שאל את הרב

אם השם שומר, האם אין לנו אפשרות לטעות בבחירות שלנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/09/19 01:57 כו באלול התשעט

שאלה

לאחרונה עשיתי בחירה משמעותית ביותר בחיים שלי, בחירה שתשפיע לי על השנתיים הבאות. תמיד אומרים את המשפט שכל מה שקורה צריך לקרות כי ככה ה' החליט, ושהכל לטובה אז אם זה באמת ככה זה אומר שאני לא יכולה לטעות בדרך שלי, זה אומר שמה שעשיתי הוא בטוח נכון וטוב בשבילי?

אין לי שום דרך לטעות כי מישהו שומר עליי מלמעלה?

תשובה

שלום לך יקרה!

בטח את מכירה את המשפט מהשיר " מתי אלמד לבחור נכון, להאמין, לראות שטוב בלי להביט שוב לאחור..." . באמת יש משהו שקצת מלחיץ בלעשות בחירות משמעותיות, כי במקום מסויים המשמעות היא לעשות בעצמנו צעד שאנחנו לא יודעים בוודאות מה יקרה ומה יהיו ההשלכות של הצעד הזה, והאחריות שיש לנו על הכתפיים והידיעה שנצטרך להתמודד עם התוצאות של הבחירה שלנו יחד עם הרצון שבאמת נגיע למקום טוב היא גדולה. הפחד מהכישלון והספק לגבי הבחירה מציפים, ובטח כשמדובר על בחירה שמשמעותית לנו ומשפיעה עלינו.

מול פחד וספק מה שעוזר לנו להתמודד אלה האמונה והבטחון שלנו. אמונה ובטחון- קודם כל בקב"ה- שמה שהוא מכוון אותנו והדרך שהוא סולל לנו- תמיד מובילה לטוב. ולא משנה מה אנחנו עוברים בדרך הוא תמיד נמצא איתנו ועוזר לנו. לבטוח בו שהוא נמצא איתנו בכל רגע ומלווה אותנו תמיד, ולהאמין שמה שהוא מכוון אותנו זה רק לטוב. ברגע שאנחנו מאמינים בזה זה גם נותן לנו את הבטחון בדרך... אם היא מובילה לטוב כנראה שהיא נכונה.

מעבר לזה יש גם את האמונה בעצמנו- את יודעת מה טוב ונכון לך, ואם עשית כזאת בחירה משמעותית כנראה שבחרת מתוך שיקול דעת. אז ברגע שבחרנו בדרך חשוב לסמוך על עצמנו שאנחנו יודעים מה טוב בשבילנו. תני אמון בעצמך, בשיקולים שלך ובבחירות שלך.

והאם אי אפשר לטעות?

האמת שאפשר... תמיד יכול להיות שבסוף יתברר שמה שבחרנו היה טעות ויכולנו לבחור בחירה אחרת יותר טובה. אבל השאלה מה אנחנו עושים עם הידיעה הזאת... אם המחשבה הזאת תשב לנו כל הזמן בראש אף פעם לא נצליח להיות שלמים ובטוחים בבחירות שלנו. אבל אם נגייס את האמונה והבטחון שלנו בקב"ה ובעצמנו- נבין שאם בחרנו בדרך מסויימת כנראה שהייתה סיבה ובחירה לא הייתה לחינם, אלא היינו צריכים לעבור את הדרך הזאת. ואם אנחנו בוטחים בקב"ה בדרך – אז הוא נמצא איתנו כל הזמן, גם בטעויות שלנו, וגם שם הוא ממשיך לכוון אותנו לטוב.

צריך לעשות הפרדה בין השמירה של הקב"ה והידיעה שמה שהוא עושה זה רק לטובה, לבין העובדה שבתור בני אדם אנחנו יכולים גם לטעות... רק חשוב לזכור שגם במקומות האלה ה' נמצא איתנו, ולכן ברגע שבחרנו זה המקום לשחרר מכל הניסיונות שלנו להחליט על המציאות ופשוט לתת לו להוביל ולכוון אותנו.. וככל שנותנים לקב"ה יותר מקום להוביל אז יש פחות מקום לטעויות- כי אם הקב"ה מכוון אותנו למקום מסויים כנראה שזה לא סתם.

בהצלחה גדולה בדרך!

נעמה

כתבות נוספות