שאל את הרב

יצר הרע

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/12/21 21:51 יא בטבת התשפב

שאלה

שלום, 

אני מרגיש שיצר הרע משתלט עליי, אני לא רואה דברים בעייתיים אבל ביומיים האחרונים אני נשברתי קצת, נכנסתי לאתר (פעם ראשונה) ואחרי דקה יצאתי ממנו ונגעלתי ממנו וממני שאני בכלל חושב על להיכנס אליו וישר התחרטתי וגם בכיתי וגם ביקשתי סליחה מאלוהים וחיפשתי תפילה כדי לכפר וגם היום נשברתי קצת כי אני משחק שקוראים לו ג׳יטיאיי (GTA באנגלית) ויש בו דברים בעייתיים ואני נכנסתי אליו פעמיים כבר (אתמול והיום) ואיך שאני יוצא משם אני מתחרט, כל פעם לפני שאני נכנס אני יודע שאני אתחרט אז מה אפשר לעשות כדי לכפר, כדי שיצר הרע לא ישתלט עליי. אני באמת מרגיש שאני פוגע בעצמי ובאלוהים.

אני לא פוגם בברית וגם לא רוצה ולפעמים יש לי קרי לילה

( בלי חלומות) וכל פעם שזה קרה לי זה היה בלי חלומות ולא ראיתי דברים אסורים.

מה אפשר לעשות כדי לכפר , להשתלט על יצר הרע ועל עצמי, ויש תפילה כדי שלא יהיה לי קרי לילה?.

אני פונה אליך מתוך חרטה גדולה.

תודה ויום טוב

תשובה

שלום

הכפרה היא לעשות תשובה ולהתרחק מהדבר באופן מעשי.

התשובה היא כמו שכתב הרמח"ל במסילת ישרים בפרק ד': "בהיות השב מכיר את חטאו, ומודה בו ומתבונן על רעתו ושב ומתחרט עליו חרטה גמורה דמעיקרא כחרטת הנדר ממש שהוא מתנחם לגמרי, והיה חפץ ומשתוקק שמעולם לא היה נעשה הדבר ההוא ומצטער בלבו צער חזק על שכבר נעשה הדבר ועוזב אותו להבא ובורח ממנו".

ובאופן מעשי צריך להתאמץ לברוח מזה. צריך להשתדל שיהיה סינון על האינטרנט כדי שלא ייפתחו דברים שכאלה, לשקול לעזוב את המכשיר החכם, ולהיות רק עם מכשיר "טיפש".

לגבי ההתמודדות עם יצר הרע, אני ממליץ לקרוא את התשובה הבאה, וכן את התשובות שמוזכרות בה (וכך הלאה). יש שם דברים חשובים ועצות טובות.

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/-%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%94-%D7%96%D7%A8%D7%A2/

לגבי הקרי לילה, אני מציע לעזוב את זה. אתה תעשה מה שאתה יכול בזמן העירנות, שכמה שפחות תיתקל בדברים לא טובים שמעוררים את היצר, ובע"ה זה ישפיע סוף גם על זמן השינה.

מה שקורה שלא ברצונך איננו באחריותך.

כל טוב ובהצלחה רבה

כתבות נוספות