שאל את הרב

המורה שלי יצאה לחופשת לידה והשינוי הזה קשה לי- מה עושים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/04/21 18:31 כד בניסן התשפא

שאלה

הייתה לי מורה שמאוד הערכתי ואהבתי... היא עזרה לי בהרבה מאוד דברים ולא רק במקצוע שהיא לימדה.. גם היו לנו הרבה דברים משותפים וכולם ידעו שאנחנו כמו חברות ממש טובות.. ואז גם היתחלפה לנו מורה וגם היא ממש ב"ה ילדה בת! אני מאוד מאוד שמחה בישבילה בימיוחד אחרי 2 בנים היא רצתה בת.. הבאתי לה אוכל לשבת ומתנה וממש שמחתי.. הבעיה שהמורה השניה מאוד אדישה ועויינת אפילו.. מאוד מדברת שטוח ופשוט הבדל של שמיים וארץ בינה לבין המורה השניה.. זה פשוט לא עומד על אותו בסיס.. ואני מתגעגעת אליה בטירוףףף אני חושבת עליה 24/7 אני כותבת לה מלא מיילים ואני מרגישה שאני חופרת לה ולא נעים לי בכלל.. אבל מה אני אעשה? אני ממש אוהבת אותה ומתגעגעת אליה כל כך... מה שעוד שכנראה בגלל הקרבה הזאת שהביצפר לא ככ אוהב אז הם לא רוצים שהיא תלמד אותי גם בהמשך השנים.. סתם מתוך רוע בלי סיבה..

ועוד שאלה..

איך אני יודעת מה השליחות המדוייקת שלי כרגע הנתון?

אשמח לעצה מהירה.. אני מאוד מתוסכלת..

תשובה

שלום לך יקרה!

את משתפת אותי בכך שזכית בקשר קרוב מאוד למורה שלך. קשר אוהב ואפילו "חברי". המורה הזו ילדה בת, ועכשיו יש מורה מחליפה שאת פחות מתחברת אליה. הפער הזה קשה לך. מעבר לזה את מתגעגעת למורה האהובה, ואת חוששת שהיא לא תלמד אותך יותר. המציאות הזו מתסכלת אותך.

אז קודם כל טוב שפנית! לדעת לבקש עזרה כשמרגישים תסכול זה כוח מדהים!

קשר, אבל לא בשרוכים...

אז בואי נדבר קצת על קשר. או יותר נכון, בואי נדבר על מהו קשר בריא וטוב? קשר טוב הוא כזה שעושה לך טוב ויש בו התנהגויות נעימות וטובות שאותן את כבר יודעת. אבל יחד עם הרגישות, האכפתיות, הקירבה יש גם את עניין התלות שבקשר. יש קשרים שהתלות היא חלק בלתי נפרד מהם. תינוק תלוי באימו ולא יכול להתקיים בלעדיה. אבל עם הזמן הוא רוכש עצמאות ואפילו נפרדות מאימו. כחלק מתהליך ההתבגרות שלו. אני חושבת שבכל קשר חשוב שלא ליצור תלות. גם כשהקשר קרוב מאוד חשוב ליצור מרחב אישי שלא תלוי בצד השני.

אני מבינה את הקושי שבשינוי. אבל כל הזדמנות היא מתנה. ואולי המרחק הזה שנכפה עליך, הוא הזדמנות לשמור על הקשר כקשר קרוב אבל לא תלותי.

אבל מה הבעיה בתלות?

קשר טוב או כזה שנותן חופש להיות מי שאת ולהתפתח כל הזמן. תלות אפילו חד צדדית עלולה לחסום ממך את האפשרות להתפתח. לא בגלל שהאדם שאת תלוי בו הוא אדם רע חס וחלילה, אלא בגלל שהתלות בו לפעמים מונעת ממפגשים נוספים. מונעת מקשרים נוספים להיווצר. ולפעמים התלות יוצרת סוג של הערצה שלעיתים מקשה ביצירת אני עצמי משלך.

אני לא ידעת מה סוג הקשר עם המורה הזו. אבל, שינוי הוא תמיד קשה אבל הוא גם תמיד הזדמנות למשהו חדש. נסי לפתוח לו דלת. הקשר עם המורה לא ילך לשום מקום. קשר קרוב לא תלוי במסגרת או זמן. אם היא משמעותית לך אז היא תמשיך איתך בלי קשר למורה-תלמידה או לתיכון.

ושאר הדברים שקורים הם הזדמנות.

והמורה החדשה..

כל מורה והאופי שלה. יכול להיות שהיא מאוד שונה מהמורה הקודמת. אבל אני בטוחה שיש לה גם איכויות משלה. כמו כל דבר מיוחד גם קשר קרוב עם מורה הוא קורה לפעמים. וזה חלק מהקסם. זה חד פעמי. "קליק" משמעותי בין מורה לתלמידה לא קורה תמיד ולא אמור לקרות תמיד. אבל גם כשאין "קליק" יש הרבה מה לקבל מכל אדם ומכל מורה שמזדמנת ללמד אותך. נסי לפתוח את הראש ולראות איזה טוב יש במורה הזו. אילו תכונות יש לך? מה חשוב לך? ובאיזה אופן היא משקיעה בכן, התלמידות? נסי לחפש ואפילו לרשום זאת לעצמך. לתת מקום לזה ואפילו לנסות להודות לה על זה. כשאנחנו מודות על טוב, אפילו הכי פשוט שיש הוא פתאום הופך להיות בולט יותר ומשמעותי יותר. נסי זאת. בכלל עין טובה זו דרך מדהימה להתקרב לאנשים.

ובעניין השליחות שלך..

אני שמחה שאת פונה אלינו בכל שאלה שמטרידה אותך. בשביל זה אנחנו כאן בכל נושא ובכל עניין. האמת שבנושא הזה כבר הועלו הרבה מאוד תשובות. מזמינה אותך לשוטט באתר עם מילות חיפוש מעין אלה: שליחות, יעוד, מטרה ולקרוא את התשובות שמופיעות שם אפילו רק בשביל קצת לטעום מהנושא. ואם עדיין תרגישי צורך במענה נוסף מזמינה אותך לפנות שוב בשאלה נוספת ונרחיב בשמחה במוקד האינטרנט או בטלפון 8298* .

כאן בשבילך בכל עניין,

שיר

כתבות נוספות