שאל את הרב

משמעות התורה בחיים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/09/19 23:23 יב באלול התשעט

שאלה

שלום.

אני בחורה בתהליך שידוכים, עשיתי את המסלול הרגיל של כל בחורה דתיה, אולפנא תורנית, שירות לאומי. ישלי שאלה בעקבות יציאה לדייטים. אני מרגישה שיש בציבור שלנו פער בין הבנים לבנות, בנים יושבים לומדים בישיבה שנים מבינים את המשמעות ומתחברים לתורה בונים לעצמם מעין השקפה חותכת לגבי הנהגת התורה בבית, איך לחיות אתזה באופן בלתי נפרד. הם נמצאים בעולם האידאלים והמילים הגדולות והיפות ומצליחים לחיות אתזה.אני מרגישה על עצמי וגם מדיבור עם לא מעט חברות שככל שאני רוצה להבין את החשיבות והחיבור, אני לא מצליחה. מרגישה שיש צורך להכנס לעולם הזה ולחוות אתזה בצורה עוטפת בשביל להבין אתזה עד הסוף. שלא יובן מדברי שאיני רוצה לחיות בדרך התורה, אני מאוד רוצה. אבל מחפשת דרך להתחבר לזה ולא מוצאת את האופן. חשוב לי להבין את הדברים לעומק כדי לחיות ולהרגיש אתזה באמת. אני שואלת את השאלה הזאת מכיון שיצאתי ששנינו רצינו בית של תורה, אני חשבתי משו מסוים, שזה אומר ללכת בדרך ההלכה, שמירת מצוות, מוסדות של החינוך הדתי לאומי, אוירה של שבת, תפילות ואילו הוא התכוון לאותו דבר פשוט ביותר קיצוני, נניח ללכת למוסדות לימוד שהן מיועדים אך ורק ללימוד תורה. תת, הוא מדבר מתוך החיבור והחוויה של החיבור לתורה שהוא מדבר מתוך הבנה לעומק ואני מרגישה שאני לא יצליח להגיע למצב כזה, שאין לי את החוויה הזאת ואני לא אצליח להבין ולהיות איתו ברמה הזאת.

תשובה

שלום וברכה

נתחיל בדברים הטובים – אשרינו שאלו ההתלבטויות שלנו, ושאלת ההתקשרות בתורה חוברת ביחד עם סוגיית הזוגיות, ואת מחפשת את דרכך בתוכה.

את צודקת שלאחר שנים רבות של לימוד תורה – עוצמת ההתקשרות בתורה מקבלת משמעות בסדר גודל אחר, היפוך הלב של ממש, ורצון להגיע גבוה ככל האפשר ועמוק ככל האפשר.

ובד בבד, יש יתרון גם לבנות, שכן ההתקשרות בתורה לא חייבת לבוא רק בדרך אחת. יש להתקשרות הזו נתיבים רבים – לעתים היא באה מתוך לימוד, לפעמים מתוך תחושה פנימית עמוקה, לעתים מתוך אינטואיציה בריאה,וכדו׳. יש לך את הדרך שלך, וגם היא מיוחדת ולא חיוורת מול עולמו של הבחור,

וכשאת מתייחסת כך אל עצמך – את מבינה כי מדובר בדרכים שונות של התקשרות, ולא בבעלות שלו על הקשר בין הקב״ה וביניכם. ומתוך כך אתם צריכים לברר ביחד כיצד תביאו לידי ביטוי את התפישות של שניכם – את הרצון שלו לממש את המהפכה המיוחדת שהוא עבר בישיבה בדרך של הליכה יותר קיצונית למחוזות הרוחניים, לדוגמה בשליחת הילדים לתלמודי תורה בלבד; ואת הרצון שלך שהקשר עם התורה יהיה יותר מחובר עם החיים, בטבעיות יותר פשוטה וכדו׳.

טוב אפוא שתדברו על כך בזוגיות, לא בבעלות שלו על התורה, ואם תרצו מאוד – תצליחו למצוא את הדרך שלכם.

כל טוב, ושיהיה בהצלחה

כתבות נוספות