שאל את הרב

נפילה בגלל ראש הישיבה שלא נתן להניח תפילין

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/06/19 07:30 י בסיון התשעט

שאלה

כשהייתי בישיבה קטנה אני התחזקתי מאוד בזכות התפילין התחלתי בלהניח אותם בשעת ההפסקה (אכלתי בבית) ואז רציתי להניחם בסדר הראש ישיבה לא הסכים ואני שואל מילא אתה אומר שטובת הציבור קודמת לטובת היחיד והדבר מסיח תלמידים מלימודם אבל הרי הפיתרון הוא שאעבור לחדר שני או לכיתה וכאן לא שייך שאלה קודמת הדבר גרם לי להיחלש רוחנית עד כדי שבאתי לשפיכת זרע לבטלה ולא להניח תפילין אבל היום הייתה לי חירות בכל אופן נהלי הישיבה לא נועדו להוריד תלמיד מבחינה גשמית וכל שכן רוחנית כיוון שחטא בשוגג מה תיקונו?

תשובה

שלום וברכה

בפני ראשי ישיבה עומדת תמיד ההתלבטות, עד כמה לאפשר את החירות המוחלטת בבחירת דרכי עבודת ד' של הבחורים בישיבה, ועד כמה להתערב, ובעיקר משתי סיבות:

הראשונה – כפי שכתבת, טובת הכלל.

אבל יש גם סיבה שניה. כראשי ישיבה אנחנו מנוסים, ומכירים היטב את הסכנות האורבות לבחור עצמו, לא לציבור, בעשיית דברים מאוד חריגים, שהוא בונה עליהם את עולמו הרוחני. אנחנו מצולקים מאוד מתלמידים רבים רבים שטיפסו על עצים גבוהים, ונפלו בריסוק עצמות.

ועל כן, אני מניח שראש הישיבה גם דאג לציבור אך גם דאג לך.

האם הדברים נכונים תמיד ? לא. אבל קשה לדעת אותם מראש.

מה אני מציע לך לעשות ?

למרות שיכול להיות שהנפילה שלך נבעה ממעשה ראש הישיבה – אל תתחבא מאחורי המעשים שלו, אלא תתנהל באחריות מובהקת לעולמך הרוחני, והיא מוטלת עליך. את מה שצריך לתקן – תתקן, ואת מה שאתה יכול להמריא בעזרתו מעלה מעלה – תאמץ, ועל ידי כך תחיה את החיים הרוחניים שלך בדרך שאתה עצמך בוחר בה.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות