שאל את הרב

כועסת הרבה על הילדים: איך מתגברים על זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/12/20 13:03 יג בטבת התשפא

שאלה

שלום.

לצערי מידת הכעס שולטת בי, אני מוצאת את עצמי כועסת במהירות על הילדים שלי, בעלי ובכלל.

מאוד כואב לי שאני מתעצבנת במהירות ואני רוצה לעבוד על עצמי.

אני מחפשת ספרים קלילים שאני אוכל לקרוא ולעבוד על המידה הזו.

אשמח לדעת האם יש ספרים מומלצים בנושא.

תודה

תשובה

שלום לך, וסליחה על העיכוב בתשובה עקב תקלה טכנית אצלנו.

נושא הכעס מאוד נפוץ אצל רבים. זה אתגר יומיומי ואין כמעט מישהו שעובר אותו בלי תקלות. יחד עם זאת את מאוד צודקת שיש מה לעשות בעניין, ויש משאבים שבהם אפשר להשתמש כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. ולפני הכל - מגיע לך לכעוס פחות ולהיות רגועה יותר.

אנחנו כדתיים רגילים לדבר על כעס כמידה בנפש. אבל חשוב לזכור שכעס הוא לפני הכל - רגש. וכמו כל הרגשות, הוא טבעי וחשוב לא להדחיק אותו ולהחביא אותו, אלא לתת לו מקום אצלנו, לדבר איתו. אחת הדרכים הטובות לעשות את זה היא באמצעות כלים של אינטליגנציה רגשית (E.Q). יש בנושא הרבה ספרים. אני מאוד ממליץ על הספר "אינטליגנציה רגשית לילדים" מאת ד"ר לורנס שפירו, שמסביר בצורה מאוד ידידותית להורים איך לתווך לילדים את הכלים הללו, לעזור להם להיות מחוסרים לרגשות שלהם, ולנהל רגשות באופן מועיל ולא פוגעני. מאוד שווה ומומלץ.

ספר אחר שעוסק בנושא של כעס ורגשות במרחב המשפחתי הוא "איך לדבר כך שילדים יקשיבו - ולהקשיב כך שילדים ידברו", מאת אדל פייבר ואלין מייזליש. גם כאן מדובר בכלי מצוין להורים שנותן כלים ליישום הן להורים והן לילדים.

בשני הספרים יש איורים וגם קומיקסים נחמדים שממחישים את ההסברים.

עוד המלצה חמה היא להתקשר אלינו למוקד ולדבר עם המומחים שלנו. יש לנו מנחי הורים, יועצים, ועוד מומחים שיכולים בשיחה אנונימית לחשוב יחד איתך על דרכים להפחית את התופעה ולצמצם אותה. אנחנו כאן בכל ערב עד 11 בלילה במספר כוכבית 8298.

מוזמנת בכל מקרה לעדכן איך התרשמת מהספרים, ומה המצב עם הכעס המעצבן הזה...

בהצלחה רבה!

אוהד

כתבות נוספות