שאל את הרב

איך לחזור לשמוח ולהרגיש משמעותית כמו פעם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/10/19 06:06 כט בתשרי התשפ

שאלה

היי.

עד השנה שעברה השמחה הייתה חלק בלתי נפרד ממני, חלק כ"כ גדול וחשוב מהחיים שלי עד שהרגשתי שזאת השליחות שלי בעולם. והשנה אני מרגישה שאין בי את השמחה של פעם, שכל דבר קטן מבאס ומעצבן אותי, שאין לי כוח לכלום. ואם פעם הרגיש לי שזה השליחות שלי, אז עכשיו מרגיש לי שפשוט סיימתי את השליחות שלי בעולם. אני רוצה לחזור לשמוח ולחייך, אבל קשה לי ממש!

תשובה

שלום יקרה.

משמח לקרוא על רצונך למלא את שליחותך בעולם ולא לתת לחיים לעבור על ידך.

נכון שלכל אדם יש שליחות שבשבילה הגיע לעולם. דרך חיים, "אומר" (מלשון אמירה), מעשים שיפיץ בעולם וכך יעשה את העולם מתוקן יותר ושלם יותר. אבל מי אמר שלאדם יש שליחות אחת בעולם? מלאך ממלא רק שליחות אחת אבל האדם לעומתו הוא דינמי ומתפתח כל הזמן ולכן כל שלב בחיים יכול לזמן שליחות אחרת שמתאימה לאותו שלב. מה עוד ששליחות היא בדרך כלל העניין שנוגע בי כרגע, ולא בהכרח שהעניין שנוגע בי כרגע, ייגע בי בעוד כמה שנים. לכן יכול להיות שהשליחות שלי כנערה לא דומה לשליחות שלי כאימא או אפילו כבחורה. לפי זה, אפשר לומר שכל מדרגה בחיים יכולה לזמן שליחות אחרת, מדויקת יותר.

התחדשות לרוב משמחת. כל מעבר ודבר חדש מעורר הרבה פעמים שמחה. כך שליחות אחרת יכולה לשמח ולהוציא מאיתנו כוחות חדשים ורעננים. לעיתים האחיזה בעיקרון אחד מנוונת את האדם, משאירה אותו באותו מקום ועלולה להכניס את האדם לעצבות מסוימת.

תשאלי בטח איך מוצאים את השליחות\העניין שלי כרגע? אפשר לחשוב על הרצונות והחלומות שלי ולשאול מה מעניין אותי כרגע, מה מעסיק אותי, מה חשוב לי ומה אני רוצה. לצד זה, חשוב גם לברר מהם הכישרונות שלי שאיתם אני יכולה להיטיב לעולם. לא כדאי לנסות למלא רעיונות שאינם תואמים להלך רוח שלי ולכישרונות שלי כי אז קשה מאוד לממש בפועל את הרעיונות הללו גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה מעשית.

וכמה מילים על השמחה. שמחה היא רגש. היא אומנם מאוד מרכזית בחיינו אך היא עדיין רגש. וכמו כל רגש אחר (תחשבי למשל על אהבה), היא משתנה מאוד, כל הזמן, אבל אפשר לעבוד עליה ולפתח אותה. אם חשובה לך השמחה, את יכולה לעבוד עליה ולפתחה בכוחות עצמך. למשל, לעשות משהו כיף שמשמח אותך (חוג, חברות, לימוד, כושר), לחפש את הטוב בכל יום, לקנות דבר חדש או כל דבר שיכול לעורר בך את השמחה. גם אם הדבר נראה בעינייך חיצוני, אך אחרי שתתעורר השמחה החיצונית, יכולה להתעורר השמחה הפנימית.

הנה עוד תשובות שיכולות להאיר את עינייך עוד בנושאים האלה:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=479014

https://www.makshivim.org.il/answer?id=909828

מקווה שהעליתי נקודות למחשבה ולעשייה. מאחלת לך שתשמחי תמיד בפשטות ובקלות בכל מה שתעשי.

מוזמנת לכתוב לנו שוב בכל עת.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות