שאל את הרב

מה לעשות כשהחברות מתחילות להתעניין בבנים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/05/22 07:57 י באייר התשפב

שאלה

קודם כל תודה רבה על האתר המדהים הזה ועל התשובה שעניתם לי זה עזר לי מאוד

בתקופה האחרונה אני מתחילה לגלות שמלא חברות שלי (כיתה י') מדברות עם בנים ונפגשות עם בנים

זה משהו שהוא פשוט קו אדום אצלי ואני פשוט לא רוצה להיכנס לקשרים בגיל כזה אבל זה לא משהו שפוגע אצלי בחברות .

אבל אני מרגישה שכולם פתאום גדלו והתבגרו ואני נשארתי מאחור .

(אני לא נגד קשר . אני לא חושבת שזה לא טוב בגיל הזה אלא אם כן מקרים ספציפים . אני יודעת שיש מצב ששנה הבאה אני גם אתחיל אני פשוט קצת בהלם שפתאום כולם גדלו).

וגם החברה הכי טובה שלי היא בכיתה יא והיא משתפת אותי שהיא בדיכאון וקשה לה. זה כואב לי לשמוע את זה מאוד אבל זה גם מדכא אותי

ופתאום הכול ביחד ביחד ואני מרגישה בודדה פתאום

וחסר לי חברה טובה שהיא בסגנון שלי

מה אפשר לעשות ואיך להיות יותר שלמה עם המצב של חברות שלי?

תודה רבה

קשה לי קצת להכיל את הכול ביחד

מה אפשר לעשות?

תשובה

שלום לך!

נשמע שאת מתמודדת כרגע עם כמה דברים לא פשוטים. חשוב שתזכרי שזה מאוד נורמלי! בגיל הזה רבים מתמודדים עם קושי במציאת המקום שלנו בחברה. עם ההרגשה הזאת שכולם מסביב משתנים קצת מהר מדי. זה טוב שאת יודעת לפנות ולבקש עזרה כשצריך.

התבגרות לא נמדדת רק בעניין בבנים. התבגרות מתבטאת בלקיחת אחריות, גילוי של צדדים חדשים שלא הכרת בעצמך, אמפתיה כלפי אחרים ועוד. עניין במין השני גם הוא כמובן חלק מתהליך ההתבגרות (וחלק חיובי!). אבל אין שום מטרה בלנסות לדחוף את עצמך לכיוון כזה אם כרגע את מרגישה שזה לא בוער בך ולא מתאים לך.

כל אחד עובר את המסע של ההתבגרות בצורה אחרת, תנסי לבחון את ההתקדמות שלך ביחס אלייך. את יכולה לשאול את עצמך, מה אני יכולה לעשות שפעם לא הצלחתי? אילו דברים חדשים אני רוצה לנסות ולפתח בעצמי? ברגע שתפני את המבט פנימה, יהיה לך יותר קל לקבל ולהיות שלמה עם המקום בו חברות שלך נמצאות.

אמרת שאת מרגישה קצת בודדה ואת רוצה חברה בסגנון שלך. לפעמים אנחנו קצת מקובעות בבחירות החברתיות שלנו. המעגל החברתי של כל אדם מורכב מכמה אנשים וכשמשהו משתנה (אנחנו, הם או הדינמיקה), אנחנו עלולות להרגיש שנשארנו לבד. שינוי לא חייב להיות סוף החברות, אתן משתנות וכך גם הקשר ביניכן.

כדי להרחיב את המעגל החברתי שלך, את יכולה לנסות להסתכל מסביב על בנות הכיתה שלך בעין חדשה. אולי פתאום תשימי לב למישהי שעוד לא יצא לך להתחבר אתה ותגלי שיש לכן שיח משותף ותחומי עניין דומים (ואולי תחליטי שאת לא חייבת דווקא חברה בסגנון שלך).

מאוד יפה לראות שעם כל העומס הזה שאת חווה חשוב לך להיות שם בשביל חברה שלך. למרות זאת, צריך לזכור שדיכאון זה עניין רציני שצריך לטפל בו. זה חשוב לתמוך בחברה, אבל צריך לדעת מתי זה קצת גדול עלייך. לפי מה שתיארת נראה שזה מתחיל להשפיע גם עלייך מה שבטח לא עוזר לשתיכן. את יכולה להציע לה לשתף בזה את ההורים שלה או לפנות לבקש עזרה מהיועצת או מהעובדת הסוציאלית בבית הספר שלה.

חשוב מאוד שגם את לא תישארי עם התחושות האלו לבד, את יכולה לנסות לשתף חברה או מורה. בכל מקרה את תמיד מוזמנת לפנות אלינו בטלפון 8298* לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר בנשות המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם באמצעות האתר. נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

עדי

כתבות נוספות