שאל את הרב

מהי האמת בעולם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/03/20 23:12 יח באדר התשפ

שאלה

שלום, אני בת 15.

אני ממש מבולבלת וכבר לא יודעת מה האמת בעולם... היה לנו סמינריון השנה על אמונה ומצוות אבל הוא לא עזר כי דיברו בו על אמונה בה' מנקודת הנחה שאנחנו כבר מאמינות, ולא דיברו על בכלל למה להאמין בה', איך יודעים במה אני מאמינה, מה האמת שלי וכו...

אשמח לתשובה איך אני יודעת במה להאמין, ואיך יודעים מה האמת שאני מאמינה בה?

תודה רבה!!

תשובה

שלום שילת.

השאלות שלך מאוד מובנות וטבעיות, וטוב שאת מבררת ושואלת.

באתר עסקנו בנושא הזה בהרחבה. את מוזמנת להקיש "אמונה בתיבת החיפוש", ולמצוא המון תשובות מעניינות בנושא.

בגיל 15, וגם בגילאים קצת יותר גדולים, אנחנו לא תמיד יכולים לברר כל דבר ודבר במציאות "עד הסוף". לא כי אנחנו לא מספיק חכמים, אלא כי העבודה המרכזית שלנו בגיל ההתבגרות היא לפתח את האישיות שלנו, להתפתח ולהרחיב אופקים, וליהנות מרשת ביטחון טובה של משפחה וחברים. בתור המרחב הזה כמובן יש מקום להרבה שאלות. ועדיין, יש מקום גם לאזן, ולדעת שיש דברים שיוכלו להתברר לנו קצת בהמשך.

קחי למשל נושא קצת אחר: אהבה. מה זאת אהבה? אין מוודאים שהיא אמיתית? מה זה אומר בכלל? אלה שאלות מאוד כבדות משקל, אבל בגיל 15 אפשר לומר שיש לנו "פטור" מהן. זמנן יגיע בהמשך, כשנגיע לשלב שבו נחפש בן זוג.

ולכן החוכמה היא להתמודד עם השאלות הקשות - במנות קטנות. בכל שלב וגיל עם מה שמתאים במיוחד לשלב הזה. בגיל ההתבגרות אחד הדגשים הוא הפיתוח העצמי, הביטחון העצמי, ההשתלבות החברתית והקשר המשפחתי. נכון שגם עוסקים בהשקפה ואמונה, אבל עד גבול מסוים.

מוזמנת לקרוא קצת תשובות ולחזור אלינו.

בהצלחה! מאמינים בך.

אוהד

כתבות נוספות