שאל את הרב

געגועים לאחים שלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/03/20 23:34 יח באדר התשפ

שאלה

היי יש לי שני אחים: אחד גר רחוק מאוד במרכז והשני נודע לי היום שהוא גם עובר לגור רחוק. אני לא יודע איך להתמודד עם זה. עכשיו נעשה שבתות רק אני וההורים בלי האחים? קשה לי ממש בלעדיהם..

תשובה

שלום וברכה.

הסיטואציה שאתה מתאר נשמעת באמת לא פשוטה. יש כאן שינוי משמעותי באופן בו התרגלת לחיות. פתאום אנשים שהיו קרובים אליך ובילית איתם זמן רב, מתרחקים.

בנוסף, הימצאות עם הורים לבד בשבתות יכולה להיות קצת משעממת ואולי מבאסת.

מדבריך עלה חשש שהמרחק הפיזי עלול להשפיע על הקרבה הנפשית ומכיוון שאחיך רחוקים אתה חושש שלא תדע איך להתמודד עם הסיטואציה החדשה שבה אתה לבד עם הוריך. נראה שיש לך קשר עמוק עם האחים שלך וזה דבר שאתה יכול לשמוח ולהתגאות בו. מאוד מיוחד שיש כזה קשר קרוב בין אחים, והקרבה הגדולה היא זו הגורמת לתחושת הקושי שאתה מתאר.

אז איך אפשר להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה? הנה כמה כיוונים שאני מציע לך לבחון.

שיתוף הקושי

כדי להתמודד עם קושי מול אנשים, אני חושב שכדאי בשלב ראשון, להעלות מולם את הקושי. השיתוף של האחים בחשש שיש לך יכול לגרום לכך שתמצאו פתרונות משותפים: למשל, האחים יזמינו אותך אליהם או שישתדלו לבוא יותר.

כמו כן שיתוף של ההורים יכול לגרום להם להבין את הקושי שלך בשבתות וייתכן ויחד תמצאו פתרונות יצירתיים איך להפוך את השבת בלי האחים לנעימה ומשמחת.

שימור וחיזוק הקשר

המרחק הפיזי משנה את האופן בו היית בקשר בעבר עם האחים שלך. אני מציע להתמקד בשימור וחיזוק הקשר איתם. אמנם האחים התרחקו פיזית, אך לא אומר שהקשר הנפשי צריך לדעוך. זו הזדמנות לחזק את הקשר בטלפונים, הודעות ובמפגשים יזומים. אם עד עכשיו יצא לכם להיפגש בגלל שגרתם קרוב, עכשיו עליכם להשקיע ולתאם כדי להיפגש. פגישות שדורשות תיאום ופינוי זמן מתאים יכולות להיות משמעותיות יותר.

שבתות

שבת זהו זמן יקר והוא משמש פעמים רבות לחיזוק הקשר המשפחתי. עד היום נשמע שבשבתות היה חיבור טוב ומיוחד בינך לבין האחים שלך. כאשר הם לא נמצאים בשבת, אז לכאורה אין מה לעשות. פתאום, הדבר שהיה מאוד מרכזי בשבת, נעלם. בהחלט קצת מבאס.

חוסר הנעימות והקושי קיים, אבל יש כאן גם הזדמנות גדולה שאני חושב שכדאי לשים לב אליה: נפתחת לך אפשרות לנצל את השבתות כדי לחזק את החיבור עם הוריך. במשך השבוע, אצל רוב המשפחות לא יוצא לשבת ולדבר בנחת עם ההורים. פתאום בשבתות שאתה איתם לבד יכולים להיפתח שיחות וחיבורים שאולי לא יצא לכם לעשות עד היום. כפי שכתבתי קודם, השיתוף של ההורים שלך בקושי שיש לך כאשר האחים עברו מהבית, יכול לפתוח ולחזק משהו בקשר שלכם.

מעבר לקרבה עם הוריך, שבתות "רגועות יותר" יכולות לפנות לך זמן לדברים שאתה אוהב- קריאה, מפגש עם חברים, הליכה למקומות מסוימים ועוד. הקושי שתיארת יכול להפוך להזדמנות להכיר ולהיפתח לדברים חדשים.

קח בחשבון שנדרשת גם סבלנות. יש כאן שגרה חדשה, כל אחד במקומו הוא, ועם הזמן תצליחו בעזרת ה' למצוא את הנוסחה המתאימה לכם.

לסיום, תיארת בשאלתך את ההתמודדות שיש לך עם ההתרחקות של האחים שלך מהבית. ראינו שזה אכן אתגר לא פשוט שנובע מקשר עמוק ומיוחד שיש לך עם אחיך. העלינו מספר נקודות שיכולות לעזור בהתמודדות הזו: שיתוף של האחים וההורים בקושי הגדול, שימור וחיזוק הקשר עם האחים באמצעים שונים, יציקת תוכן חדש ושונה לשבתות.

המון בהצלחה.

דן

כתבות נוספות