שאל את הרב

למה ה' ברא משיכה מינית בין אותו בני המין?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/08/21 01:05 טז באלול התשפא

שאלה

שלום,בימים האחרונים התחלתי לחשוב ביני ולבין עצמי שאלות:

1- למה ה' ברא את המשיכה המינית בין אותו המין?

הרי אם יש איסור על זה בתורה אז למה ה'יצר אנשים כאלו?

2- ישנם אנשים שטוענים שה'ברא כאלו כי זאת השליחות שלהם בעולם והם צריכים להתגבר על זה. האם זה נכון? כי קשה לי לקבל את הטענה הזאת...

האהבה היא אותה אהבה, למה בן שאוהב בן צריך להתגבר על זה? לה הוא צריך להילחם בזה? למה זה משהו יוצא דופן?

3- למה התורה אוסרת דבר כזה?

הלוואי שתאירו לי כאן משהו כי הנושא הזה מעסיק אותי הרבה לאחרונה.

עצוב לי שיש אנשים שלא יכולים לאהוב את מי שהם רוצים.

תודה מראש.

תשובה

שלום שיר, וסליחה על העיכוב בתשובה.

מיניות היא חלק מרכזי וחשוב באישיות. באדם. בעולם בכלל. היא מניעה את העולם. מצוין שאת מבררת ושואלת על זה!

אנחנו לא יודעים בדיוק מדוע ה' ברא דברים מסוימים. העולם הוא גדול ויש המון שאנחנו לא יודעים עליו. וגם האדם הוא עמוק ומורכב, והמחקר המודרני עדיין מחפש הרבה תשובות על הנפש, התודעה, המוח האנושי. הבריאה היא דבר מופלא!

אנחנו כן סומכים על הקב"ה שברא את הנפש שלנו בחוכמה, וגם את המיניות שלנו בתוכה. נכון שיש כל מיני תופעות גופניות ונפשיות שיכולות להקשות עלינו. זה לא אומר שזה "רע", אלא שזאת התמודדות. לכל אחד יש איזו התמודדות. אף אחד לא פטור מזה. וב"ה יש לנו יכולת למצוא את הכלים להתמודד.

האם זאת ה"שליחות" של מישהו? אנחנו לא יודעים באמת מהי השליחות המסוימת של כל אחד. אולי לעולם לא נדע. אבל לצד הרצון החשוב להיות טובים ולעשות טוב, יש עוד דבר חשוב: להרגיש טוב. לכל אדם מגיע להרגיש טוב. בטוח. אהוב. חשוב. זה לא משנה מאיזו דת הוא, או מהי נטייתו המינית. כל אדם הוא עולם! גם אם מישהו הוא לא "דתי" כמונו, או לא "נמשך" כמו אחרים - הוא עדיין חלק מאיתנו, ואנחנו ממש לא נוותר עליו בשום אופן. הוא חלק מעם ישראל. גם אם הוא חווה קושי מאוד מסוים. גם אם הוא בוחר לא לשמור שבת למשל. נכבד אותו. נהיה איתו.

לא ניכנס כאן לדיון התורני וההלכתי. נגיד דבר אחד: לכל אחד יש "משהו". אם זאת לא התמודדות עם הנטייה המינית, אז זה משהו אחר. אף אחד לא גדל בעולם משוחרר וחופשי מדאגות. וזה טבעי. מה שחשוב הוא שאף אחד לא חייב להתמודד לבד. אנחנו כאן, מוכנים לעזור, לסייע, לחזק, בכל נושא. בכל קושי. בלי לשפוט. אהבה ומיניות הם נושאים עמוקים ומורכבים, ואצל כל אחד יש מקרה מיוחד שמגיע לו שיתייחסו אליו בכל החשיבות. שישמעו אותו. בסבלנות, בחום, בהבנה. מה כל אחד יחליט לעשות בפועל בסוף? את החלטה פרטית שלו. רק שלו. אבל תמיד אפשר וכדאי לדבר, לשתף, להתייעץ,. זו זכות שכדאי לנצל.

מזמינים אותך לדבר על זה איתנו גם במוקד הטלפוני, בכוכבית 8298. נשמח לשמוע מה את מרגישה וחושבת בנושא.

כל הכבוד על האכפתיות והרגישות!

בהצלחה,

אוהד

כתבות נוספות