שאל את הרב

ליל הסדר- איך לחגוג בהרכב מצומצם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/04/20 20:46 יב בניסן התשפ

שאלה

שלום לרב.

אחותי עושה שירות לאומי בכפר נוער. בגלל הקורונה הם כבר חודש לא היו בבית ואמרו להם שאם הם יוצאות הם צריכות לחזור עם בדיקת קורונה ( שלא עושים היום לכל מי שרוצה ככה שזה בעייתי) מפה לשם יש עכשיו דיבור שהם יישארו שם לחג כדי להיות עם הילדים שתהיה להם אווירה של בית.

בבית אנחנו שתי בנות , אני והיא. ויהיה לי ממש עצוב שהיא לא תהיה בחג .. שזה גם ככה אחרי חודש שהיא לא הייתה בבית. מה הרב חושב שהכי נכון לעשות?

תשובה

שלום יעל.

תודה שפנית אלינו, שאלתך הגיעה אליי ואשמח להשיב עליה. תשובתי אינה הלכתית או מקור רבני, אך אני מקווה שהיא תוכל לסייע לך בכל זאת :)

נשמע שבינך לבין אחותך יש קשר טוב, זה לא מובן מאליו, איזה כיף לכן שיש לכן אחת את השניה כמקור כוח. וכל הכבוד שאתן מבינות את החשיבות של שמירה על ההנחיות למרות הקושי האישי להקפיד עליהן.

בחודש האחרון כולנו במדינה וגם בעולם נמצאים בתוך מציאות חדשה שיש לה השלכות רבות על חיינו, בין השאר גם על הריחוק מהאהובים לנו- משפחה וחברים. זה אכן לא קל ואני בעצמי יכולה להתחבר לתחושת הגעגועים שאת מתארת. אך עלינו לזכור שבעז"ה מדובר במשהו זמני ואולי קרוב היום שבו נוכל לחזור לשיגרה ולפגוש את כל מי שאנחנו מתגעגעים אליו בבריאות ובטוב בזכות ההקפדה על ההנחיות בתקופה הנוכחית.

לפי הגיל שלך, נראה שאת האחות הגדולה משתיכן. מה שאומר שיתכן שאת בעמדת משענת וחיזוק גם עבור הורייך וגם עבור אחותך בת השירות. מצד אחד, לפעמים זה עלול להכביד וטוב שיהיה לך מקום לפרוק את תחושותייך – נסי למצוא דמות מסוימת שאת מרגישה בנוח לשתף בקושי ושאת מוצאת בה משענת עבורך ברגעים שתרגישי צורך. מצד שני, את יכולה לראות בזה זכות, שיש לך סוג של תפקיד בעל משמעות בבית. החיוך והחוזק שלך יוכלו לסייע לקרובים שלך לעבור את התקופה הזו בטוב :)

אני מניחה שההחלטה בסופו של דבר היא של אחותך, אך אולי תוכלי להראות לה את הצדדים החיוביים במצב הקיים- היא זכתה להיות דמות משמעותית עבור ילדים שכל השנה זקוקים לדמות כזו לצידם, אך ברגעים כאלה במיוחד! אין להם בית יציב לחזור אליו, והיא יכולה להפוך להם את החג הזה לשמח יותר. לחגוג בקרב המשפחה זה כיף ונחמד אבל במקרה הזה יש לאחותך את האפשרות לעשות משהו חשוב למישהו אחר, לחוות חג משמעותי ואולי גם מהנה.

באשר אלייך- אני מבינה מאוד את הרצון לשבת בחג יחד עם אחותך, ובטח גם להורייך זה לא קל, אולי תוכלי לנסות לחשוב כיצד אפשר לשמח אותם, לעשות הסדר באווירה מיוחדת דווקא השנה לאור המצב, אולי איזה קטע קריאה משלך, אולי משחק נחמד, אולי לקשט את השולחן- זה המקום ליצירתיות שלך :)

באופן כללי אגב, כדאי גם לחשוב מה משמח אותך. אולי ספר טוב, חזרה לתחביב ישן, מוזיקה וכו', כל דבר שיחזק אותך בתקופה הזו ואז גם תוכלי אולי לחזק את משפחתך.

ותפילה כמובן תמיד אפשר, כי אחרי הכל האמונה יכולה לתת כוח..

ימים טובים, בריאות וחג שמח!

משאת.

כתבות נוספות