שאל את הרב

מטרות יותר רוחניות לחופש - אפשר רעיונות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/07/22 23:43 יח בתמוז התשפב

שאלה

אני ממש אשמח אם תתנו לי רעיונות למטרות לחופש. ללמוד לנגן זה נחמד אבל אני רוצה קצת מעבר (בסגנון של דברים רוחניים אבל לא רק להתנדב וללמוד תורה). תודה ענקית!

תשובה

שלום וברכה.

באמת הנושא של מטרות לחופש הוא רחב ומשמעותי מאוד. מספק לסיים תקופה ארוכה ולהרגיש שיש לך ביד ממשהו שהשגת ושהתאמצת בתקופה הזו. החופש הוא גם זמן משמעותי להתקדם מבחינה רוחנית. לעיתים קרובות אנחנו עסוקים בשגרה ולא מגיעים לתחום הרוחני, החופש הוא זמן צוין להטען גם בתחום הזה.

כמו שציינת לימוד תורה זה לא הדרך היחידה להתקדם וחנית ולהתקרב לריבונו של עולם. זה כם הדרך שלנו בעולם הזה ללמוד את הציפיות של ה- נותן התורה אלינו. הנפש שלנו קשורה לחלק הרוחני שבנו ולכן לרוב כשאעשה מעשה שהיא מסופקת בו ומרגישה נחת רוח הוא יהיה מעשה רוחני והוא יכול לכלול- יצירה, נגינה, ריקוד או כל דבר אחר, הם דברים רוחנים חשובים מאוד ואני ממליצה בחופש גם להנות מהם ולפתח אותם.

מה עוד ניתן לעשות?

1. מומלץ לקחת מידה מסויימת שתרצי להתקדם בה. ללמוד עליה מעט אבל יותר מכך לקבוע מטרה בכל תחילת שבוע כלפי המידה הזו שאת לוקחת על עצמך. אם זה ענווה אז בשבוע אחד אפשר פחות להסתכל על אנשים מגבוהה ולראות אותם בגובה העיינים וכו. אם לקחת על עצמךף את מידת האחריות לעשות בכל שבוע מעשה שיגרום לך לקחת אחריות או להתמודד עם אחריות שלקחת על עצמך.

2. לקחת מצווה ולקיים אותה בצורה טובה יותר. תפילה- ללמוד עליה ולהתכוון בה יותר. ברכות שלפני האוכל- להתמקד בהם. שבת- להכניס אותה בנחת ולהשתדל כמה שיותר לדקדק בציווים בה.

3. בעבודת ה' ניתן לחלק את ההתקרבות לה' ל-"סור מרע" ול- "עשה טוב". ולכן במסגרת הסור מרע- חופש זה גם זמן מצויין להחליט להקפיד על רוח החיים שלי שתהיה מקושרת לקודש בעוד כיוונים שונים כמו- צפיה בסרטים טובים או לא לשמוע שירים שהתוכן שלהם לא מוסיף לי קדושה. כדאי לשים לב כמה זמן אני מקדישה לפלאפון או לאינטרנט בחופש ואיזה תכניים אני צורכת בו.

4. אני מאמינה שהעבודה הכי קשה, הכי משתלמת, הכי בלתי נגמרת והכי מעצימה בחיים זה העבודה שלנו בבית. מול האחים, מול ההורים. החופש הוא זמן שמזמן לנו הרבה שהייה עם כל האנשים הכי קרובים אלינו ומזמן לנו הכי הרבה זמן ללמוד להתנהג בצורה טובה, שעובדת על המידות שלנו.

5. לבחור שיטה רוחנית מעט של מציאת טוב או עבודה על הנפש שתאפשר לך להתקדם בתחום הרוחני, לעשות עבודה פנימית וללמוד את השיטה ולאמץ אותה כדרך חיים. אני ממליצה על הספר- 'נקודה טובה' של רן ובר.

6. מעבר לכך יש אפשרות של טיול בארץ ישראל היפה שלנו, לימוד חברותא עם חברה או ארגון שיעורי תורה בקהילה שלך, עזרה בהקמת ישובים חדשים או חיזוק שכונות במצב קשה יותר בערים.

לסיכום- ראינו שיש משמעות גם לעשיית דברים רוחנים שהם לאו דווקא לימוד תורה. ראינו שהנפש רוחנית וכל דבר שנעשה שישמח אותה ויקרב אותה לריבונו של עולם הוא מעשה רוחני גם אם הוא 'רק' נגינה או ציור. בהמשך הבאנו רעיונות רבים לדברים שונים שאפשר לעשות בקיץ. חשוב לי לסיים עם הערכה גדולה כלפיך על הרצון לנצל את החופש בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

בעזרת ה' מאחלת לך הצלחה בכל מעשי ידיך.

כמובן שאת יכולה תמיד לחזור ולפנות אלינו בכתב או דרך מענה בטלפון, שמספרו הוא *8298 או במוקד הוואטסאפ 052-468-3927 .

מאחלת לך הרבה הצלחה

כל טוב

ורק אור

תחיה

כתבות נוספות