שאל את הרב

מה הבעיה שיהיה לי ידיד?!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/05/20 21:55 יח באייר התשפ

שאלה

קראתי את התשובות שלכם בנושא. יש לי ידיד טוב, לשנינו ברור לגמרי שזה בכלל לא רומנטי ולא הולך לכיוון (לצורך העניין, יש לו חברה). הידידות בינינו היא באמת טובה, והבנתי מכם שזה בעייתי כי סייגים, והרגש הפכפך וזה יכול להרוס קשרים בעתיד וכו, שמעתי גם ממישהו תשובה שזה מפריע להתפתחות שלי בגיל הזה, אבל אני פשוט לא הצלחתי להבין, למה זה כזה שונה מקשר שיש לי עם חברה טובה? למה קשר טוב עם בן שהוא באמת בקטע הכי חברי בעולם וממש בלי שום שאיפה אחרת, הוא מזיק ומסוכן יותר מקשר חברי שיש לי עם חברה שלי?

תשובה

שלום יקרה.

ראשית, מעריכה את הרצון שלך לברר לעומק ואת הבחירה לשאול. מקווה שהדברים יתיישבו לך על הלב ויתנו מענה. תראי, יש סוגיות בעולם שאנו רגילים להתבונן בהן בעיניים של אסור או מותר. אך אם אנחנו רוצים לחדור פנימה לעומק הדברים, כדאי רגע להוציא את המעטפת של האיסור הטכני ולהבין מה עומד מתחת לאיסור, מה עומקו ועל איזה ערך הוא מגן -

ראשית, לפני שנגדיר את נקודת המבט, אני חושבת שנכון יותר לבדוק רגע מה האופק. לאן את רוצה להגיע? מה את מאמינה שיכול לצאת מקשר בין בחור לבין בחורה, בין איש לבין אישה? אני לא יודעת איפה את עומדת ואיך את רואה את הדברים – אבל בתורה שלנו קשר בין איש ובין אישה הוא פצצת אנרגיה מתקתקת. הדבר הכי קדוש, הכי נשגב והכי מרומם שיש. החיבור הכי אמיתי, גבוה וקדוש בין שניים. לא חסרים תיאורים והגדרות לכך במקורות שלנו. ובהחלט שווה להעמיק בזה !

מתוך זה נגזר בעיני המבט על קשר ידידות בין בחור לבין בחורה, שהרי אם הפוטנציאל בין איש לבין אישה כ"כ גבוה, משמעותי ועליון – זה משנה מעט את פני התמונה ומייצר נקודת מבט שונה, לא מתוך פחד להגיע לנזק, לא מתוך פחד כי זה מסוכן. בדיוק הפוך, מתוך רצון שכשתגיעי לקשר שלך עם הבחור/האיש שלך – הוא יהיה גדול כ"כ. וימלא את מלוא הפוטנציאל שיכול הוא למלא.

מבט של כדאי או לא כדאי?

קשר עם בחור בגיל צעיר יכול להיות מצמיח ומלמד ובלי לעבור על איסורים. וגם במקרה כזה כפי שאמרת שראית יש איתו בעיות, לכאורה, למה? אלא שהאיסורים שלנו בתורה מבטאים הם מהות פנימית ועמוקה יותר. לכל גיל ולכל שלב בחיים יש את הסיפור שלנו – מתפקידנו להיות קשובים לנקודה אותה עלינו לגדל בתוכנו, ולהיות שם בשבילה. לגדול, להתרומם ולבנות בניינים טובים בנפש פנימה.

בגיל הנעורים, האדם בונה עצמו, מתנער מאמירות של המשפחה, מהצורה בה התייחסו אליו אחרים, ובונה את עצמו. קשר עם בחור, (שכבר אמרנו כמה פוטנציאל יש לו) שמגיע מוקדם מדי, כשהאישיות לא מספיק ביררה את דרכה, עלול לעצור אותנו מלהתפתח. כך שבמקום להכיר ולחשוף את מי שאני, אני מתעסקת בבניית הקשר ביננו, בהשקעה בו, בהקשבה אליו.

בנוסף – כתבת בשאלה שלך שמדובר בידיד שיש לו חברה, מעניין אותי, ותעני לעצמך בכנות הראויה כמובן :) אם לאיש שלך בע"ה, יהיו ידידות, זה ישמח אותך? היית רוצה בכך? אני מרגישה שלפעמים נכון להיות פשוט קשובים למצפן הפנימי שלנו. ולחשוב, האם אני הייתי שמחה שם אם זה היה הפוך? בפשטות ובטבעיות של החיים, זה נראה לי נכון?

חלק נכבד מהחיים שלנו אנו נמצאים במפגש מול אנשים, דעות, רעיונות, כיווני מחשבה שונים וכדו'. ויש רגעים בעיניי, שעלינו ללמוד לשים רגע את ה'חוץ' על מצב השתק, להתכנס ולחשוב. מה השאיפות שלי בשלב הזה של החיים שלי? איזה קשר הייתי רוצה שיהיה לי עם האיש שלי? יכול להיות שעצם בירור השאיפות שלך מול עצמך – בכנות ובבירור אמיתי יגלו לך את כל התשובות.

אני בטוחה ומאמינה שכמו שבחרת לשלוח את השאלה ולבחון את הדברים, ככה תייצרי בך את היכולת המיוחדת להקשיב פנימה ולהבין מה נכון לך, ולאן, לאיזה חיים את שואפת.

בהצלחה גדולה בתהליך הפנימי וביישום שלו. מעריכה מאד על הרצון לגדול ולברר!

מוזמנת להמשיך לשאול ולברר.

טליה

כתבות נוספות