שאל את הרב

האם מותר לבת לגעת בעצמה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/07/20 20:36 כח בתמוז התשפ

שאלה

לא נעים לי בכלל עם השאלה הזאת, והתלבטתי המון אם לשלוח אותה אבל חייבת עזרה..

אני בת 22, ועם כל הסגר שהיה הייתי בתקופה של לחץ נפשי גדול. במהלך הזמן הזה התחלתי לגעת בעצמי, וזה מלווה במחשבות (לא על גבר ספציפי..).

היום זה פשוט נהיה סיוט, לפחות פעם ביומיים, יכול להיות באמצע היום או בלילה. אני ממש רוצה להפסיק אבל מכל התשובות שאני רואה אין איסור גמור על זה אז זה כאילו מותר..

מה אני יכולה לעשות?

מצד אחד זה כיף לי, מצד שני אני ממש רוצה להפסיק.

אשמח לעזרה!

תשובה

שלום לך.

כל הכבוד לך על האומץ והפתיחות לשאול את השאלות ולברר. בנושא הזה במיוחד לפעמים יש ערפל, שברגע שאנחנו מפיגים אותו ומבינים מה נכון ומה הכיוון, יותר קל לנו להתנהל ולהבין את עצמנו במצבים השונים.

הכוח המיני שבנו כוח עוצמתי. הוא כולל בתוכו חוויות של גוף, רגש ונפש. אנחנו יכולות לחשוב על משהו ולהרגיש אותו בגוף, לגעת בגוף ולהרגיש רגשות ותחושות.. ולא סתם, אלא שהתחושה שנגרמת היא תחושה של עונג, מה שהופך את החוויה ליותר מבלבלת- כי מצד אחד טוב ונעים לנו ואנחנו חוות ריגוש, מצד שני כל הזמן עולה שאלה מה מותר ומה אסור.

אז בואי נתחיל בבסיס- בהלכה.

אצל הבנים ההלכה מאוד ברורה- זה אסור. אצל הבנות זה מורכב יותר.. אין הרבה התייחסויות כמו אצל הבנים, וההתייחסויות שכן קיימות נמצאות על סקאלה בין דעות מיעוט שסוברות שזה ממש אסור כמו אצל הבנים, לבין דעות מיעוט שסוברות שזה ממש מותר וטוב שבנות יכירו את הגוף שלהן, אבל רוב הדעות ההלכתיות סוברות שזה לא אסור, אבל גם לא רצוי. השאיפה שלנו היא לחיים קדושים- חיים שבהם גם במקומות המותרים אנחנו מצליחים להתעלות מעל הטבע שלנו ולהתחבר לקדושה.

חשוב להבין את הנקודה הזאת. מצד אחד- ניתן לנשים כוח משמעותי מאוד של תענוג לשם התענוג. מצד שני- הכוח הזה ניתן כדי להעצים את הקשר הזוגי ולהפוך אותו למקום הכי טוב שיש. כשמשתמשים בו בזמן ובמקום הנכון מגיעים לקדושה.

לכן זה המקום שלנו לעבוד על עצמנו, לנסות לכוון את הכוח שלנו לרצון ה'. ובמקרה הזה המשמעות היא לנסות להפחית את הזמנים של התענוג העצמי. ואם קרה מצב שמגיעים לזה- לקבל את עצמנו באהבה, לדעת שזה כוח טבעי כחלק מהגוף שלנו ולהגיד תודה שיש את היכולת להנות מהגוף, ובע"ה ההנאה הזאת תעצים את הזוגיות.

מה בפועל?

את מתארת שאת נמצאת במצב של לחץ נפשי. ובאמת הרבה פעמים מצטבר בתוכנו אוסף רגשות וזו הדרך שבה מוצאים מפלט להתמודד ולפרוק.

להתמודד מול היצר זה קשה. אבל לנסות לשים את הגדר צעד לפני ולהמנע מלהגיע למקומות שמובילים אליו זה יותר קל. כדי להצליח להתגבר כדאי לחשוב מה יכול לעשות לך טוב, שגם אם זו לא אותה תחושה, כן יכול למלא אותך שלא תרגישי חסרה. איך את יכולה לפרוק את הלחץ והמתח בדרכים אחרות- כתיבה, נגינה, שמיעת מוזיקה, ריקוד, שיחה עם חברות... תחשבי מה גורם לך להתפנק להרגיש טוב עם עצמך ותשקיעי בזה! זה באמת חשוב..

ממליצה לך גם לשמוע את מאור קפלן, שכותבת ומדברת על מיניות בריאה שמסבירה את הנושא בצורה מחזקת. מוזמנת לחפש אותה ביוטיוב.

ובכל מקרה-

תזכרי שה' ברא לך את הגוף ונתן לך את הכוחות כמו שהם. וכל מה שמאת ה'- בוודאי שהוא טוב. העבודה שלנו בעולם היא להצליח לכוון את הכוחות ולהשתמש בגוף לרצון ה'. ואנחנו משתדלים.. אומרים תודה על ההצלחות ומאמינים בעצמנו שנצליח גם במקומות שיותר קשה.

שיהיה בהצלחה גדולה!!

נעמה

(21)

כתבות נוספות