שאל את הרב

נידה/שמירת הברית/גויה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/06/20 08:40 ג בתמוז התשפ

שאלה

שלום לכבודו, אתחיל ואציין שאני אדם שהתחיל ככה להתחזק בשנה האחרונה, אבל בגדול אני אחד האנשים ששפכו הכי הרבה ז"ל מגיל צעיר מאוד ועד היום.

אתחיל מנידה - בעוונותיי הרבים יצא לי לצערי להיות עם נשים בזמן נידה, לא גדלתי על ערכים של דת וכו.. בתור אדם צעיר כל מה שעובר לנו החילונים בראש זה להיות עם נשים ותו לא.

אז בתור התחלה רציתי לדעת איך אני עושה על זה תשובה שלמה.. אבל האם יש אפשרות כביכול לעשות תשובה אבל בלי להתחייב שלא אפול בזה שוב כי.. ברוך השם היצר הרע הוא עצום והמלחמה בו היא לא יום יומית או חודשים או שבועית, אלא דקה דקה שנייה שנייה.

2. ברוך ה' אחרי טלטלה שעברתי לפני שנה, לקחתי על עצמי שמירת הברית ובאמת מאוקטובר 2019 ועד אזור מרץ 2020 שמרתי את הברית, לצערי נפלתי עם אישה, אבל עכשיו אני שוב פעם מתקן ומה 4.3.2020 ועד היום אני ברוך השם שומר שוב פעם את הברית וגם משתדל מאוד לשמור עיניים כי ידוע שזה הסוד שבשמירת הברית - רציתי לדעת מה חושבים עליי בשמיים, מחילה מכבודו אני יודע שזו שאלה קשה אבל ככה ממה שידוע לך מהזוהר או גמרא וכו'' והכי חשוב.. למרות שבאמת כבר אפשר להגיד שאני שומר יחסית אליי המון זמן את הברית, רציתי לדעת האם הצלחתי ככה לתקן את כל מה שנפלתי בברית בעבר או שיש עוד משהו לעשות ואם כן אז איך אני מתקן את עוון הברית.

3. אף פעם לא שכבתי עם גויה לשמחתי הרבה, למרות שהיו לי הזדמנויות.. הקדוש ברוך הוא עשה איתי חסד ולא נתן לזה להצליח כל פעם, אבל כן יצא "שעשיתי דברים" ( מחילה מכבודו, אני מנסה כמה שיותר לצנזר ) פשוט הדרך שבה מביאים בד"כ ילדים לעולם - זה לא קרה עם אף גויה - אז האם נפלתי בעוון גויה? ואם כן.. מה התיקון.

תודה רבה לכבודו ומחילה אם חפרתי

תשובה

שלום

ראשית, כל הכבוד על תהליך ההתחזקות. זה בכלל לא מובן מאליו. בע"ה תזכה להמשיך אותו כל ימי חייך.

התשובה (שהיא בעצם שיבה של האדם אל עצמו ואל אלוקיו) על פי תורת ישראל, זה בעצם התנתקות מהמציאות של החטא ושינוי הכיוון של הרצון. זה חסד מופלא שבורא עולם יצר במציאות, שבעזרתו מצד אחד אין ייאוש לעולם, ותמיד אפשר לקום, ומצד שני, הוא דוחף את האדם להתקדמות מתמדת כל חייו.

בפועל מה שהיא כוללת, זה חרטה על החטאים והנפילות, וידוי דברים לפני ה' (כלומר שמתוודה על חטאו - אנא השם, חטאתי, עוויתי, פשעתי לפניך, והרי ניחמתי ובושתי על מעשיי וכו'. כפי שמופיע למשל ברמב"ם בהלכות תשובה, פרק ב') וקבלה לעתיד שלא יחטא. הכוונה בקבלה הזאת היא לא שהוא יודע עתידות ובטוח שלא ייפול שוב, אלא שכעת בנקודת הזמן של התשובה על החטא, הוא מואס בו, ולא רוצה לשוב אליו יותר לעולם. כמובן, שבהתאם לרצינות התשובה הוא גם יעשה צעדים מעשיים שיסייעו לכך, כמו למשל להתרחק ממציאויות שמביאות אותו לידי כך, סינון אינטרנט וכיוצא בזה.

הדבר הזה נכון לכל חטא. אין דבר שאדם לא יכול לחזור ממנו בתשובה.

בנוסף למתואר לעיל, צריך כמובן גם לעסוק בצד החיובי, כלומר לדבוק בהתקדמות ובהתחזקות, בלימוד תורה ובקיום מצוות.

המציאויות שאתה מתאר של הצלחה בהתמודדות לאורך תקופה הן דבר נפלא ויקר מאוד. הנפילות אמנם כואבות, אך הן לא מורידות בכהוא זה את הערך של ההצלחות, ולפי מה שאתה מתאר כמות ההצלחות היא גדולה הרבה יותר מהנפילות, שהרי ההתמודדות היא כל הזמן. לכן במקביל לצער על הנפילות, אתה חייב לסגל לעצמך עין טובה על עצמך, ולשמוח בהצלחות הרבות.

לגבי הנפילות עם אלו שאינן יהודיות - ב"ה שלא הגעת למעשה עצמו, אבל גם המעשים מסביב, הקרבה הגופנית והנפשית היא אסורה, וגם על זה צריך לחזור בתשובה כמתואר לעיל.

ממליץ לקרוא את התשובה הבאה ואת התשובות המוזכרות בתוכה

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%96%D7%A8%D7%A2-%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%94-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94

כל טוב ובהצלחה רבה

כתבות נוספות