שאל את הרב

יציאה בשאלה בגלל אי שמירת נגיעה: כדאי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/11/19 18:51 ו בחשון התשפ

שאלה

היי.

אני בן 22 ונתקל בבעיות בהשקפה בנוגע לבחירת כלה, שכן רוב הבנות שאני מכיר הן חילוניות, ומצד שני אני לא שומר נגיעה וגם לא מתכוון לשמור נגיעה. אני באמת בצומת דרכים, ולאחרונה בגלל זה אני מעדיף לצאת בשאלה על כל המשתמע מכך, להיות חילוני גמור ולא לשמור נגיעה. מה דעתכם?

תשובה

שלום וברכה.

אני מבין שאתה בהתלבטות. אמנם לא כתבת את דברייך כסוג של הבעת עמדה או אפילו החלטה, אבל עצם הפנייה אלינו בשאלה בעצם אומרת שאתה שואל שאלה, והיא מה לעשות במצב שבו אני נמצא? מצד אחד אני לא מסוגל ולא רוצה לשמור נגיעה, אני חי בתוך חברה חילונית, טוב לי עם החברים והחברות החילוניים שלי, אז אם אני כבר כאן וטוב לי, למה להמשיך להגדיר את עצמי כדתי ולסבול מכך? למה לא להיות בדיוק כמו החברים שלי שאני דווקא אוהב ומעריך?

אז ככה. אני מציע שתחשוב על שני דברים לפני שאתה עושה משהו. דבר ראשון, ממה שכתבת נשמע שאם בן אדם עובר על עניינים של שמירת נגיעה אז זהו, הוא למעשה כבר חוטא ולא רלוונטי אליו שאר התורה והמצוות. אז לדעתי זה לא ממש עובד כך. גם אם הקשר שלך למצוות לא מאוד חזק, אני בטוח שיש דברים שחשובים לך מאוד גם היום. זה יכול להיות תפילין, שבת, מצוות סוכה, הקריאה בתורה, אולי איזה לימוד או רב שאתה מתחבר לדברים שלו. אז למה לעזוב הכול? תחשוב שדווקא על מצוות תקיעת שופר לא הייתה מקפיד.. מפספס ככה כל שנה את התקיעות. האם זה היה גורם לחשוב שאתה לא יכול להיות דתי יותר? אני מניח שלא, נכון?

אז מה העניין עם שמירת נגיעה? העניין הוא שיש מצוות, בעיקר איסורים, ששייכים לתחום החברתי. ואם מישהו עובר עליהם זה מאוד בולט, ונראה כלפי החברה שהוא לא דתי. אתה יכול למצוא בין האיסורים האלה את חילול השבת, אוכל לא כשר וכן, גם אי שמירת נגיעה וכל מה שמעבר לזה . האם היהדות בשבילך היא רק מסגרת חונקת של חוקים? זה חוב שלך כלפי החברה שבה אתה חי? אני מציע לחשוב גם על הצד של קשר שלך לקב"ה ולמצוות. אני מודה שהייתי שמח שתשמור נגיעה. אבל אם אתה כותב שהחלטת שלא לשמור, זה לא אומר שאתה בחוץ. ואם החברה הדתית חושבת שאתה בחוץ. שתמשיך לחשוב. לך יש את הקשר שלך עם הקב"ה ומצוותיו, והוא לא צריך להסתיים בגלל איסור אחד. תחשוב על זה. מה חשוב לך? על מה אתה מוותר פה?

דבר שני, בנוגע לחתונה. נכון שאתה מכיר בעיקר בנות חילוניות. אבל אני אגלה לך סוד. גם לחוזרים בשאלה הרבה יותר נוח להתחתן עם בנות שחזרו בשאלה גם הן. למה זה ככה? כי הם מכירים את עולם המושגים אחד של השניה, ומבינים מה עובר על בן או בת הזוג. ככה שאם תחזור בשאלה סביר שממילא תחפש בחורה שתתאים למי שאתה עכשיו אבל גם למי שהיית. לכן מיותר לדעתי לחזור בשאלה לגמרי רק בשביל להיות מסוגל להתחתן. והכי חשוב זה לדעת שבחורה לא מחפשת מישהו שירצה אותה ויחיה לפי מה שנח לה. היא רוצה מישהו שיש לו עולם שלם משלו בזכות עצמו, לא כדי להיות מסוגל להתחתן איתה או עם מישהי אחרת. ואם זה עולם שהיא מתחברת ונמשכת אליו אז היא תרצה לקחת בו חלק.

לכן ובגלל מה שכתבתי קודם, אני ממליץ לך לשקול את העניין שוב ולנסות למצוא את המקום שמתאים לך בתוך עולם התורה והמצוות. שזה לא אומר לשרוף את הקשרים עם החברים החילוניים. ולאחר מכן כשתרגיש מגובש עם עצמך, ושיש לך את המקום האישי שלך, אז תלך לחפש מישהי שמתאימה לך ורוצה אותך בגלל ובזכות מי שאתה.

המון הצלחה!

אסף

כתבות נוספות