאוד נחמד ואני יכול להתייעץ איתו פנים מול פנים אחת לשבועיים ובמקרים דחופים אני יכול לדבר איתו שאולי ניפגש באמצע שבוע אבל זה עוד לא ניסיתי.

ניסיתי להתייעץ עם שניהם היה לי איזושהי סוגיה בנושאי שמירת הברית קרי לילה, שמירת העיניים, הברית ושירת אישה. התייעצתי עם שניהם הרב מרמת גן אמר לי שאם קרי לילה קורה אז צריך להמשיך כרגיל בחיים ולא צריך להתרגש מזה, להתקלח 9 קבין. הרב מחולון אמר שכדאי לי לשמור את העיניים כמה שפחות לראות טלוויזיה וסרטים וגם לא לשמוע אישה שרה, ללכת למקווה להיטהר. עכשיו אני יודע שזה דברים נכונים אך אני חושב שגם הרב מרמת גן יודע את זה אך הוא יותר מבין את המצב הנוכחי שלי לכן הוא מדריך אותי לפי הרמה הרוחנית שלי (הוא אמר לי שכל מצווה צריך לעשות בשמחה ולא מאולץ כי זה לא יחזיק כמו כן שמירת העיניים).

הרב מרמת גן גר בבני ברק הוא גם חרדי כנראה שאיך שהוא מדריך אותי זה לא מה שהוא עושה אך בגלל הרמה שלי הוא אומר לי את זה בהדרגה.

רציתי לדעת בבקשה מה אתה חושב כבוד הרב? האם כדאי לי ללכת לשיעורי גמרה ואמונה בחולון ולהתייעץ עם כבוד הרב מרמת גן?

תשובה

שלום וברכה,

לגבי הדילמה שהיתה לך וכל רב נתן לך תשובה אחרת, לענ"ד הם לא חולקים אחד על השני, אלא כל אחד ראה לחזק נק' אחרת, שיכולה לפתור את הבעיה שהעלתה לפניהם.

לגבי החילוק שעשית בסוף שאלתך ראוי.

בכל אופן, תחפש את הרב שיותר מדבר אליך ויותר גורם לך להתחזק, ותזכור "שזה וזה דברי אלוקים חיים".

ברכה והצלחה

כתבות נוספות