שאל את הרב

מאז הקורונה קשה לי בלימודים והציונים יורדים!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/01/22 16:28 ח בשבט התשפב

שאלה

היי אני בכיתה ט

עד שנה שעברה הייתי תלמידה ממוצעת,מבחינת הציונים אפילו ממוצעת פלוס..הייתי מקשיבה בשיעור או חוזרת אחי שיעור על החומר,עושה מבחנים ומקבלת 85 ומעלה..

מאז הקורונה אני מרגישה כאילו המוח שלי נדפק..אני כל הזמן כמו עצבנית אבל לא כמו כעס יותר כמו שאין לי כח ללמוד או להתרכז במשהו שלא מתחשק לי באותה שנייה..אבל ממש לא..אני כאילו מתוסכלת כזו בלימודים

הציונים שלי ירדו וירדתי הקבצה גם במתמטיקה וגם באנגלית, באנגלית אני בהקבצה הכי נמוכה ועדיין קשה לי..אני לא יודעת מה נסגר איתי וזה גם מלחיץ וגם מתסכל ברמות..

והמורות לא מאמינות שקשה לי והן אומרות שאני סתם מתעצלת וזה מזה לא נכון..אז חוץ מכל זה אני גם צריכה לשכנע אותם שאני באמת לומדת..

קיצר אם יש לכם רעיון מה אני יכולה לעשות אני ממש אשמח????

תשובה

היי יקרה.

אני שומעת מהשאלה שלך עד כמה חשוב לך להצליח וזה כ"כ מוערך בעיניי ולא מובן מאליו!

השאלה שלך ממש נגעה לי בלב. באמת נשמע לא פשוט לחוות חוסר הצלחה פעם אחר פעם וזה טבעי מאוד שזה ישפיע על מצב הרוח שלך.

אז מה אפשר לעשות?

1- חפשי את הטוב

גם בלי להכיר אותך אני בטוחה שיש בך המון דברים טובים, הרבה דברים שאת כן מוכשרת ומצליחה בהם, הרבה דברים שאת אוהבת ונהנת לעשות.

ערכי רשימה של כל הדברים שאת טובה בהם ותראי עד כמה את מדהימה! אני כבר יכולה לעזור לך בדבר הראשון אם את רוצה- כבר מהשאלה שלך רואים עד כמה את מסורה וכמה מוטיבציה וכוח רצון יש לך להתקדם ולהיות טובה!

2- התמקדי בטוב הזה, הבליטי אותו

בחרי דבר אחד או שניים מהדברים שכתבת ונסי לראות איך את מביאה אותם לידי ביטוי בחיי היום יום שלך, איך את מכניסה ללו"ז שלך דברים שאת אוהבת ונהנת לעשות. אם את אוהבת לנגן, לדוגמה, הקדישי לזה זמן במשך היום. אני מאמינה שכשתעשי גם דברים שמשמחים אותך, זה ייתן לך הרבה כוח להתמודד גם עם דברים שיותר מורכב לך איתם.

3- ומה עם הקושי?

יחד עם כל הדברים הללו, את צודקת שצריך לראות איך מתמודדים עם הקושי עצמו, ולא רק בדברים סביבו.

אז קודם כל, אני רוצה שתדעי שהקושי שאת חווה הוא הגיוני ואני בטוחה שאת גם לא היחידה שחווה אותו!

בין כיתה ח' לט' יש עלייה ברמה הלימודית, והגיוני מאוד שתחושי אתגר, במיוחד אחרי שנה שלמה של למידה בזום.

אז מה עושים?

א- בקשת עזרה

מציעה לך לבקש מהמחנכת ומהמורות המקצועיות אפשרות לתגבור ועזרה פרטנית. שתפי אותן בכנות בקושי שאת חווה, ואני מאמינה שהן יעריכו את זה מאוד וישמחו לעזור לך. אל תתביישי מזה, לכל אחת יש נקודות חוזק ונקודות חולשה, וטבעי מאוד להזדקק לעזרה בתחום מסויים.

ב- שיתוף

בעיניי חשוב מאוד לשתף את ההורים בקושי ולא להישאר לבד עם התסכול. אני בטוחה שההורים שלך ישמחו להיות שם בשבילך ולעזור לך להתמודד עם הקושי בצורה הנכונה ביותר.

ג- תפילה

שתפי את הקב"ה בקושי שאת חווה ובקשי ממנו שיעזור לך ושישלח לך אנשים טובים שיסייעו לך. אני מאמינה מאוד בכוח של תפילה לחזק אותנו ולרפא לנו את הנפש.

מוזמנת תמיד לדבר איתנו, לשתף ולעדכן, גם במוקד הטלפוני! כוכבית 8298.

מעריכה מאוד ומאחלת לך המון שמחה והצלחה!

הודיה

(כ.)

כתבות נוספות