שאל את הרב

האם לאח הבכור מגיע חדר משלו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/05/22 03:06 ד באייר התשפב

שאלה

אנחנו עוברים דירה ויש אפשרות רק לאחד מהאחים להיות לבד בחדר והאח הבכור ממשק רוצה להיות לבד וגם האח השני רוצה להיות לבד מי מהם אמור לקבל את החדר

תשובה

שלום נתנאל!

קודם כל מזל טוב, מעבר דירה הוא אירוע משמח שמביא אתו הרבה התחדשות והזדמנות לשינוי. עם זאת, לפעמים מתגלים גם קשיים בזמן בו מתרגלים למציאות החדשה.

ההתמודדות שלך מאוד מובנת. מצד אחד, בגיל ההתבגרות עולה הצורך בפרטיות ואתו הרצון לחדר ללא שותפים. מצד שני, כדאי לזכור שיש גם יתרונות בחדר משותף, אף פעם לא משעמם, תמיד יש עם מי לדבר(ואת מי להאשים שהחדר מבולגן...).

אז מה אפשר לעשות?

החלטה כזאת אמורה להיות משפחתית, אתם יכולים לנסות לשבת עם ההורים לשיחה של תיאום ציפיות לגבי המעבר. כל אחד מהאחים יוכל להסביר למה הוא חושב שהוא זקוק לחדר פרטי ואיך אפשר לענות על הצורך הזה במקרה שזה לא יתאפשר. כדאי מאוד שתשמעו מה ההורים שלכם חושבים, ייתכן שיש להם שיקולים שאתם לא מודעים אליהם לגבי חלוקת החדרים.

ביחד אתם יכולים לחשוב על פתרונות יצירתיים כדי שכולם יהיו כמה שיותר מרוצים. אפשר לעשות תורנות לחדר הפרטי לפי הסדר, האח הבכור יקבל אותו ראשון למשך שנה ואז תתחלפו. עוד אופציה היא "לפצות" את האחים שיקבלו את החדר המשותף, כך שהם יהיו בחדר הכי גדול או יזכו לצ'ופר אחר שקשור לבית החדש.

לא משנה מה תחליטו, בסופו של דבר, חשוב להשלים עם ההחלטה ולשמוח בדברים הטובים שהבית החדש יזמן לכם. אחרי הכל, בית הוא המקום שמאחד ומגבש את המשפחה והאווירה הטובה היא הדבר החשוב ביותר שבו.

בכל מקרה, אתה תמיד מוזמן לפנות אלינו במוקד הטלפוני- כוכבית 8298, או לכתוב לנו בווטסאפ: 052-468-3927. נשמח לדבר אתך !

בהצלחה!

עדי

כתבות נוספות