שאל את הרב

איך להאמין ולשמוח גם כשקשה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/06/22 18:28 יא בסיון התשפב

שאלה

שלום,אני נערה בת 18 ולאחרונה ממש קשה לי.. אמא שלי כבר תקופה היתה חלשה , ובשלושה שבועות האחרונים היא כבר בקושי כמה מהמיטה וקשה לה ללכת, (גילו שיש לה סוכר ממש ממש גבוה , ובינתים לא יודעים מה גורם לחולשה .. ).אם היא צריכה ללכת לאיזשהי בדיקה אני באה איתה ועוזרת לה ללכת וכו, מעבר לזה שהמצב בבית ניהיה מורכב יותר, הרוב נופל עלי כי אני בת יחידה(יש לי אח אחד שמשתדל כמה שיכול אבל בכל זאת..) אני מבשלת מנקה וכו, ומעבר לזה גם מביאה לאמא שלי מה שהיא צריכה ,בקיצור מנהלת את הבית בערך.., בגדול אני בן אדם מאוד שמח ב"ה ותמיד מעודדת את כולם ,ואני מאוד משתדלת להבין ולהאמין שהכל לטובה גם כשלא רואים, אבל זה ניהיה ממש קשה, אני גם מרגישה קצת דיכאון לאחרונה,אין לי כח לעשות כלום, מידי פעם כשאמא שלי מבקשת משהו אני כבר צועקת עליה וזה מתפרץ, בקיצור אני מרגישה שאני קצת מתפרקת מכל הבחינות ובמיוחד באמונה ובשמחה, אשמח לתשובה או אפילו לתגובה מה אני יכולה לעשות כדי קצת להתעודד ולקבל כוחות. תודה!

תשובה

שלום לך!

מתוך התיאור שלך אפשר לראות כמה את מסורה לאמא ולמשפחה שלך. זה מדהים לראות כמה חשוב לך שהבית ימשיך לתפקד ושתהיה בו אווירה טובה ונעימה למרות המצב הלא פשוט. לא כל אחד היה מסוגל לעשות דברים כאלו במיוחד בגיל כזה צעיר, את באמת מדהימה.

עם זאת, במצב מורכב כל כך ברור שיצוצו קשיים וחשוב לדעת איך להתמודד איתם בצורה נכונה, כדי שתעברי את התקופה הזאת בצורה טובה ככל האפשר.

ממה שתיארת, אפשר לראות שהעול שמונח עלייך כבד מאוד. למרות הרצון הגדול שלך לעזור ולנסות להחזיק את הבית, כדאי שתנסי להוריד חלק מהמשקל שאת סוחבת ולפנות זמן לעצמך. נראה שאת שם בשביל כולם אבל שכחת מישהי- אותך. דאגה לעצמך היא לא דבר אגואיסטי, אלא דבר הכרחי. כדי שהמצב ישתפר ולא חלילה יורע, כדאי לעשות כמה שינויים.

אז מה אפשר לעשות?

התמודדות כזאת היא חוויה לא פשוטה בכלל, אבל כדאי שתזכרי שאת לא חייבת לעבור אותה לבד. העובדה שאת הבת היחידה לא אומרת שכל הטיפול בבית תלוי בך (גם בנים צריכים ויכולים להושיט יד בבית לא פחות מבנות). כדי להקל על המצב תוכלי לשבת עם המשפחה הגרעינית לדון במה שקורה ולחלק ביניכם את המטלות, לקבוע "ימי חופש" בתורנות בהם יוותר לכם זמן פנוי, עצם השיח יוכל להקל מעלייך את המועקה. תוודאי שאת לא לוקחת על עצמך יותר ממה שאת מסוגלת לשאת. כדאי וגם חשוב לשתף את אמא שלך (אם הדבר מתאפשר מבחינה רפואית) כדי שבמקום שהמצב שלה יהיה חלק מהבעיה, היא תהיה חלק מהפתרון.

אם עדיין יש צורך בסיוע נוסף, כדאי להרחיב את מעגל העזרה ולפנות למשפחה המורחבת או החברים. זאת יכולה להיות דודה, שכנה או סבא, כל אחד שיוכל לעזור לכם לעבור את התקופה הזאת בצורה יותר טובה. אין צורך להתבייש מבקשת עזרה, בשביל זה יש משפחה וחברים. ייתכן שהם לא יודעים עד כמה קשה לכם, או לא בטוחים עד כמה נעים לכם לקבל סיוע.

לאחר שתצליחי להקל מעלייך את העומס, תנסי לפנות לך זמן לדברים שימלאו אותך ויעשו לך טוב. זה יכול להיות חוג, מפגש עם חברות או סתם לצאת לעשות ספורט. כדאי שתקפידי על זמנים קבועים בהם תקדישי זמן לעצמך כדי לוודא שזה אכן קורה. אולי בהתחלה זה יראה לא מותאם לסיטואציה, קשה ליהנות כשיש כל כך הרבה מה לעשות ואמא חולה בבית, אבל תזכירי לעצמך שהזמן הזה חיוני לך ולנפש שלך. אחרי שתקדישי קצת זמן לעצמך, תוכלי לחזור הביתה עם כוחות מחודשים ויותר שמחת חיים.

בזמנים כאלה חשוב במיוחד שלא תישארי עם התחושות האלו לבד, שיחה טובה יכולה להקל מאוד ולהאיר לך את היום. את יכולה לנסות לשתף חברה או מורה. בכל מקרה את תמיד מוזמנת לפנות אלינו בטלפון 8298* לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר בנשות המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם באמצעות האתר. נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

כתבות נוספות