שאל את הרב

למה ה' ברא לבנים יצר שמאיים על בנות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/10/20 09:57 ז בחשון התשפא

שאלה

היי.

כבר הרבה זמן מעניין אותי לדעת למה ה ברא לבנים יצר שמאיים על בנות.

בתור בת אני אומרת שאני ממש מרגישה לפעמים ממש לא בנוח להיות ליד בנים (בספסל או באוטובוס). אני ממש מרגישה שהם כל הזמן מסתכלים עלי באזורים פרטיים...

הם גם ממש מסכנים שיש להם כזה יצר מעצבן. אבל למה אני צריכה לסבול מזה???? תודה;)

תשובה

שלום נועם יקרה.

תודה רבה שפנית אלינו בשאלתך!

שאלת שאלה מעולה- רק שהיא שגויה בהנחת היסוד שלה:

היצר, יצר המין, לא מאיים על המין הנשי, חס וחלילה. אותו יצר- ייצר המין- עוזר לנו להמשיך את העולם, עוזר לנו להתחתן ולהקים בית מתוך אהבה ורצון, וגם עוזר לנו לרצות להביא ילדים.

אלא שכמו כל דבר בעולם, אם ניקח אותו למקום לא נכון- אז זה בהחלט יוביל לתוצאות שגויות, חלילה. לדוגמא: אדם שאוהב לאכול- אם יאכל יותר מדי, זה יזיק לו עד כדי פגיעה בבריאות; ואם יילך לקיצוניות השניה, כלומר לא יאכל בכלל- גם זה יפגע בבריאותו עד כדי סכנת חיים. ולכן אותו אדם שאוהב לאכול (רובנו, אני חושבת..) צריך לדעת ללמוד איך לאכול בצורה טובה, בריאה וגם מהנה עבורו.

מסכנים? עניין של גישה

נקודה נוספת, כתבת: "הם גם ממש מסכנים".. תראי, מי שברא את העולם, הקב"ה, עשה זאת מתוך חשיבה, במילים עדינות. לא היה בורא את בני האדם מסכנים.. לא נשים ולא גברים. לכל מין בהחלט יש את ההתמודדות שלו, אבל מכאן ולקרוא להם מסכנים זה קצת ללכת רחוק מדי..

בואי נדבר רגע על הנשים- למשל, לידה. בע"ה זהו אירוע מדהים!! אבל הוא לא פשוט, והרבה פעמים קשה ומכאיב פיזית.. אז מה, אשה היא ייצור מסכן? לידה זה בהחלט מורכב, ולא פשוט, וצריך להתמודד, אבל מסכנות- אנחנו לא. תשאלי את אמא שלך או כל אשה אחרת על השמחה הגדולה שיש לה בילדיה.

התמודדויות

באנו לעולם הזה בין השאר כדי להתמודד. כתוב בספר איוב: "אדם לעמל יולד". לכל אחד ואחת יש ניסיונות משלו בעולם, בתחומים שונים, בעבודה על מידות שמעסיקות אותו ועוד.

ואנחנו ננסה להתקדם, ולצמוח ולעשות ולהיבנות. אם לא נתמודד, לא נגדל, לא ניבנה, כי אדם לא יכול להשאר כל הזמן באותו מקום, במצב סטטי; או שהוא עולה, או שהוא יורד- מבחינה רוחנית, נפשית ופיזית. בואי ננסה להיות במגמת עליה תמיד!

הקשבה לאינטואיציה

עם זאת, באשר לתחושתך: התחושות שלך גם הן נכונות. לצערנו בעולם יש אנשים לא טובים, שיכולים לפגוע בנו, בגופנו ובנשמתנו. לכן, התחושות שלך הן מבורכות. אם את חלילה מרגישה לא בנוח, אפילו אם זו רק הרגשה! קומי ותעזבי את המקום שבו את נמצאת ותשמרי על עצמך. למשל באוטובוס, תעברי מקום או אפילו תיגשי לנהג.

ולגבי אלו שכתבת ש" אני ממש מרגישה שהם כל הזמן מסתכלים עלי באזורים הפרטיים..." את תנסי לעשות את שלך, כלומר: לא ללכת בשעות מאוחרות מדי ברחובות, להתלבש כראוי (אם כי כמובן שלא זו הסיבה היחידה שאנו מתלבשות צנוע, ואין הצדקה להטרדה בגלל כל לבוש שהוא), להיות עם חברות ומשפחה. ובקצרה להיות עם יד על הדופק.

שאלת גם "למה אני צריכה לסבול מזה".. חס וחלילה לסבול. אני רוצה רגע לחשוב איתך לעומק. כשאת בעצם שומרת על עצמך- וזה דבר כל כך חשוב- למעשה את עושה כמה דברים, גם אם הם בתת מודע: קודם כל, השמירה על עצמך זה גם שמירה על הערך העצמי שלך. את יודעת ואת מבינה שאת שווה משהו (ובהרבה). בנוסף, את שומרת את עצמך לאיש שלך, בעזרת ה' עוד כמה שנים כשתרצי להקים בית, למצוא זוגיות ולהוליד ילדים- תדעי ששמרת על עצמך בצורה טהורה מאוד, וזה מבורך. אשרייך!

אבל, תנסי לא לחשוב על כך בצורה של "לסבול". וזה מוביל אותנו לנקודה הבאה:

איזון

ואם לשלב בקצרה את מה שאמרנו, שמצד אחד להוציא מהראש את המחשבה שגברים הם מסכנים, ומצד שני כן לדעת לזכור לשמור על עצמך ועל גופך: במילה אחת- איזון.

מצד אחד להבין שיצר המין הוא דבר טוב, ומאידך אם חלילה לא מטפלים בו נכון הוא באמת יוביל למקומות לא טובים.

מצד אחד לשמור על עצמך כמה שצריך, ומצד שני גם להבין שהעולם נברא בחכמה מהקב"ה, ואין לך מה לרחם על בנים או לחשוב שהם מסכנים.

זה באמת מורכב וקצת לא פשוט.. אבל זה הייחוד שלנו כעם ה', להתקדש בכל התחומים- שנזכה!

נועם יקרה, תודה רבה על שאלתך היפה!

תמשיכי לשאול ולברר. אני מצרפת לך קישורים לשאלות דומות שעלו כאן באתר.

המון הצלחה בכל,

ברכת ה' עלייך!

שרון

בנים מסתכלים עליי

https://www.makshivim.org.il/answer?id=709400

מה הבנים חושבים עלי כשהם מדברים איתי - תשובה מעמיקה

https://www.makshivim.org.il/answer?id=698987

כתבות נוספות