שאל את הרב

מדורת לג בעומר של חניכים בנים בנות מה עושים?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 10/04/18 11:23 כה בניסן התשעח

שאלה

שלום וברכה.

אני מדריכה שבט מעפילים בנות, כיתה ז'.

השנה החניכים הבנים והבנות פתחו קבוצה בווטסאפ לארגוני לג בעומר, כלומר הם מתכננים לעשות את המדורה ביחד. בקבוצה הם בינתיים מתווכחים על מחיר האוכל למדורה ועוד כל מיני עניינים ותוך כדי מאיימים אחד על השני שיעשו בנפרד ולא ביחד איתם - הבנים עם הבנות והבנות עם הבנים. בקיצור הם מבולבלים. אך לדעתי הנטייה היא לקיים מדורה מעורבת והחזקים בחברה טוענים כך. אין תגובה מהצד השני, יש לחץ חברתי גדול וחזק מאד מאד.

השאלה שלי היא - מה תפקידי בעניין? לעדות פעולות על זה? לדבר עם בנות באופן אישי? או משהו אחר? אני לא מעוניינת לשתוק על כך. אני המדריכה שלהם כרגע אם ארצה או לא.

אשמח לתשובה.

תודה רבה

תשובה

ב"ה

שלום.

ראשית מגיע לך יישר כוח ענק על כך שבחרת להדריך!! הרי יכל לעשות דברים אחרים ולהתעסק בכל מיני תחביבים ובכל זאת בחרת להקדיש את הזמן שלך להדרכה. זה לא מובן מאליו !!

1. הדרכה בתנועת נוער זה תפקיד מורכב מאוד ומאתגר והוא טומן בחובו קבלת החלטות משמעותיות מן השורה הראשונה.

2. והנה את צריכה לקבל בינך לבין עצמיך את אחת ההחלטות הגורליות ביותר עבור החניכות שלך.

להחלטה שלך כעת יש השלכות מרחיקות לכת ויש להם השפעה אדירה על הנפש העדינה והזכה של חניכותייך.

אפשר לומר שזה הזמן המכריע ביותר עבור עיצוב האישיות ועולם הערכים וההשקפה התורנית של החניכות שלך. הם בגיל המדוייק של עיצוב האישיות וכל מה שאת מדריכה ומכוונת אותם ישפיע על הנשמות וטהורות והזכות שלהן. ושל ילדיהן ושל נכדיהן.

כן, כן אני מתכוונן למה שכתבתי- יש לך יכול השפעה על מאות ילדים של הדורות הבאים!!

3.על כן את צריכה להיות אמיצה .להיות חזקה. לא לתת לבלבול להוביל ולא לתת לשטן לנצח.

4. את צריכה להשמיע קול ברור חזק ואמיץ

קול שלא מתנצל,

קול שיש בו אמת

את הרי מכירה הכי טוב את השבט שלך ואת הנפשות הפועלות ורק את יכולה להוביל ולהשמיע את הקול הנכון שיכול להשפיע על דורות .שהרי "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך נפשות"

ומי אם לא את כמדריכה תתני את הטון ותשמיעי את הקול החינוכי ?

זו התפקיד שלך בתור מדריכה!

החניכים והחניכות נמצאים בבלבול כמו שציינת בשאלה ויש ביניהם וויכוחים ויש ביניהם חילופי דעות וחילופי האשמות ויש ביניהם כאלה שמושכים כל אחד לצד שלו ויש ביניהם כאלו שמשמיעים את קולם ויש ביניהם כאלו שמשמיעים את קול ההורים שלהם ויש ביניהם כאלו שאין להם קול ויש בוקה ומבולקה .(המציאות הזו היא מציאות נורמאלית וטובה שהרי מדובר בסך הכל בנוער...)

אבל בדיוק זה הזמן לאחוז במושכות ולהוביל קדימה.

5. והאמת היא שלא רק השבט שלך דן בנושא הזה של הנפרד- מעורב אלא גם השבטים האחרים אז אולי תיקחי מנהיגות ותבואי בדברים עם עוד כמה מדריכים ומדריכות ותתנו יחד את הטון הנכון וכשיש קול אחד והוא קול ברור אז אין מקום לבלבול...

תחשבי על זה!

6.יאנוש קורצ'אק אחד המחנכים הגדולים של העם היהודי (שהפעם הראשונה שהוא שיקר לתלמידיו הייתה שסיפר להם שנוסעים ברכבת של אושוויץ לטיול...)

אמר" תיקון העולם משמעו תיקון החינוך."

והקב"ה שם אותך בתפקיד שבו את יכולה לתקן את העולם! וזה בקלי קלות.איזה זכות יש לך! אשרייך!

שיהיה בהצלחה גדולה!

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות