שאל את הרב

מהות החיים בעולם הזה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/03/21 14:26 כד באדר התשפא

שאלה

למה כל החיים אנחנו לומדים תורה, מיישבים את ארץ ישראל, לומדים בתיכון ולימודים אקדמיים, בקיצור – חיים כמו שמקובל, מביאים ילדים שיעשו אותו דבר, ובסוף כשאנחנו מחזירים את הנשמה לבורא הכול הולך לאיבוד?

ועוד שאלה, אומרים שהעולם הבא הוא הרבה יותר טוב מהעולם הזה, אז למה אנשים רוצים להאריך ימים? והעולם הזה – זה עולם שהקב"ה קבע שהוא יהיה יותר טוב והוא אומר לנו דרכים להישאר בעולם הזה?

תשובה

שלום וברכה אליה היקר!

ראשית תודה גדולה על השאלה נפלאה שלך, שאלה שמחדדת לנו את מהות החיים ואת כל ההסתכלות על איך ולמה אנחנו חיים כאן – בעולם הזה.

ההנחה שכל מה שעשינו הולך לאיבוד אחרי שהנשמה עוזבת את הגוף, היא גם הבסיס לשתי השאלות: א. למה אנחנו עושים את כל זה. ב.ב למה אנחנו רוצים להישאר פה.

לכן, טוב לדעת שהעולם הזה הוא אולי לא נצחי, אבל הוא הדרך היחידה להגיע לעולם הבא, ועל זה אמרו חז"ל "הָעוֹלָם הַזֶּה דּוֹמֶה לִפְרוֹזְדוֹר בִּפְנֵי הָעוֹלָם הַבָּא. הַתְקֵן עַצְמְךָ בַפְּרוֹזְדוֹר, כְּדֵי שֶׁתִּכָּנֵס לַטְּרַקְלִין", (אבות ד, ז), כלומר שהקב"ה קבע שהדרך להגיע לעולם הבא, היא על ידי שנתכונן ונכין את עצמנו כאן בעולם הזה.

וכיצד נתכונן? על ידי שנחייה חיים מלאים של עשייה מתוך חיבור לקב"ה ולתורה, כמו שאומר הפסוק "ששת ימים תעבוד, ועשית על מלאכתך" (שמות כ, ט), מכאן שמוטלת עלינו מצווה לפעול, ללמוד, לעבוד, ולקדם את העולם. ולכן, שום דבר לא הולך לאיבוד, כל מה שאנחנו פועלים במציאות הוא כדי לקדם את העולם גם לדורות הבאים, ועל כך נקבל את חלקנו בגן עדן, על השותפות והמאמץ כאן בעולם הזה.

זוהי גם הסיבה שאנשים רוצים להאריך ימים, מפני שכל יום שאנחנו נמצאים כאן, אנחנו יכולים לזכות לקבל עוד "נקודות", לקיים עוד מצוות, ובכך להרוויח עוד שכר אין סופי בעולם הבא. וזהו חסד ה', ופלא גדול שהקב"ה נתן לנו את האפשרות הזו, והקב"ה אשר ברא את העולם כולו בטובו, מאפשר לנו כל הזמן לגדול עוד, בגשמיות וברוחניות ולקבל על ידי זה עוד ועוד שפע גשמי ורוחני!

בהצלחה גדולה ובהערכה רבה!

ידידיה

כתבות נוספות