שאל את הרב

לחץ

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/08/19 07:38 כט בתמוז התשעט

שאלה

שלום רב,

אני רוצה לשתף אותך בתקופה שאני נמצא בה , אני מנסה לשמור על פגם הברית אחרי שנים שניסתי ולא הבנתי את המשמעות של הפגם, גם אחרי שהבנתי את הנזק והחומרה בתורה הצלחתי להחזיק רק אחרי שבוע וזה היה קשה מאוד אני חי בחברה חילונית זה קשה, אני באמת ניסתי כמה פעמים ממש לשמור זה הגיע למצב שהיה לי לחץ פנימי והאוזניים שלי נהיו אדומות בגלל שהגוף שלי היה רגיל לזה,אחרי שנפלתי בשבוע שניסתי לשמור בצורה קפדנית נפלתי כמה פעמים מרוב התייאשות,אני מרגיש לחץ ממש חזק שאני לא עושה את זה, זה קשה כי חברים מדברים על זה בנות הולכות ברחוב סלח לי על הביטוי חצי ערומות. מה לעשות? לחזור בתשובה עם כיפה כרגע אני לא יכול אבל אני מאד רוצה.

1.האם תיקון הכללי מתקן את פגמי הברית שעשיתי ללא ידיעה ובזדון לצערי

2.כל כמה זמן אפשר לקרוא את התיקון הכללי

3. אני מרגיש כל פעם שאני שומר את פגם הברית במיינדסט שאני קיצוני או פרימיטיבי וזה לפעמים גורם לי ללחץ שאולי אני מפספס את ההרגשה הזאת של הוצאת זרע לבטלה.

4.אני מרגיש צבוע שאני אומר כל פעם לקב"ה שאני אפסיק או שאני אנסה ובסוף נכנע ואז נופל כמה פעמים מתוך כעס על החולשה שלי.

5.אני רוצה לנקות את המצפון שלי מפגם הברית מהזרע לבטלה שהוצאתי במהלך השנים

תודה

תשובה

שלום וברכה

ברוך הבא.

האם הלחץ הזה משרת אותך ? אם הוא עושה לך טוב, ואם הוא מקדם אותך למקומות טובים, טוב להמשיך בו ולחיות בלחץ.

אולם, אם אתה מזהה שהוא לא טוב לך, והוא מזיק מאוד, וגורם גם לתופעות פיזיולוגיות לא טובות, וגם למיצרים רוחניים – זו קריאה ללכת בכיוון אחר.

ראשית, לעשות טוב. לחפש דרכים שבהם אתה יכול לעשות מעשים טובים של צדקה וחסד לבני אדם, לפתוח את הלב, להסכים להקשיב לכאבם של אחרים וכדו'. בשעה שאדם עוסק בדברים מאירים הוא מתמלא באור, והאור מפנה אט אט.את הלחץ ממקומו.

ולגבי שמירת הברית: לנסות. ואם נופלים – לקום שוב. ולנסות שוב. אתה לא צבוע. אתה כמו כולנו – אנשים שמנסים לעשות דברים טובים, ונופלים, ומנסים שוב, וככה מתקדמים.

כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות