שאל את הרב

מסעדה בלי תעודת כשרות

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 28/06/17 07:47 ד בתמוז התשעז

שאלה

כבוד הרב שלום,

ברצוני לדעת האם ניתן להסתמך ולאכול במסעדה ללא תעודה אך סגורה בשבת (זה לא קיים כמעט באזור כיכר רבין בו המסעדה נמצאת), קינוחים פרווה ונותנים לי אישור להיכנס למטבח לבחון את כשרות הבשר והירקות?

מדובר במסעדה שחיכיתי לפתיחתה המון זמן אך לצערי לא רוצים לשלם על תעודת כשרות.

תודה מראש

תשובה

ב"ה

שלום.

אין לאכול או לקנות דברי מאכל במקום שלא מפוקח מבחינה כשרותית.

גם אם בעל המסעדה נשבע לך שהכל בסדר וגם אם אתה נכנס למטבח .

תחום הכשרות הוא תחום מקצועי ורק בעל מקצוע שיודע את העבודה יכול לבחון ולהבחין ברמת רזולוציה גבוה בבעיות הלכתיות ולתת להם פתרונות.

בתעשיית המזון יש בעיה גדולה של זיופים ורמאויות ולפעמים גם בעל העסק בעצמו לא יכול לעלות על הזיוף ועל הרמאות. ואני מניח שלא הייתה רוצה לבקש סטייק ולקבל במקומו לחי של חמור...או לבקש סלט ירקות ולמצוא בפנים חרקים.

כל תחום ובודאי תחום תעשיית המזון מצריך פיקוח והשגחה על מנת למנוע טעיות. ובכשרות אחוז הטעיות צריך להיות 0.0 (אפס נקודה אפס) .

מפני שהתורה הקפידה מאוד על מה שהאדם מוציא מהפה שלו ועל מה שהאדם מכניס לתוך הפה שלו.

ואכילה של משהוא לא כשר (גם תולעת אחת קטנה שנמצאת על עלה של חסה ..) יכולה לטמטם את ליבו של האדם ולסתום את מוחו. כפי שהורו לנו חכמים בתלמוד במסכת יומא דף לט עמוד ראשון.

שער בנפשך בעל מסעדה שבישל כמות גדולה של אורז ופתאום הוא נזכר שלא בדקו את האורז מתולעים האם הוא ירהיב עוז בנפשו לזרוק את כל האורז? או את מגשי הבשר? וכ"ו וזה תפקיד הפיקוח לגרום לכך שאתה תיכנס למסעדה ובלב שקט ונקי אתה יודע שאתה אוכל אוכל כשר.

בתאבון,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות