שאל את הרב

מה לעשות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 01/08/19 09:56 כט בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי כמה שאלות שאשמח לקבל עליהן תושבות בבקשה

1- א. מה הן ברכות השחר בנוסח אשכנזי?

ב. אני רק התחלתי ללכת לבית כנסת ולהתחזק ברוך ה' ואני הולך כל יום לתפלת שחרית, בית הכנסת הוא אשכנזי ,האנשים שם מאוד נחמדים ואני שואל אותם באיזה דף אנחנו נמצאים וכאלה והם מכוונים אותי ,אבל לפעמים זה מהר או שהם קוראים דברים מסוימים מהדפים ואז עוברים לדף אחר , לכן אני רוצה לדעת מה הסדר ומה צריך לקרוא ולעשות בדיוק ולהתרכז בתפילה במקום להיות בלחץ מזה שאני לא בדף הנכון .?

ג. האם אומרים ברכה מסוימת כשמתפללים בבית הכנסת לפני התפילה ? ואם כן מה היא ומתי אומרים אותה ?

2- מה היא הברכה שאומרים כשיוצאים מהבית בבוקר ומנשקים את המזוזה ?אם יש כזו ברכה או תפילה . גם אם יש תפילה בזמן שמסיימים את היום וחוזרים הביתה?

3- זו שאלה מאוד חשובה האמת, כשהתחלתי להתחזק אז התחלתי לשנן כל מיני ברכות, קריאת שמע וכד. בדרך כלל כשאני משנן אז אני גם כותב את מה שאני רוצה לשנן כמה פעמים בשביל שכמה חושים יהיו עסוקים במה שאני לומד וככה , יהיה לי יותר תוצאות אפקטיביות , השאלה הנשאלת היא מה עושים עם הדפים שאני כותב עליהם דברי תורה ? , כי חשבתי על זה ואמרתי לעצמי אני לא חושב שחס וחלילה אפשר לזרוק את הדפים במחזור או לפח חס ושלום .

אני מקווה שלא הכבדתי על כבודו, אני פשוט סטודנט וגר בחו'ל, המגורים שלי רחוקים יחסית מהקהילה היהודית לכן אני לקחתי על עצמי לנסוע לבית הכנסת לפני הלימודים שלי ולהיות בשחרית , זה לוקח לי בערך משהו כמו 40 דק' נסיעה . מצד שני מאז שהתחלתי לפתוח את היום שלי בבית הכנסת ולהיות לפחות בשחרית אז אני מרגיש כ'כ ברכה והצלחה בלימודים ונחת בנפש באופן כללי .

אני בעזרת ה' עוד אתקדם ואתחזק וגם אלמד בצורה יותר מסודרת כשאחליף את מיקום המגורים שלי ולעבור לגור ליד בית הכנסת .

תודה רבה רבה

שי

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אשרייך שאתה הולך בדרך הישר והטוב.

קשה להדריך במכתב זה צריך להעשות בקשר אישי ומעקב בסידור. על כן תשתדל למצוא אדם בבית הכנסת או בשכונה שהוא יכול להקדיש לך זמן מסויים וילמד אותך את סדר התפילה מתוך סידור, ואחר כך תמשיך בדרכך העולה מעלה מעלה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות