שאל את הרב

ללא נושא

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 26/07/09 01:23 ה באב התשסט

שאלה

שלום! לאחרונה אני משתדלת להתנהג יותר נכון מבחינת היהדות... אז רציתי לדעת כמה פרטים...

1. תמיד הייתי שוטפת ידיים עם סבון אחרי שירותים, והתברר לי שצריך ליטול ידיים. אז מה לעשות? (מבחינת הברכה שאחרי הנטילה)

2. בנטילת ידיים של בוקר, חייבים ליטול לפני שנוגעים בכל דבר? זה באמת נכון העניין של רוח רעה? מה זה בדיוק אומר? (אני אשמח להפניה אפילו)

3. אם אני רוצה להתפלל תפילה ביום, ואני לא מספיקה שחרית ומנחה, אני יכולה להתפלל ערבית או שזה נחשב כבר של היום למחרת?

ובכלל, בקשר לתפילה. קשה לי שאחרי תפילה ובלי תפילה יש את אותה תוצאה. אני מניחה שזה דפקט של בני אנוש, שקשה לנו לפעול בלי דברים ממשיים בשטח. אבל אם אני משקיעה זמן ומחשבה ויושבת ואומרת יאללה להתפלל... אז אפילו שלא יתגשם כל מה שאני מבקשת, שהתפילה לא תתקיים כולה. אבל שאני אקבל תשובה! שלילית אפילו! איזה סימן שיש שם מישו ושאני לא סתם מדברת לשומקום!!!

ועוד משהו שעניין אותי. אחרי שבעז"ה יבנה בית המקדש, יהיה קורבנות? ממש כמו פעם? כי זה נראה לי מזעזע ומגעיל... כלומר, אני מתארת לעצמי שהמון אנשים לא יסכימו לזה מבחינה נפשית...

תודה רבה מאוד!

תשובה

1. לא מברכים על הנטילה, אומרים את ברכת אשר יצר בלבד.
2. המנהג הוא להשתדל לא לגעת, למרות שכיום אנו לא מכירים את הרוח הרעה הזו וכנראה שבימינו היא לא קיימת.
3. ערבית של הלילה הקודם תפתור את העניין...
הקב"ה לא עובד אצלינו והוא לא חייב לתת לנו סימנים כאן ועכשיו. זה חלק מהעבודה פה בעולם הזה לפעול לעיתים בעיניים עוורות , בלי לקבל פידבק.
4. לגבי קרבנות שאלת שאלה מצוינת. אכן הרב קוק כותב שבשלב מסויים יהיו רק קרבנות מהצומח. האם זה יהיה מיד שיבנה הבית? איני יודע, כשסנהדרין תקום היא תחליט בעניין. עניין של מגעיל הוא לעיתים יחסי, כיוון שאנו לא רגילים בזה. אני לא חושב שהשוחט בבית המטבחיים מזדעזע כל יום מחדש...הוא לא היה מחזיק מעמד.

כתבות נוספות